Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt päin...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hannakata
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 345
    • Kainuu

    Pakokaasupäästöt päin...

    Ei menny katsastus läpi seuraavien pakokaasupäästöjen takia:

    Päästöt tyhjäkäynnillä:
    CO% 0.7
    CO2 14.9
    HC ppm 313
    O2 0.13

    Päästöt kierroksilla:
    CO% 0.81
    CO2 14.9
    HC ppm 45
    O2 0.03

    Lambda 1.00

    Elikkäs mistä vois alkaa vikaa korjaamaan? :think Katsastusmies laitto aika kauan kierroksia..mut ei.. Edellisessä bemmissä sama vika, mut meni kuitenkin hikisesti läpi kun aikansa polki kattia lämpimäks..

    Ite en tajua tuon taivaallista noista arvoista joten jos joku viisaampi antas vinkkiä? Katti vai lambda vai mikä sökönä? vai..? Ja hinta arvioo...Toinen vika: pesulaitteen moottori ei toimi, ainakin olin kuuntelevinani ettei piä minkäänlaista ääntä, eikä nestettä tuu..Mitä maksanee ja kannattaako ostaa käytettyä?

    Kolmasvika: jarruletku hapero, ei mahda olla hankala vaihtaa naiseltakaan?

    Bemmi on siis 328iA coupé-95

    Kiitos paljon....
    E39 -97 523iA aj. 162tkm
    E46 -98 Alpinweiß
    E36 328iA-95 coupé
    E36 325i -92 coupé
    E30 318i -88
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by hannakata View Post

    1. Ei menny katsastus läpi seuraavien pakokaasupäästöjen takia:

    Ite en tajua tuon taivaallista noista arvoista joten jos joku viisaampi antas vinkkiä? Katti vai lambda vai mikä sökönä? vai..? Ja hinta arvioo...

    2. Toinen vika: pesulaitteen moottori ei toimi, ainakin olin kuuntelevinani ettei piä minkäänlaista ääntä, eikä nestettä tuu..Mitä maksanee ja kannattaako ostaa käytettyä?

    3. Kolmasvika: jarruletku hapero, ei mahda olla hankala vaihtaa naiseltakaan?

    Kiitos paljon....
    1. Halvin tapa olisi ajaa autosta karstat pois ja kokeilla jollain pajalla arvoja uudestaan. Kunnolla runtua, pakkosyötä lootasta kolmonen ja aja 30min vauhdikkaasti. Itsellä korjaantui näin. Lambdoja hajoaa ilmeisesti vähemmän kuin mitä jengi luulee, sulla vielä toi tomaatti rauhoittamassa kyytiä. Padat on tehty baanoille ja täällä puksutellaan kaheksaa kymppiä. Vian paikannus menee sitten todennäköisesti halvimmalla ammattipajassa, kuin itse ostaen puolet moottorin osista uusiksi ennen kuin vika löytyy.

    2. Pesurin moottorin vaihtoon menee 30 sekuntia, maksaa jotain kymppejä. Kokeile ensin jollain pakkosyötöllä surraako se kun antaa virtaa, ettet vaihda turhaan jos rele / joku muu antautunut.

    3. Onnistuu itse hyvin, maksaa joitain kymppejä kappale, jarrujen ilmauksessa kaverista hyötyä, nestettä ottaisin joku 1,5 L ettei lopu kesken lotratessa.

    AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • hannakata
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 345
      • Kainuu

      #3
      Joo, kiitos AV neuvoista! Neuvot tuli kun apteekin hyllyltä Jep, alottelin tossa äsken jo tuota letkun vaihtoo vaan on aika pirun tiukassa se toinen pultti, toinen jopa aukes. En tiiä mikä sitten avuks kun kierteet menee..haha. Ei tarvii onneks vaihtaa kun se ylempi letkuista.

      Miten mä mittaan sen pesuainemoottorin toiminnan "pakkosyötöllä"? Sori, en tajunnu...Ainaki se liitin näytti olevan ihan hyvässä kunnossa, ei ollu hapettumaa jne.

      Sit jää vielä ne päästöt, annoin kyllä kyytiä ennen katsastusta, joten ehkä mä testaan sitä pakkokolmosta vielä.. Voi bemmi....
      E39 -97 523iA aj. 162tkm
      E46 -98 Alpinweiß
      E36 328iA-95 coupé
      E36 325i -92 coupé
      E30 318i -88

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Voit myös mitata yleismittarilla sen pumpun liittimestä, tuleeko sähköä kun pumpun pitäisi pyöriä. Tai sitten otat liittimen irti, ja jostain pumpun toiseen nastaan 12v ja toiseen maa, niin näet toimiiko se.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • asvirkku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 514
          • Bern

          #5
          Originally posted by hannakata View Post
          Joo, kiitos AV neuvoista! Neuvot tuli kun apteekin hyllyltä Jep, alottelin tossa äsken jo tuota letkun vaihtoo vaan on aika pirun tiukassa se toinen pultti, toinen jopa aukes. En tiiä mikä sitten avuks kun kierteet menee..haha. Ei tarvii onneks vaihtaa kun se ylempi letkuista.
          Paljon vaan CRC:tä imeyttelee, ja jos ei oo tohoa, vaikka sytkärillä vähän lämmittelee niin pitäisi aueta.

          Originally posted by hannakata View Post
          Miten mä mittaan sen pesuainemoottorin toiminnan "pakkosyötöllä"? Sori, en tajunnu...Ainaki se liitin näytti olevan ihan hyvässä kunnossa, ei ollu hapettumaa jne.
          Joo toi yllä mainittu yleismittaritesti on kanssa hyvä. Ehkä turvallisempi kun vedellä akulta kuumaa karvaa pitkin konehuonetta.

          Originally posted by hannakata View Post
          Sit jää vielä ne päästöt, annoin kyllä kyytiä ennen katsastusta, joten ehkä mä testaan sitä pakkokolmosta vielä.. Voi bemmi....
          Kuhan putket kuumenee ja karstaa palaa pois lambdoista, ehkä kateista. Vikoja mitä täällä on ollut on sitten nokkatunnistin, lambda, ilmamäärämittari, katit jne jne joten testerin käyttö nopeuttaa.

          T AV
          e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

          Comment

          • hannakata
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 345
            • Kainuu

            #6
            Jep, ihan tosi kiva että jotku viittii neuvoa blondia Tota CRC:tä oon paukutellu menemään ihan urakalla, tuloksetta. Stendaa en oo uskaltanu vielä kokeilla, mutta kuulin että on olemassa ihan jarruletkun irrotusta tehty työkalu, että huomenna pääsee shoppaamaan! .

            Tuli vaan mieleen, että liekkö päästöihin osuutta tulpilla ja ilmanputsarilla, että jos neki vaihtas samaan syssyyn? Putsari ei kyl näyttäny kovinkaan paskaselle..

            Joo, jos nyt tälle päivää jättäis ton raadon tohon pihalle oottaa parempaa huomista. Korjaussarjaki kohta loppuu .
            E39 -97 523iA aj. 162tkm
            E46 -98 Alpinweiß
            E36 328iA-95 coupé
            E36 325i -92 coupé
            E30 318i -88

            Comment

            • asvirkku
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 514
              • Bern

              #7
              Originally posted by hannakata View Post
              Jep, ihan tosi kiva että jotku viittii neuvoa blondia Tota CRC:tä oon paukutellu menemään ihan urakalla, tuloksetta. Stendaa en oo uskaltanu vielä kokeilla, mutta kuulin että on olemassa ihan jarruletkun irrotusta tehty työkalu, että huomenna pääsee shoppaamaan! .

              Tuli vaan mieleen, että liekkö päästöihin osuutta tulpilla ja ilmanputsarilla, että jos neki vaihtas samaan syssyyn? Putsari ei kyl näyttäny kovinkaan paskaselle..

              Joo, jos nyt tälle päivää jättäis ton raadon tohon pihalle oottaa parempaa huomista. Korjaussarjaki kohta loppuu .
              No ainakin voit samalla katsoa onko öljyä tulpanreijissä --> mahdollisia sytkäongelmia --> bensaa koneesta läpi, kun puolat ui --> kopan tiiviste vaihtolistalle.

              Onhan noi nyt perushuoltoa...

              a
              e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

              Comment

              • junnu83
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 31
                • inkeroinen

                #8
                yks hyvä konsti on laittaa forte merkkistä ainetta tankkiin...putsaa polttoaine linjastot ja suuttimet...ite myynny kyseistä ainetta ja paljo tullu positiivista palautetta...

                Comment

                • hannakata
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 345
                  • Kainuu

                  #9
                  No se.. Pitäs varmaan hommata itelle joku yhtä viisas mies Ei tartteis aina ite rasvata sormia...
                  E39 -97 523iA aj. 162tkm
                  E46 -98 Alpinweiß
                  E36 328iA-95 coupé
                  E36 325i -92 coupé
                  E30 318i -88

                  Comment

                  • Martti.Kaij
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 356
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by hannakata View Post
                    No se.. Pitäs varmaan hommata itelle joku yhtä viisas mies Ei tartteis aina ite rasvata sormia...
                    Tankkaatko muute minkä "merkkistä" bensaa. Jos jonku "halpa" aseman bensaa nii saattaa vaikuttaa päästöihin. Kulkeeko auto iha normaalisti. Ei nyi tai tee mitää muutakaa asiaan kuulumatonta?

                    PS. Ja se sormien rasvaus kuuluu asiaan
                    Last edited by Martti.Kaij; 08-05-2008, 22:00.
                    E46 328i

                    REDLINE OILS
                    UUC Motorwerks

                    Comment

                    • hannakata
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 345
                      • Kainuu

                      #11
                      Yleensä nesteen tai TB:n 98 bensaa. Toimii muuten loistavasti, ei mitään hämminkiä ikinä. Ei savuta ja lähtee käskystä.
                      E39 -97 523iA aj. 162tkm
                      E46 -98 Alpinweiß
                      E36 328iA-95 coupé
                      E36 325i -92 coupé
                      E30 318i -88

                      Comment

                      • asvirkku
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 514
                        • Bern

                        #12
                        Originally posted by hannakata View Post
                        Yleensä nesteen tai TB:n 98 bensaa. Toimii muuten loistavasti, ei mitään hämminkiä ikinä. Ei savuta ja lähtee käskystä.
                        98 on tohon kippoon täyttä haaskausta... TB on ryssäläinen firma.
                        e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                        Comment

                        • reddewil
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 3015
                          • West Coast

                          #13
                          Kattimatin vaiholla menee läpi että heilahtaa!
                          ...

                          Comment

                          • Martti.Kaij
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 356
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by asvirkku View Post
                            98 on tohon kippoon täyttä haaskausta... TB on ryssäläinen firma.
                            samaa mieltä. Ei laske kulutusta eikä lisää tehoja!!! Ps: TB:n bensa ei oo mitää maailman laadukkainta. Itse käytin ennen TB:n bensaa mut vaihoin sit nesteen bensaan. Huomattava ero! Käyttäytyy moottori paljon nätimmin!
                            E46 328i

                            REDLINE OILS
                            UUC Motorwerks

                            Comment

                            • hannakata
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 345
                              • Kainuu

                              #15
                              Jep, jostain syystä tottunut tankkaamaan 98 ja sillä mennään... Huoltoon tuli katkos yllättäin osia piti laittaa tilaukseen, että parempi jatkaa ittensä tankkausta korjaussarjalla niitä ootellessa ja virittelis pikku notskia tuohon pihalle . Just kun pääsin vauhtiin..prkl.

                              Pitää tänään testata se pesurin moottori, ei raskis ostaa summassa uuttakaan, katoinkohan oikein, et silläki hintaa abaut 50 ekee!
                              E39 -97 523iA aj. 162tkm
                              E46 -98 Alpinweiß
                              E36 328iA-95 coupé
                              E36 325i -92 coupé
                              E30 318i -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎