Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt päin...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goldenm
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 544

    #16
    Kolme asiaa, mitkä olisi hyvä muistaa poltto- ja voiteluaineita investoidessa; Neste, Neste ja Neste..
    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

    Comment

    • hannakata
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 345
      • Kainuu

      #17
      No niin... Omasta yrityksestä huolimatta en saanu jarruputken yläpään pulttia auki, millään konstilla vaikka ostin ihan siihen tarkoitetun työkalunki joten päätin viedä sen korjaamoon. Kokopäivän hermoillu ja odotellu korjaamon tuomiota.. No, jarruputket olivat vaihtaneet, ystävällisesti myös toisenkin puolen letkun, kun oli vähän pykinyt. Sit pesulaitteenmoottori on nyt myös kunnossa (purkaamolta käytetty), oli johdoissa jotain häikkää, jonka takia se ei pelittäny.

      Koko lysti 95 ekee töineen AD-korjaamolla (paitsi että mulla oli toinen jarruletku+nesteet omasta takaa)

      No, sit ne päästöt...ei ne pojat saanu niitä kohilleen, joten nyt se sitten myrkyn lykkäs prkl.. Vaihdoin ilmaputsarin ja nyt ajattelin vielä uusia tulpat (yks ihana btcf jäsen lupas säätää kärkivälit heh..). Pitänee uusia myös lambda vaikkei sen arvo viittaakkaan epäkuntoisuuteen, mutta täältä lukenu monia juttuja että vika saattaa siitä huolimata olla lambdassa vaikka arvo olisikin kohdallaan.:think Nyt syö naista, ei voi kun kauhulla miettiä jos se nyt se katti on paskana... Ajattelin tämän viikon olla ilman olvia...tai sitten en...


      Originally posted by hannakata View Post
      Ei menny katsastus läpi seuraavien pakokaasupäästöjen takia:

      Päästöt tyhjäkäynnillä:
      CO% 0.7
      CO2 14.9
      HC ppm 313
      O2 0.13

      Päästöt kierroksilla:
      CO% 0.81
      CO2 14.9
      HC ppm 45
      O2 0.03

      Lambda 1.00

      Elikkäs mistä vois alkaa vikaa korjaamaan? :think Katsastusmies laitto aika kauan kierroksia..mut ei.. Edellisessä bemmissä sama vika, mut meni kuitenkin hikisesti läpi kun aikansa polki kattia lämpimäks..

      Ite en tajua tuon taivaallista noista arvoista joten jos joku viisaampi antas vinkkiä? Katti vai lambda vai mikä sökönä? vai..? Ja hinta arvioo...Toinen vika: pesulaitteen moottori ei toimi, ainakin olin kuuntelevinani ettei piä minkäänlaista ääntä, eikä nestettä tuu..Mitä maksanee ja kannattaako ostaa käytettyä?

      Kolmasvika: jarruletku hapero, ei mahda olla hankala vaihtaa naiseltakaan?

      Bemmi on siis 328iA coupé-95

      Kiitos paljon....
      E39 -97 523iA aj. 162tkm
      E46 -98 Alpinweiß
      E36 328iA-95 coupé
      E36 325i -92 coupé
      E30 318i -88

      Comment

      • JPK
        Bimmer Rookie
        • Aug 2002
        • 133
        • Kajaani

        #18
        Mittasiko ne korjaamolla päästöjä uudelleen, suodattimen vaihdon jälkeen korjaamolla, kun kävit jarrurempassa?

        Comment

        • Vehkis
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1441
          • Turku

          #19
          Oma veikkaus on,että on tulllu katalysaattorista romut pihalle..
          Eikä se nyt maailmaa kaada jos se katti on paskana,niita saa 200€, eikä se ole kovin suuri homma vaihtaa..

          Edit:Tulppien uusiminen tuskin tuohon päästöongelmaan auttaa,mut ainahan sitä voi toivoa..
          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
          ex E39 535iA -97
          sekä x määrä riisikippoja


          Kesäautona toimii vw kupla -65

          Comment

          • hannakata
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 345
            • Kainuu

            #20
            Jep, vaihdoin putsarin ennen korjaamolle vientiä. Ja kyllä ne oli ottanu arvot uudelleen. Kun ei mee läpi niin ei. On tämä kyllä hanurista, vielä ois pari päivää aikaa, uusinta kats. 30.5 mennessä, mutta taitaa kyllä jäädä tohon pihalle kesäks tuo seisomaan. Mikähän sen katin on hajottanu, liekkö historiassa jääny joku huolto väliin?

            Originally posted by JPK View Post
            Mittasiko ne korjaamolla päästöjä uudelleen, suodattimen vaihdon jälkeen korjaamolla, kun kävit jarrurempassa?
            E39 -97 523iA aj. 162tkm
            E46 -98 Alpinweiß
            E36 328iA-95 coupé
            E36 325i -92 coupé
            E30 318i -88

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #21
              Ei ne katalysaattorit ikuisia ole...ja matalassa autossa se viel helposti raapaisee kiinni johonkin katukivetykseen tai muuhun ja siitä se alkaa
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Jandis
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 63

                #22
                Kävin katsomassa yhtä käytettyä 325 E36 -91 bemaria, joka oli katsastettu noin 1kk sitten ja nyt sillä ei ole ajeltu hirveesti sen jälkeen (ainoastaan noin 100km) ja ilmeisesti nyt muutamaan viikkoon ei enää ollenkaan.

                Ajoin sen autotohtorille ja muuten vaikutti hyvältä mutta päästömittaus näytti tältä:

                Joutokäynnillä:

                CO-pitoisuus(%): 0,15, sallittu 0,50
                HC-pitoisuus(ppm): 168, sallittu 100
                CO2-pitoisuus(%) 15,30
                O2-pitoisuus(%) 0

                Yli 2000 kierrosta minuutissa:

                CO-pitoisuus(%): 0,73, sallittu 0,30
                HC-pitoisuus(ppm): 73, sallittu 100
                Lambda-arvo: 0.98, sallittu 0,97-1,03
                CO2-pitoisuus(%) 14,80
                O2-pitoisuus(%) 0

                Eli tyhjäkäynnillä HC-pitoisuus ylittyi ja sit yli 2000 kierrosta minuutissa ollessa CO-pitoisuus ylittyi myös Välillä mittari meni noin 0,400% mutta sitten yhtäkkiä oltiinkin jo 1,0% lukemissa.

                Katsastusmies piti varmaan 5 minuuttia kierroksia 2000rpm pinnassa mutta päästöt oli edelleen korkealla.

                Viatonta autohan ei helposti löydy mutta miten vakavia nää päästöongelmat voi olla ja mistä ne mahtaa johtua? Voiko toi pelkkä ajamattomuus tehdä tuon?
                Autona 325i vuodelta 91 (E36)

                Comment

                • WiKa
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 53
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by reddewil View Post
                  Kattimatin vaiholla menee läpi että heilahtaa!
                  Juu tämä on se halvin mahdollinen vaihtokohde että ostaa sit samalla pari katalysaattoria niinkun varoiks
                  juuh tai eipä sittenkään...
                  E34 535i '91

                  Comment

                  • WiKa
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 53
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by Vehkis View Post
                    Oma veikkaus on,että on tulllu katalysaattorista romut pihalle..
                    Eikä se nyt maailmaa kaada jos se katti on paskana,niita saa 200?, eikä se ole kovin suuri homma vaihtaa..
                    Mitä häh mistäs niitä näin halvalla saa kun mulle henkkohtasesti on väläytelty jotai 1000e+ hintoja ?
                    E34 535i '91

                    Comment

                    • Vehkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1441
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by WiKa View Post
                      Mitä häh mistäs niitä näin halvalla saa kun mulle henkkohtasesti on väläytelty jotai 1000e+ hintoja ?
                      Tuo 1000€ on varmaan alkuperäisen hinta.Itse tarkoitin ylesimallista rosterikattia, joka paljon parempi kuin alkuperäinen..
                      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                      ex E39 535iA -97
                      sekä x määrä riisikippoja


                      Kesäautona toimii vw kupla -65

                      Comment

                      • WiKa
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 53
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Vehkis View Post
                        Tuo 1000€ on varmaan alkuperäisen hinta.Itse tarkoitin ylesimallista rosterikattia, joka paljon parempi kuin alkuperäinen..
                        Niinpä tietysti korjaamolla oltiin heti tarjoamassa sitä kalleinta mahdollista osaa hyvä tietää tämäkin tulevaisuuden kannalta...
                        E34 535i '91

                        Comment

                        • PeteS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 2766
                          • Ylivieska

                          #27
                          Originally posted by WiKa View Post
                          Niinpä tietysti korjaamolla oltiin heti tarjoamassa sitä kalleinta mahdollista osaa hyvä tietää tämäkin tulevaisuuden kannalta...
                          Joo kannattaa kyllä pitää silmät auki noilla merkkikorjaamoilla. Itelle kans ensimmäisenä tarjottiin kattien vaihtoa ku päästöt oli metässä. Vanhempi asentaja ei suostunu laittaan autoa piuhan nokkaan vaan inkutti vaan että katit on paskana. En uskonu ja kävin sanomassa nuoremmalle asentajalle että katoppa vikakoodit nii siellähän oli koodia lambdasta. Lambdan vaihdoin ja kas kummaa päästöt oli kohdillaan. Turhaan ois laittanu sen +800€ merkkikatteihin, en kyllä olis sieltä edes ostanu niitä mutta kuitenki.
                          Originally posted by EGoman
                          on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                          Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                          E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                          Comment

                          • O.K.
                            Moderator
                            • Nov 2003
                            • 4855
                            • Espoo

                            #28
                            Jäänyt tämä aiemmin huomaamatta. Eli tuolla on jo yksi erittäin kattava topicci pakokaasupäästöistä, jatketaan tätäkin keskustelua siellä. Pysyy siten tähän asiaan liittyvät ratkaisut hyvin yhdessä paikassa

                            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                            E34 525i

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎