Kolme asiaa, mitkä olisi hyvä muistaa poltto- ja voiteluaineita investoidessa; Neste, Neste ja Neste..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt päin...
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No niin... Omasta yrityksestä huolimatta en saanu jarruputken yläpään pulttia auki, millään konstilla vaikka ostin ihan siihen tarkoitetun työkalunkijoten päätin viedä sen korjaamoon. Kokopäivän hermoillu ja odotellu korjaamon tuomiota.. No, jarruputket olivat vaihtaneet, ystävällisesti myös toisenkin puolen letkun, kun oli vähän pykinyt. Sit pesulaitteenmoottori on nyt myös kunnossa (purkaamolta käytetty), oli johdoissa jotain häikkää, jonka takia se ei pelittäny.
Koko lysti 95 ekee töineen AD-korjaamolla (paitsi että mulla oli toinen jarruletku+nesteet omasta takaa)
No, sit ne päästöt...ei ne pojat saanu niitä kohilleen, joten nyt se sitten myrkyn lykkäs prkl.. Vaihdoin ilmaputsarin ja nyt ajattelin vielä uusia tulpat (yks ihana btcf jäsen lupas säätää kärkivälitheh..). Pitänee uusia myös lambda vaikkei sen arvo viittaakkaan epäkuntoisuuteen, mutta täältä lukenu monia juttuja että vika saattaa siitä huolimata olla lambdassa vaikka arvo olisikin kohdallaan.:think Nyt syö naista, ei voi kun kauhulla miettiä jos se nyt se katti on paskana... Ajattelin tämän viikon olla ilman olvia...tai sitten en...
Originally posted by hannakata View PostEi menny katsastus läpi seuraavien pakokaasupäästöjen takia:
Päästöt tyhjäkäynnillä:
CO% 0.7
CO2 14.9
HC ppm 313
O2 0.13
Päästöt kierroksilla:
CO% 0.81
CO2 14.9
HC ppm 45
O2 0.03
Lambda 1.00
Elikkäs mistä vois alkaa vikaa korjaamaan? :think Katsastusmies laitto aika kauan kierroksia..mut ei.. Edellisessä bemmissä sama vika, mut meni kuitenkin hikisesti läpi kun aikansa polki kattia lämpimäks..
Ite en tajua tuon taivaallista noista arvoista joten jos joku viisaampi antas vinkkiä? Katti vai lambda vai mikä sökönä? vai..? Ja hinta arvioo...Toinen vika: pesulaitteen moottori ei toimi, ainakin olin kuuntelevinani ettei piä minkäänlaista ääntä, eikä nestettä tuu..Mitä maksanee ja kannattaako ostaa käytettyä?
Kolmasvika: jarruletku hapero, ei mahda olla hankala vaihtaa naiseltakaan?
Bemmi on siis 328iA coupé-95
Kiitos paljon....E39 -97 523iA aj. 162tkm
E46 -98 Alpinweiß
E36 328iA-95 coupé
E36 325i -92 coupé
E30 318i -88
Comment
-
-
Oma veikkaus on,että on tulllu katalysaattorista romut pihalle..
Eikä se nyt maailmaa kaada jos se katti on paskana,niita saa 200€, eikä se ole kovin suuri homma vaihtaa..
Edit:Tulppien uusiminen tuskin tuohon päästöongelmaan auttaa,mut ainahan sitä voi toivoa..Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Jep, vaihdoin putsarin ennen korjaamolle vientiä. Ja kyllä ne oli ottanu arvot uudelleen. Kun ei mee läpi niin ei. On tämä kyllä hanurista, vielä ois pari päivää aikaa, uusinta kats. 30.5 mennessä, mutta taitaa kyllä jäädä tohon pihalle kesäks tuo seisomaan.Mikähän sen katin on hajottanu, liekkö historiassa jääny joku huolto väliin?
Originally posted by JPK View PostMittasiko ne korjaamolla päästöjä uudelleen, suodattimen vaihdon jälkeen korjaamolla, kun kävit jarrurempassa?E39 -97 523iA aj. 162tkm
E46 -98 Alpinweiß
E36 328iA-95 coupé
E36 325i -92 coupé
E30 318i -88
Comment
-
-
Kävin katsomassa yhtä käytettyä 325 E36 -91 bemaria, joka oli katsastettu noin 1kk sitten ja nyt sillä ei ole ajeltu hirveesti sen jälkeen (ainoastaan noin 100km) ja ilmeisesti nyt muutamaan viikkoon ei enää ollenkaan.
Ajoin sen autotohtorille ja muuten vaikutti hyvältä mutta päästömittaus näytti tältä:
Joutokäynnillä:
CO-pitoisuus(%): 0,15, sallittu 0,50
HC-pitoisuus(ppm): 168, sallittu 100
CO2-pitoisuus(%) 15,30
O2-pitoisuus(%) 0
Yli 2000 kierrosta minuutissa:
CO-pitoisuus(%): 0,73, sallittu 0,30
HC-pitoisuus(ppm): 73, sallittu 100
Lambda-arvo: 0.98, sallittu 0,97-1,03
CO2-pitoisuus(%) 14,80
O2-pitoisuus(%) 0
Eli tyhjäkäynnillä HC-pitoisuus ylittyi ja sit yli 2000 kierrosta minuutissa ollessa CO-pitoisuus ylittyi myös Välillä mittari meni noin 0,400% mutta sitten yhtäkkiä oltiinkin jo 1,0% lukemissa.
Katsastusmies piti varmaan 5 minuuttia kierroksia 2000rpm pinnassa mutta päästöt oli edelleen korkealla.
Viatonta autohan ei helposti löydy mutta miten vakavia nää päästöongelmat voi olla ja mistä ne mahtaa johtua? Voiko toi pelkkä ajamattomuus tehdä tuon?Autona 325i vuodelta 91 (E36)
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View PostOma veikkaus on,että on tulllu katalysaattorista romut pihalle..
Eikä se nyt maailmaa kaada jos se katti on paskana,niita saa 200?, eikä se ole kovin suuri homma vaihtaa..E34 535i '91
Comment
-
-
Originally posted by WiKa View PostMitä häh mistäs niitä näin halvalla saa kun mulle henkkohtasesti on väläytelty jotai 1000e+ hintoja ?Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View PostTuo 1000€ on varmaan alkuperäisen hinta.Itse tarkoitin ylesimallista rosterikattia, joka paljon parempi kuin alkuperäinen..hyvä tietää tämäkin tulevaisuuden kannalta...
E34 535i '91
Comment
-
-
Originally posted by WiKa View PostNiinpä tietysti korjaamolla oltiin heti tarjoamassa sitä kalleinta mahdollista osaahyvä tietää tämäkin tulevaisuuden kannalta...
Lambdan vaihdoin ja kas kummaa päästöt oli kohdillaan. Turhaan ois laittanu sen +800€ merkkikatteihin, en kyllä olis sieltä edes ostanu niitä mutta kuitenki.
Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiotSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
-
Jäänyt tämä aiemmin huomaamatta. Eli tuolla on jo yksi erittäin kattava topicci pakokaasupäästöistä, jatketaan tätäkin keskustelua siellä. Pysyy siten tähän asiaan liittyvät ratkaisut hyvin yhdessä paikassa
Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Comment