Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 diesel moottorit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeizei
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 147
    • Oulu

    #16
    Itselläkin oli tuo mallivalinta vähän aikaa sitten edessä. 500-sarjalainen E39 diesel Touring piti saksanmaalta hankkia. Itse kuitenkin päädyin vanhempaan TDS-moottoriin hankintahinnan johdosta.
    Saksassahan nuo noin 170tkm ajetut vm. -98 TDSA:t on hintaluokassa n. 10,5-11,5k€ kun taas saman verran ajetun -00 525dA keskihinnaksi voisi sanoa 13-14k€ ja -99 530dA 14-15k€. Verotuksessa erot menee keskimäärin 9000€ vs. 11000€ ja 12000€.
    Mielestäni ei kannata maksaa yli 4000€ tehokkaammasta moottorista. Uudemman moottorin kestävyydestä ei varmaan kukaan tarkalleen vielä tiedä mutta kyllähän tuo TDS-moottori oikein käytettynä aika lailla ikuinen peli on. Ja tuosta ZF:n uudemmasta automaatista 5HP--- ei vikoja taida olla raportoitu.

    Tosin kyllähän noista 530d:n tehoista (varsinkin lastutettuna) märkiä unia näkee.

    ps. (hinnat ovat n. puolessa tunnissa tehtyjä arvioita, mutta eivät varmaan suuria heitä)
    BMW X3 -15
    BMW 530D -08
    BMW 320D -99
    BMW 525TDSA Touring -98
    BMW 318IS -90

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #17
      Originally posted by zeizei
      Itselläkin oli tuo mallivalinta vähän aikaa sitten edessä. 500-sarjalainen E39 diesel Touring piti saksanmaalta hankkia. Itse kuitenkin päädyin vanhempaan TDS-moottoriin hankintahinnan johdosta.
      Saksassahan nuo noin 170tkm ajetut vm. -98 TDSA:t on hintaluokassa n. 10,5-11,5k€ kun taas saman verran ajetun -00 525dA keskihinnaksi voisi sanoa 13-14k€ ja -99 530dA 14-15k€. Verotuksessa erot menee keskimäärin 9000€ vs. 11000€ ja 12000€.
      Mielestäni ei kannata maksaa yli 4000€ tehokkaammasta moottorista. Uudemman moottorin kestävyydestä ei varmaan kukaan tarkalleen vielä tiedä mutta kyllähän tuo TDS-moottori oikein käytettynä aika lailla ikuinen peli on. Ja tuosta ZF:n uudemmasta automaatista 5HP--- ei vikoja taida olla raportoitu.

      Tosin kyllähän noista 530d:n tehoista (varsinkin lastutettuna) märkiä unia näkee.

      ps. (hinnat ovat n. puolessa tunnissa tehtyjä arvioita, mutta eivät varmaan suuria heitä)
      Itselläni oli E39 alusta asti kiikarissa. Vuonna 99 alun autot kokivat merkittäviä muutoksia eli lastentauteja parannettiin huomattavasti. Moni hattumainen vika/ominaisuus poistui. Sitten halusin nimenomaan facelift-mallin. Varmasti tuo tds on ihan hyvä, mutta moottorin ja vaihteiston osalta se on heikompi kuin tuo M57-versio. Niin kuin Hemi totesi se tds on nokivasara verrattuna tuohon M57-koneeseen. Tarkoitus ei ole hattuilla millään tavoin, mutta niin se asia vaan on.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎