Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D (vm.01) käynnistys ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rp
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 246

    #16
    Merkkiliikkeessä ainakin jollain mittauksella ne sai aika nopeasti tiedot suuttimista. Ilmeisesti tietokone korjaa normaalistikin suuttimien arvoja niiden toiminnan mukaan, joten kyseisten korjausarvojen meno rajan yli kertoo jo paljon.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      kammen asentotunnistimelle ääni.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • hh..rom
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 101

        #18
        käytetään sit autoa taas piuhan päässä

        Eiks tollaset suuttimen ongelma näkyis vikakoodina muuten ku just tona RPM koodina. kuulostaa ihanan kalliilta toi suuttimien vaihto jos sellaseen hommaan joutuu ryhtyy. Sitä ennen kannattaa kyllä muutama osa vaihtaa jo ettei se ihan ainakaan listan ekana oo..
        Last edited by hh..rom; 27-05-2008, 07:12.

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #19
          No mulla taasen suurimmat murheet aiheutti vuotava suutin. Teki juuri tuollaista mystistä ei-käynnisty-käynnistyy-leikkiä. Nokan asentotunnistin vaihdettiin varmuudeksi kun siitäkin oli jäänyt vikakoodi, mutta suutin oli kyllä korjauksessa nähdyn perusteella rikki. Sehän tekee sitä ylivuotoa, eli varsinaisesti sieltä ei oikein voi tulla mitään vikakoodia. Ylivuodon suuruuden toteaminen onnistuu ihan manuaalisesti, mutta myös hyvällä testerillä.

          Comment

          • hh..rom
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 101

            #20
            Vuotava suutin

            Mitäs tolle vuotavalle suuttimelle tehtiin ja mitä se kustansi? Voiko noita suuttimia vaihtaa yksitellen vai pitääkö ne vahtaa kaikki kerrallaan? ton siis pystyy ihan itekin tarkistaa eli se näkyy ihan selvästi jos se vuotaa...

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #21
              Mulla korjattiin kakkspytyn suutin Oulussa ja siihen vaihdettiin suutinpää ja o-renkaat. Itse korjaus oli tuolloin reilu 200 euroa. Yksittäin ne voi vaihtaa. On täällä ollu ohjeitaki siitä ylivuototestistä, itse en sitä ole tehnyt, joten jätän sen neuvomisen kokeneemmille. Periaatteessa siinä tarvii sopivan kokoista kumiletkua ja mittakuppeja. Vuotava suutin päästää ylivuotopuolelle dieseliä enemmän kuin muut. Käsitykseni mukaan BMW:n testereiltä näkee myös suutinten korjaussarvot ja jos siellä joku poikkeaa ratkaisevasti linjasta, niin se suutin vaan vaihtoon.

              Comment

              • hh..rom
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 101

                #22
                Homma ratkes

                Asia ratkes ku serkku toi suuttimen ja nokka-akselin tunnistimen mukanaan saksasta. Nyt taas käy ja kukkuu niinku ennenki eikä tartte enää ootella kaupan pihassa 20min et auto suostuis lähtee käyntiin. Kiitti Clavurionille hjelpistä.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Hyvä hyvä! Mitenkäs suuttimen vaihto järjestyi?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • KATKU
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 230
                    • Vaasa

                    #24
                    Originally posted by hh..rom View Post
                    Asia ratkes ku serkku toi suuttimen ja nokka-akselin tunnistimen mukanaan saksasta. Nyt taas käy ja kukkuu niinku ennenki eikä tartte enää ootella kaupan pihassa 20min et auto suostuis lähtee käyntiin. Kiitti Clavurionille hjelpistä.
                    Paljonkos suuttiimet maksoi Saksanmaalla ?

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2000
                      • Tampere/kainuu

                      #25
                      Aivan sokeasti ei noihin suutinten korjausarvoihin kannata uskoa, sillä ne voi olla pielessä myös sylinterissä olevan mekaanisen vian puolesta. Eli jos esim. yhdessä sylinterissä venttiilivika niin sen sylinterin korjausarvo menee tosi yläkanttiin. Moottorinohjaus kun tarkkailee miten jokainen sylinteri potkaisee työtahdillaan ja sen mukaan säätää sylinterikohtaista suikutusmäärää tasatakseen syliterien väliset erot.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Aivan sokeasti ei noihin suutinten korjausarvoihin kannata uskoa, sillä ne voi olla pielessä myös sylinterissä olevan mekaanisen vian puolesta. Eli jos esim. yhdessä sylinterissä venttiilivika niin sen sylinterin korjausarvo menee tosi yläkanttiin. Moottorinohjaus kun tarkkailee miten jokainen sylinteri potkaisee työtahdillaan ja sen mukaan säätää sylinterikohtaista suikutusmäärää tasatakseen syliterien väliset erot.
                        Totta, mutta miten menevät todennäköisyydet suutin vs. mekaaninen vika sylinterissä! Esim. vuotavan venttiilin kanssa korjausarvo olisi todennäköisesti pysyvästi niin pahasti pielessä, että kellojen pitäisi soida.

                        Tähän samaan ideaan perustuen merkkiliikkeen testerillä voi myös arvioida sylintereiden puristuspaineet. Moottoria pyöritetään startilla käynnistämättä kuitenkaan konetta ja sylinterikohtaisesta kierrosluvusta arvioidaan puristuspaineiden suhde sylinterien välillä.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 2000
                          • Tampere/kainuu

                          #27
                          Aivan. Yksi esimerkki on tuoreessa muistissa tämmöisestä mekaanisen vian aiheuttamasta korjausarvon muutoksesta, kun oli imusarjan läppä irronnut ja mennyt palotilaan ja vääntänyt venttiilit mutkalle niin sen sylinterin korjausarvo taisi olla noin +6
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by zakspeed View Post
                            Aivan. Yksi esimerkki on tuoreessa muistissa tämmöisestä mekaanisen vian aiheuttamasta korjausarvon muutoksesta, kun oli imusarjan läppä irronnut ja mennyt palotilaan ja vääntänyt venttiilit mutkalle niin sen sylinterin korjausarvo taisi olla noin +6
                            Tuo on kyllä paha. Käyttäytyikö moottori samoin kuin tyypillinen suutinvikainen?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              #29
                              Luulis että kolisee/naputtaa pirusti käydessään tuollainen venttiilivikainen...
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 2000
                                • Tampere/kainuu

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuo on kyllä paha. Käyttäytyikö moottori samoin kuin tyypillinen suutinvikainen?
                                Tyhjäkäyntiä kävi viidellä eli silleen rynkyttämällä. Kierroksia nostaessa käyntiääni tasoittui jokseenkin veto oli hieman hukassa muttei pahasti.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎