Merkkiliikkeessä ainakin jollain mittauksella ne sai aika nopeasti tiedot suuttimista. Ilmeisesti tietokone korjaa normaalistikin suuttimien arvoja niiden toiminnan mukaan, joten kyseisten korjausarvojen meno rajan yli kertoo jo paljon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330D (vm.01) käynnistys ongelmat
Collapse
X
-
kammen asentotunnistimelle ääni.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
käytetään sit autoa taas piuhan päässä
Eiks tollaset suuttimen ongelma näkyis vikakoodina muuten ku just tona RPM koodina. kuulostaa ihanan kalliilta toi suuttimien vaihto jos sellaseen hommaan joutuu ryhtyy. Sitä ennen kannattaa kyllä muutama osa vaihtaa jo ettei se ihan ainakaan listan ekana oo..Last edited by hh..rom; 27-05-2008, 07:12.
Comment
-
-
No mulla taasen suurimmat murheet aiheutti vuotava suutin. Teki juuri tuollaista mystistä ei-käynnisty-käynnistyy-leikkiä. Nokan asentotunnistin vaihdettiin varmuudeksi kun siitäkin oli jäänyt vikakoodi, mutta suutin oli kyllä korjauksessa nähdyn perusteella rikki. Sehän tekee sitä ylivuotoa, eli varsinaisesti sieltä ei oikein voi tulla mitään vikakoodia. Ylivuodon suuruuden toteaminen onnistuu ihan manuaalisesti, mutta myös hyvällä testerillä.
Comment
-
-
Mulla korjattiin kakkspytyn suutin Oulussa ja siihen vaihdettiin suutinpää ja o-renkaat. Itse korjaus oli tuolloin reilu 200 euroa. Yksittäin ne voi vaihtaa. On täällä ollu ohjeitaki siitä ylivuototestistä, itse en sitä ole tehnyt, joten jätän sen neuvomisen kokeneemmille. Periaatteessa siinä tarvii sopivan kokoista kumiletkua ja mittakuppeja. Vuotava suutin päästää ylivuotopuolelle dieseliä enemmän kuin muut. Käsitykseni mukaan BMW:n testereiltä näkee myös suutinten korjaussarvot ja jos siellä joku poikkeaa ratkaisevasti linjasta, niin se suutin vaan vaihtoon.
Comment
-
-
Originally posted by hh..rom View PostAsia ratkes ku serkku toi suuttimen ja nokka-akselin tunnistimen mukanaan saksasta. Nyt taas käy ja kukkuu niinku ennenki eikä tartte enää ootella kaupan pihassa 20min et auto suostuis lähtee käyntiin. Kiitti Clavurionille hjelpistä.
Comment
-
-
Aivan sokeasti ei noihin suutinten korjausarvoihin kannata uskoa, sillä ne voi olla pielessä myös sylinterissä olevan mekaanisen vian puolesta. Eli jos esim. yhdessä sylinterissä venttiilivika niin sen sylinterin korjausarvo menee tosi yläkanttiin. Moottorinohjaus kun tarkkailee miten jokainen sylinteri potkaisee työtahdillaan ja sen mukaan säätää sylinterikohtaista suikutusmäärää tasatakseen syliterien väliset erot.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAivan sokeasti ei noihin suutinten korjausarvoihin kannata uskoa, sillä ne voi olla pielessä myös sylinterissä olevan mekaanisen vian puolesta. Eli jos esim. yhdessä sylinterissä venttiilivika niin sen sylinterin korjausarvo menee tosi yläkanttiin. Moottorinohjaus kun tarkkailee miten jokainen sylinteri potkaisee työtahdillaan ja sen mukaan säätää sylinterikohtaista suikutusmäärää tasatakseen syliterien väliset erot.
Tähän samaan ideaan perustuen merkkiliikkeen testerillä voi myös arvioida sylintereiden puristuspaineet. Moottoria pyöritetään startilla käynnistämättä kuitenkaan konetta ja sylinterikohtaisesta kierrosluvusta arvioidaan puristuspaineiden suhde sylinterien välillä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Aivan. Yksi esimerkki on tuoreessa muistissa tämmöisestä mekaanisen vian aiheuttamasta korjausarvon muutoksesta, kun oli imusarjan läppä irronnut ja mennyt palotilaan ja vääntänyt venttiilit mutkalle niin sen sylinterin korjausarvo taisi olla noin +6-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAivan. Yksi esimerkki on tuoreessa muistissa tämmöisestä mekaanisen vian aiheuttamasta korjausarvon muutoksesta, kun oli imusarjan läppä irronnut ja mennyt palotilaan ja vääntänyt venttiilit mutkalle niin sen sylinterin korjausarvo taisi olla noin +6E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Luulis että kolisee/naputtaa pirusti käydessään tuollainen venttiilivikainen...Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuo on kyllä paha. Käyttäytyikö moottori samoin kuin tyypillinen suutinvikainen?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment