Onko kenelläkään tietoa/kokemusta partikkelifiltterin poistosta? Autoni -04 E61 530d. Ajattelin avata pöntön ja poistaa sisuskalut ja takas paikoilleen... Auto nykii vähäsen ajossa ...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dpf
Collapse
X
-
Originally posted by EXVOLVO View PostOnko kenelläkään tietoa/kokemusta partikkelifiltterin poistosta? Autoni -04 E61 530d. Ajattelin avata pöntön ja poistaa sisuskalut ja takas paikoilleen... Auto nykii vähäsen ajossa ...e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
-
-
Dpf
Originally posted by Murska View PostMiksi?:think
Kustcarilla eivät osanneet sanoa onnistuuko ajattelemani operaatio mutta mielestäni kannattaa yrittää kun uusi filtteri maksaa "vain"1400 €....+ työt.
Oli kuulemma ollut toisellakin sama ongelma,auto alkaa nykiä ajoittain ajossa ja dpf vaihtamalla ongelma selvisi. Kuulostaahan se loogiselta et jos pakopuoli tukossa niin ei kaikki pelaa normaalisti. iDrivekin muistutta et dpf pitäisi vaihtaa.
Comment
-
-
Siis poistohan ei katsastukseen vaikuta koska suomessa ei noita partikkeliarvoja mitata.
Suurin vaikutus mikä tulee, on ainakin itselle se tärkein syy pitää filtteri autossa, nimittäin perän nokeentuminen. Ei tarvitse päivittäin pestä takahelmaa / koko perää. Tuohan vekotin poistaa sen ilmiön about täysin. Myöskään ei tule mustaa savua perästä kiihdyttäessä. Tästä likaantumissyystä filtterittömissä malleissa on alaskäännetyt putkenpäät tehtaalta, ja filtterillisissä taas suorat kromatut.
Miten silmällä näkee tukkoisuuden leikkaamatta sitä auki? Jos tuo suodattaa mikrokoon hiukkasia, ei siellä uutenakaan luulisi suuria reikiä olevan. Tottahan se umpeen menee kun vaihtohetki lähenee, ihan järjelläkin.
Itselle ainakin on helppo päätös kun tuon vaihto tulee ajankohtaiseksi, nimittäin uutta vaan tilalle.
EDIT niin ja katti tuolla on vissiinkin vielä erikseen, vai onko samoissa kuorissa?Last edited by viktor; 24-06-2008, 22:28.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Kattihan näissä on ihan erikseen,auton käyntiin se ainakin vaikutti ennen poistoa aluksi pientä nykimistä ja matkalla verstaalle ei tahtonut oikeen kiihtyä enää millään...liekö sitten filtterin syy mutta vika poistui kun operaatio oli tehty. Ja 700 km oli ja mennyt vaihtovaroituksen yli.
Nokeentumisesta en vielä tiedä mutta ajattelin kokeilla jos poisto onnistuu koska uusi filtteri oli jotain 1400€ paikkeilla... Jos oikeen rupee takaosa nokeentumaan niin sit uutta tilaamaan. Mut kattellaan ja palaillaan...
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostSiis poistohan ei katsastukseen vaikuta koska suomessa ei noita partikkeliarvoja mitata.
Suurin vaikutus mikä tulee, on ainakin itselle se tärkein syy pitää filtteri autossa, nimittäin perän nokeentuminen. Ei tarvitse päivittäin pestä takahelmaa / koko perää. Tuohan vekotin poistaa sen ilmiön about täysin. Myöskään ei tule mustaa savua perästä kiihdyttäessä. Tästä likaantumissyystä filtterittömissä malleissa on alaskäännetyt putkenpäät tehtaalta, ja filtterillisissä taas suorat kromatut.
Miten silmällä näkee tukkoisuuden leikkaamatta sitä auki? Jos tuo suodattaa mikrokoon hiukkasia, ei siellä uutenakaan luulisi suuria reikiä olevan. Tottahan se umpeen menee kun vaihtohetki lähenee, ihan järjelläkin.
Itselle ainakin on helppo päätös kun tuon vaihto tulee ajankohtaiseksi, nimittäin uutta vaan tilalle.
EDIT niin ja katti tuolla on vissiinkin vielä erikseen, vai onko samoissa kuorissa?
Ja mitä forumilla olen lukenut niin ei dpf pöntössä mitään antureita ole. Juuri ennen pönttöä on lämpötila/paine anturi.
Comment
-
-
Originally posted by EXVOLVO View PostPari, kolmesataa kilometriä ajettu pönttö tyhjänä eikä perä ainakaan vielä ole mustana....ja auto met.hopea joten luulis näkyvän. Kovassa kiihdytyksessä toki jää musta pilvi taakse jota ei ennen näkyny. Eri asia varmaan jos kaupungilla rassaa rundia niin silloin voi takapää ehkä mustua.... Ääntä auton sisälle kantautuu ehkä vähän enemmän, mutta jos pöntön tilalle tekee putken tai laittaa vaimentimen niin luulisisin auton olevan taas mieluisan hiljainen.:think Turbonkin vihellys kuuluu nyt myös vähäsen mutta eikös se ole vain positiivinen asia...
Ja mitä forumilla olen lukenut niin ei dpf pöntössä mitään antureita ole. Juuri ennen pönttöä on lämpötila/paine anturi.
Comment
-
-
No mites kulutus onko paljon pudonnut?? Itelläkin suunitteilla poistaa Dpf laippoja olis valmiina (mustia ja rosterisia) jos jollakin tarvetta laipoille niin pirvalla tavoittaa.BMW E70 X5 vm.2012 40d
Porsche 911 vm.2005 C2S
ex BMW:t E90 M3 vm.2009, E70 X5 vm.2007, e60 530da vm.2004, e61 530da M-sport vm.2005, 520da M-sport vm.2009, 530da lci M-sport vm.2007, F10 520da vm.2011 + monta harha-askelta ennen ja välissä..............:think
Comment
-
-
Originally posted by trx450 View PostNo mites kulutus onko paljon pudonnut?? Itelläkin suunitteilla poistaa Dpf laippoja olis valmiina (mustia ja rosterisia) jos jollakin tarvetta laipoille niin pirvalla tavoittaa.Autossa Karalan 260hp ohjelma. Takaosakaan ei ole nokeentunut kuten joku aiemmin pelkäsi.
Comment
-
Comment