Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dpf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EXVOLVO
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 45
    • Pohjanmaa

    Dpf

    Onko kenelläkään tietoa/kokemusta partikkelifiltterin poistosta? Autoni -04 E61 530d. Ajattelin avata pöntön ja poistaa sisuskalut ja takas paikoilleen... Auto nykii vähäsen ajossa ...
  • Murska
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 382
    • Savo

    #2
    Originally posted by EXVOLVO View Post
    Onko kenelläkään tietoa/kokemusta partikkelifiltterin poistosta? Autoni -04 E61 530d. Ajattelin avata pöntön ja poistaa sisuskalut ja takas paikoilleen... Auto nykii vähäsen ajossa ...
    Miksi?:think
    e61 530i touring M-sport LCI -08
    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
    Ex:e46 330i -01 Sedan
    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

    Comment

    • EXVOLVO
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 45
      • Pohjanmaa

      #3
      Dpf

      Originally posted by Murska View Post
      Miksi?:think

      Kustcarilla eivät osanneet sanoa onnistuuko ajattelemani operaatio mutta mielestäni kannattaa yrittää kun uusi filtteri maksaa "vain"1400 €....+ työt.
      Oli kuulemma ollut toisellakin sama ongelma,auto alkaa nykiä ajoittain ajossa ja dpf vaihtamalla ongelma selvisi. Kuulostaahan se loogiselta et jos pakopuoli tukossa niin ei kaikki pelaa normaalisti. iDrivekin muistutta et dpf pitäisi vaihtaa.

      Comment

      • EXVOLVO
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 45
        • Pohjanmaa

        #4
        Partikkelifiltterin poisto

        Noniin, nyt on pöntön sisuskalut heitetty pihalle,tukossa oli kuten arvelin...
        Attached Files

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Ihan mielenkiinnosta kysyisin mitä moinen homma vaikuttaa noin yleisesti?Ääniin,päästöihin,kulkuun ym?Siis se sisäkalujen irti heivaaminen.Tiedän kyllä että jossain bensavehkeistä on katit tyhjennetty ja vielä päästy katsastuksestakin läpi.

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #6
            Siis poistohan ei katsastukseen vaikuta koska suomessa ei noita partikkeliarvoja mitata.

            Suurin vaikutus mikä tulee, on ainakin itselle se tärkein syy pitää filtteri autossa, nimittäin perän nokeentuminen. Ei tarvitse päivittäin pestä takahelmaa / koko perää. Tuohan vekotin poistaa sen ilmiön about täysin. Myöskään ei tule mustaa savua perästä kiihdyttäessä. Tästä likaantumissyystä filtterittömissä malleissa on alaskäännetyt putkenpäät tehtaalta, ja filtterillisissä taas suorat kromatut.

            Miten silmällä näkee tukkoisuuden leikkaamatta sitä auki? Jos tuo suodattaa mikrokoon hiukkasia, ei siellä uutenakaan luulisi suuria reikiä olevan. Tottahan se umpeen menee kun vaihtohetki lähenee, ihan järjelläkin.

            Itselle ainakin on helppo päätös kun tuon vaihto tulee ajankohtaiseksi, nimittäin uutta vaan tilalle.

            EDIT niin ja katti tuolla on vissiinkin vielä erikseen, vai onko samoissa kuorissa?
            Last edited by viktor; 24-06-2008, 22:28.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • EXVOLVO
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 45
              • Pohjanmaa

              #7
              Kattihan näissä on ihan erikseen,auton käyntiin se ainakin vaikutti ennen poistoa aluksi pientä nykimistä ja matkalla verstaalle ei tahtonut oikeen kiihtyä enää millään...liekö sitten filtterin syy mutta vika poistui kun operaatio oli tehty. Ja 700 km oli ja mennyt vaihtovaroituksen yli.
              Nokeentumisesta en vielä tiedä mutta ajattelin kokeilla jos poisto onnistuu koska uusi filtteri oli jotain 1400€ paikkeilla... Jos oikeen rupee takaosa nokeentumaan niin sit uutta tilaamaan. Mut kattellaan ja palaillaan...

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6326
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Laitappa puh numero privalla niin soittelen sulle.
                On meinaa sama homma edessä
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • EXVOLVO
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 45
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  xxxxxxxxx
                  Last edited by EXVOLVO; 26-06-2008, 16:27. Reason: mistage

                  Comment

                  • EXVOLVO
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 45
                    • Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by viktor View Post
                    Siis poistohan ei katsastukseen vaikuta koska suomessa ei noita partikkeliarvoja mitata.

                    Suurin vaikutus mikä tulee, on ainakin itselle se tärkein syy pitää filtteri autossa, nimittäin perän nokeentuminen. Ei tarvitse päivittäin pestä takahelmaa / koko perää. Tuohan vekotin poistaa sen ilmiön about täysin. Myöskään ei tule mustaa savua perästä kiihdyttäessä. Tästä likaantumissyystä filtterittömissä malleissa on alaskäännetyt putkenpäät tehtaalta, ja filtterillisissä taas suorat kromatut.

                    Miten silmällä näkee tukkoisuuden leikkaamatta sitä auki? Jos tuo suodattaa mikrokoon hiukkasia, ei siellä uutenakaan luulisi suuria reikiä olevan. Tottahan se umpeen menee kun vaihtohetki lähenee, ihan järjelläkin.

                    Itselle ainakin on helppo päätös kun tuon vaihto tulee ajankohtaiseksi, nimittäin uutta vaan tilalle.

                    EDIT niin ja katti tuolla on vissiinkin vielä erikseen, vai onko samoissa kuorissa?
                    Pari, kolmesataa kilometriä ajettu pönttö tyhjänä eikä perä ainakaan vielä ole mustana....ja auto met.hopea joten luulis näkyvän. Kovassa kiihdytyksessä toki jää musta pilvi taakse jota ei ennen näkyny. Eri asia varmaan jos kaupungilla rassaa rundia niin silloin voi takapää ehkä mustua.... Ääntä auton sisälle kantautuu ehkä vähän enemmän, mutta jos pöntön tilalle tekee putken tai laittaa vaimentimen niin luulisisin auton olevan taas mieluisan hiljainen.:think Turbonkin vihellys kuuluu nyt myös vähäsen mutta eikös se ole vain positiivinen asia...
                    Ja mitä forumilla olen lukenut niin ei dpf pöntössä mitään antureita ole. Juuri ennen pönttöä on lämpötila/paine anturi.

                    Comment

                    • EXVOLVO
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 45
                      • Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by EXVOLVO View Post
                      Pari, kolmesataa kilometriä ajettu pönttö tyhjänä eikä perä ainakaan vielä ole mustana....ja auto met.hopea joten luulis näkyvän. Kovassa kiihdytyksessä toki jää musta pilvi taakse jota ei ennen näkyny. Eri asia varmaan jos kaupungilla rassaa rundia niin silloin voi takapää ehkä mustua.... Ääntä auton sisälle kantautuu ehkä vähän enemmän, mutta jos pöntön tilalle tekee putken tai laittaa vaimentimen niin luulisisin auton olevan taas mieluisan hiljainen.:think Turbonkin vihellys kuuluu nyt myös vähäsen mutta eikös se ole vain positiivinen asia...
                      Ja mitä forumilla olen lukenut niin ei dpf pöntössä mitään antureita ole. Juuri ennen pönttöä on lämpötila/paine anturi.
                      Niin ja kattihan on erikseen.

                      Comment

                      • trx450
                        Newbiemmer
                        • Apr 2007
                        • 16

                        #12
                        No mites kulutus onko paljon pudonnut?? Itelläkin suunitteilla poistaa Dpf laippoja olis valmiina (mustia ja rosterisia) jos jollakin tarvetta laipoille niin pirvalla tavoittaa.
                        BMW E70 X5 vm.2012 40d
                        Porsche 911 vm.2005 C2S
                        ex BMW:t E90 M3 vm.2009, E70 X5 vm.2007, e60 530da vm.2004, e61 530da M-sport vm.2005, 520da M-sport vm.2009, 530da lci M-sport vm.2007, F10 520da vm.2011 + monta harha-askelta ennen ja välissä..............:think

                        Comment

                        • EXVOLVO
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 45
                          • Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by trx450 View Post
                          No mites kulutus onko paljon pudonnut?? Itelläkin suunitteilla poistaa Dpf laippoja olis valmiina (mustia ja rosterisia) jos jollakin tarvetta laipoille niin pirvalla tavoittaa.
                          8,3 filtteri paikallaan ja nyt vajaa tankillinen ajettuna filtterin poiston jälkeen näyttää 8,0 keskikulutukseksi keskinopeus 72,3 km/h ajotietokoneen mukaan. Ja ajotyyli ei ole ainakaan rauhallisempaan muuttunut... Autossa Karalan 260hp ohjelma. Takaosakaan ei ole nokeentunut kuten joku aiemmin pelkäsi.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6326
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Tuliko Karalan ohjelma ennen vai jälkeen tuota dpf:n modausta ?

                            ps laitappa se puh numero privaan
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • 535SD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1068
                              • Lahti

                              #15
                              onko ilmaantunut ongelmia tuon dpf:n poiston jälkeen... mielessä pyörii ohjelmointi ja tuon v***n pöntön poisto/tyhjennys.
                              Olleita ja menneitä
                              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎