Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liekkö moottorivaurio lähellä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 120
    • Schrick-Region

    Liekkö moottorivaurio lähellä?

    Tuli ajeltua hieman reippaasti ja 3. vaihteelta tuli virhevaihto kakkoselle vaikka tarkoituksena oli nelonen---> kierrokset noin 8000-9000rpm, noin kello kuuden asentoon meni mittari. Vauhtia kolmosella ehkä 140-150kmh, rajoitin 7000rpm [suljetulla radalla]. Moottorina siis M52b28. Lukemani perusteella hydrauliset nostimet toimivat vielä hyvin 7200 rpm ko. moottorissa, jonka jälkeen ehkä nostimet sekoavat.

    Toivottavasti vastauksissa ei keskitytä kuskin huonouteen vaan perehdytään moottorin kestävyyteen.
  • Aazu
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 182

    #2
    Muuttuiko moottorin ääni mitenkään, tai huomasitko mitään erilaista ajossa tapahtuneen jälkeen?

    Comment

    • creative 22
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 560
      • Alavus

      #3
      Originally posted by Radar View Post
      Tuli ajeltua hieman reippaasti ja 3. vaihteelta tuli virhevaihto kakkoselle vaikka tarkoituksena oli nelonen---> kierrokset noin 8000-9000rpm, noin kello kuuden asentoon meni mittari. Vauhtia kolmosella ehkä 140-150kmh, rajoitin 7000rpm [suljetulla radalla]. Moottorina siis M52b28. Lukemani perusteella hydrauliset nostimet toimivat vielä hyvin 7200 rpm ko. moottorissa, jonka jälkeen ehkä nostimet sekoavat.

      Toivottavasti vastauksissa ei keskitytä kuskin huonouteen vaan perehdytään moottorin kestävyyteen.
      Sattuuhan näitäAlkoiko moottori oireilemaan jotenkin tuon rykäyksen jälkeen?Ja jos, miten?
      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

      BMW Freude Am Fahren

      Comment

      • Radar
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 120
        • Schrick-Region

        #4
        Ei onneksi ollut mitään havaittavaa moottorin käynnissä, säikäytti vaan prkleesti. Lähinnä pelotti että josko venttiilit ottaa kontaktia mäntiin, mutta mielestäni ihan nätisti käy yhä.

        Comment

        • Autobahnboy
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 400
          • Espoo

          #5
          Kyllä varmasti häviäis paineet koneesta koneesta jos venat ois ottanu osumaa!

          Comment

          • mizter
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 245
            • Turku

            #6
            pakoputken päästä kun kuuntelee niin huomaa perkeleen hyvin. jos tasaista huminaa niin kaiken pitäisi olla ok. jos 100% varmistuksen haluat niin puristuspainemittaukseen.
            Impreza WRX STI Vers.IV -99


            ex: e36 325i cabrio -94
            ex: e34 520i -88
            ex: e30 316 -86
            ex: e34 M5 -89
            ex: e36 325i -91
            ex: e36 320i -92

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #7
              Maalataas vähän piruja seinille, eli jakoketju saattanee myös huonolla tuurilla ottaa moisesta nykäsystä siipeensä. Vaikea havaita mitenkään ennenkuin napsahtaa lopullisesti.

              Comment

              • Radon
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 463
                • Suomi-Finland

                #8
                Originally posted by K.S. View Post
                Maalataas vähän piruja seinille, eli jakoketju saattanee myös huonolla tuurilla ottaa moisesta nykäsystä siipeensä. Vaikea havaita mitenkään ennenkuin napsahtaa lopullisesti.
                Kyllä ketjun napsahtaminen yleensä se seuraus jostain muusta vauriosta.

                Comment

                • Draven
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 151

                  #9
                  Itellä kävi kerran samalla tavalla, hemmetti että pelästyin. Vauhtia 120 teollisuusalueella, 3. vaihteen rajottimelta vaihdoin kakkoselle -> auto tappisladiin ja auto kuulosti aikalailla joltain formulalta, kierrokset kävi varmaan siinä 9-10k paikkeilla. Hyviä moottoreita bmw tehnyt, mitään ei hajonnut. Autona siis sigun vessa...

                  Comment

                  • Radar
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 120
                    • Schrick-Region

                    #10
                    Originally posted by K.S. View Post
                    Maalataas vähän piruja seinille, eli jakoketju saattanee myös huonolla tuurilla ottaa moisesta nykäsystä siipeensä. Vaikea havaita mitenkään ennenkuin napsahtaa lopullisesti.
                    Meinaatko että rasitus ketjulle on paljonkin suurempi tuollaisessa ylikierroksille menossa verrattuna normaaliin kovahkoon moottorijarrutukseen?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎