Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imuilman lämpötila anturi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asoh
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 289
    • mikkeli

    Imuilman lämpötila anturi?

    kyseessä on Bmw 320 e36 92-(vanos) auto ja nyt olisin laitamassa vapaavirtaussuodatinta niin kysymys kuuluu mitä teen imuilman anturille joka on kiinni vakio ilmansuodatin kotelossa? anturille menee kaksi sormenpaksuista kumiletkua. Saa korjata jos kyseessä ei ole edes kyseinen anturi.
    Nykyinen.
    e39 535i V8

    ex.
    e36 320i

    http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by asoh View Post
    kyseessä on Bmw 320 e36 92-(vanos) auto ja nyt olisin laitamassa vapaavirtaussuodatinta
    Vastausta kysymykseen en tiedä, mutta miksi ihmeessä oot laittamassa vapaavirtaus-suodatinta vakio koneeseen?, ei mitään hyötyä, tehot vähenee huonoimmassa tapauksessa jos ottaa kuumaa ilmaa konehuoneesta.

    Onhan se tietenkin hienon näköinen ja kasvattaa kuskin egoa mutta itse sijoittaisin säästyneet rahat vaikka tikkareihin.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by asoh View Post
      kyseessä on Bmw 320 e36 92-(vanos) auto ja nyt olisin laitamassa vapaavirtaussuodatinta niin kysymys kuuluu mitä teen imuilman anturille joka on kiinni vakio ilmansuodatin kotelossa? anturille menee kaksi sormenpaksuista kumiletkua. Saa korjata jos kyseessä ei ole edes kyseinen anturi.
      Tuon "anturin" tehtävä on ohjata jäähdytysneste kiertämään myös kaasuläpän kautta kylmemmissä keleissä. Eli sen voi periaatteessa jättää irtaalle pyörimään. Mut tuota vaparia en ehkä sinuna laittaisi...
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • d0neh
        Newbiemmer
        • Jul 2006
        • 13
        • Helsinki

        #4
        Itse laitoin kartiosuodattimen ja ilmamassamittarin väliin n. 3cm pitkän metalliputken.. Reikäputkeen ja anturi kiinni.. Tietty varmistin vielä kuumuutta kestävällä silikonilla vuodot jne..
        Datsun Sunny -> Mazda 929 -> Fiat Brava -> BMW 525 -> Chrysler Neon -> BMW 520 -> Mitsubishi Eclipse -> BMW 730 -> BMW 525

        Comment

        • MooMoo
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 169
          • Forssa

          #5
          Originally posted by asoh View Post
          kyseessä on Bmw 320 e36 92-(vanos) auto ja nyt olisin laitamassa vapaavirtaussuodatinta niin kysymys kuuluu mitä teen imuilman anturille joka on kiinni vakio ilmansuodatin kotelossa? anturille menee kaksi sormenpaksuista kumiletkua. Saa korjata jos kyseessä ei ole edes kyseinen anturi.
          Joskus on joku dynottanut, ja siitä on nähny että tehot on jopa laskenut pari heppaa, etttä tiedä sitten kannattaako sellasta edes asentaa..

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by MooMoo View Post
            Joskus on joku dynottanut, ja siitä on nähny että tehot on jopa laskenut pari heppaa, etttä tiedä sitten kannattaako sellasta edes asentaa..
            Noniinno, eräästä 328 mitattiin keskialueella muistaakseni about 50NM vähemmän vääntöä kartion kanssa
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Kape30
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 509
              • Nokia

              #7
              Itse laittaisin kyseiseen autoon alkuperäiseen suodatinkoteloon tarkoitetun paneelisuodattimen. Varmasti enemmän hyötyä kun tosta kuumaa ilmaa imevästä kartiofiltteristä... Jos välttämättä meinaat kartion laittaa niin kannattaa eristää kuumalta ilmalta. Eikä kannata sit laittaa sitä suoraan imamäärämittarin perään vaan väliin pätkä putkee, tai muuten kusettaa ilmämäärämittaria ja aiheuttaa "tehokuopan" keskikierroksille... Sen anturin voit periaatteessa jätää killutteleen irraleen...
              E30 M50b28 -90 Cirrusblau
              E39 520d Touring -00 Sienarot II
              MB Sprinter
              Lynx Rave Re 600 -15
              Suzuki GSX-R1100 -95

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #8
                Kannattaa myös hyllyyn ostaa pari ilmamassamittaria varalle
                Massamittari kun tuppaa tukkeutumaan pikkuhiljaa siitä kartiofiltterin öljystä, ja tämä taasen ajaa ruiskun hitusen väärille säädöille..tämä taasen tukkii pikkuhiljalleen lanta anturia, ja loppujen lopuksi auto pyörii vajaatehosella varaohjelmalla, vie enemmän bensaa ja päästötkin on persiillään.
                Yhtä paljo vastinetta rahalle kuin ferraribensalla

                Comment

                • asoh
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 289
                  • mikkeli

                  #9
                  ok

                  Ok. eli ei laiteta suodatinta.... näköjään pääsee helpommalla.
                  Nykyinen.
                  e39 535i V8

                  ex.
                  e36 320i

                  http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

                  Comment

                  • MooMoo
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 169
                    • Forssa

                    #10
                    semmonen vakiokoteloon menevä vapari mullakin on, toiminu iha hyvin. Tai ei se mitään tehoo varmaa tua, mutta on se ainaki pitkäkestosempi kun vakio..

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Se koteloon tuleva vaparikaan ei sitten saa olla öljyttävä tai ilmamassamittari leviää. Huonompi suodatuskyky on myös taattu, pinta-alaa kun on huomattavasti vähemmän. Mitään hyötyä ei tule saamaan, maksaa ja paikat kuluu nopeammin. Mutta kukin tavallaan.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        #12
                        Saakos jostain vaihdettavalla paperifiltterillä olevia kartioita? Tekee pahaa ajella noilla nykyisillä öljyttävillä...
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • ton1-87
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 99

                          #13
                          paperisista en tiedä mutta EI öljyttäviä kartioita kyllä löytyy. eipä sillä taida tehot laskea eikä kyllä myöskään nousta,mutta saahan sillä koneelle hieman viileempää ilmaa kun oikein laittaa sekä "upeat" imuäänet.toiset tykkää toiset ei.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎