Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt osaaja!!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jami
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 749
    • Suljetulla alueella

    #16
    Originally posted by hednam View Post
    10astetta myöhäsellä tyhjäkäynnillä? Jos näin niin koita tyhjäkäyntialueelle syöttää esim 20-25 astetta ennakkoo
    Originally posted by Cell View Post
    Joo tosiaan jos fixed advance kohtaan laittaa -10 menee sytkä 10 astetta jälkeen YKK.

    Taitaa olla aika isot suuttimet? Mitä VE-kartan arvot on tyhjiksen paikkeilla? Ruiskauksia varmaan 1 ja simultaneous?

    Req_fuelia kannattaa koittaa pienennellä mutta noin isoilla suuttimilla koita 0,2ms välein. Ilman hi_res koodia et varmaan ole yrittämässäkään...?
    Otetaanpa uusiksi näin ihan istualtaan eli suuttimet on vakiot ja reg_fuel on 17, ruiskutuksia 2 ja Alfernating?. Eikai mulla ole hi-res vaan 029y4 extra? tjsp. Fixed angle kohdassa on tosiaan -10. Cranking advance Angle 10. Pensa kartta tyhjiksen paikkeella 36 ja sytkä 22 jos nyt oikeen osaan tuota karttaa lukea.
    Last edited by jami; 14-10-2009, 17:34.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Joo, fixed angle -10 käyttää sytkäkarttaa. Ota logia parista käynnistyksestä, pistä se ja msq nettiin ja katotaan lisää.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jami
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 749
        • Suljetulla alueella

        #18








        Msq?
        Last edited by jami; 14-10-2009, 22:15.

        Comment

        • Noppe
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 535
          • Veneen alla

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Ilman hi_res koodia et varmaan ole yrittämässäkään...?
          Onkos tuo extra koodi sitten huono vai hires niin paljon parempi? Itellä on purkissa extra, mutta käyntiin kone vasta lähössä keväällä niin kerkeäisi sen koodin vielä vaihdella.

          Mitä käytännön eroja noissa ylipäätään?

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #20
            Ite voisin suositella ainaki hr_10g -koodia. Ollu nyt käytössä arviolta 20tkm ilman ongelmia vapaastihengittävässä M50-koneessa.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Veneen alla

              #21
              Perhana kun ei ole vielä tullut perehdyttyä noihin koodien eroihin. Extra taitaa olla kumminkin yleisin, ainakin mitä tuolla finsquirtin puolella tullut seurattua.

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                #22
                jami:

                Ota yksi tulppa irti ja pyöritä konetta pensapumpun rele irti ja katso iskeekö tulppa kunnolla kipinää. Toimiikohan tuo signaalinparannuspiiri kunnolla? Kun se mega suoraan tajuaa HALL anturia niin käytin itse sitä.
                Voisit vaikka mullekin lähettää sen sun *.msq filen niin voisin vilkasta löytyykö sieltä mitään sellaista outoa mitä tajuisin. Ilman asetusten näkemistä on aika vaikea sanoa yhtään mitään mistä ongelmat voisi johtua. Onhan sulla nyt suunnilleen req. fuel tontilla ettei se nyt työnnä sinne ihan tolkuttomasti bensaa, entäpä cranking rikastukset?
                Toimiiko _kaikki_ anturit oikein? Näyttääkö map järkeviä?



                [email protected]

                Comment

                • jami
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 749
                  • Suljetulla alueella

                  #23
                  Originally posted by Antti O View Post
                  jami:

                  Ota yksi tulppa irti ja pyöritä konetta pensapumpun rele irti ja katso iskeekö tulppa kunnolla kipinää. Toimiikohan tuo signaalinparannuspiiri kunnolla? Kun se mega suoraan tajuaa HALL anturia niin käytin itse sitä.
                  Voisit vaikka mullekin lähettää sen sun *.msq filen niin voisin vilkasta löytyykö sieltä mitään sellaista outoa mitä tajuisin. Ilman asetusten näkemistä on aika vaikea sanoa yhtään mitään mistä ongelmat voisi johtua. Onhan sulla nyt suunnilleen req. fuel tontilla ettei se nyt työnnä sinne ihan tolkuttomasti bensaa, entäpä cranking rikastukset?
                  Toimiiko _kaikki_ anturit oikein? Näyttääkö map järkeviä?



                  [email protected]
                  Täytyypä illalla kokeilla tuota kipunaa. lm-piiristä en osaa sanoa että toimiiko mutta kyllä sen pitäisi toimia. Hall on mulla itelläkin hyllyssä mutta kun tuossa megassa oli ostettaessa valmiina tuo piiri niin en alkanut sitä poiskaan purkamaan. reg_fuelia oon muuttanut jo sen verran paljon ettei se oikeen siinäkään voi olla vika. rikastuksia oon käyttänyt välillä kokonaan poiskin mutta ei vaikutusta. tps, imuilman lämpötila, vedenlämpötila ja map näyttää ainakin minun silmään ihan järkeviä. Laitan illalla nuo asetukset.

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    #24
                    Minulla meinaan omassa oli joskus tulppienkasteluprobleemaa kun kipinä oli heikko. Ongelma johtui siitä että akun jännite putosi 6volttiin startatessa huonon akun ansiosta. Jos laittoi niin paljon ASE rikastuksia että auto jäi pyörimään avaimesta suoraan niin se kasteli tulpat startissa ja bensa vaan haisi muttei lähteny käyntiin. Akun vaihdolla korjaantui ja nyt siinon 170% seos kylmästartissa että jää pyörimään nätisti. Minulla on req. fuel jotain 6.2 / 380cc suuttimet x 4 ja 1600cc turbomoottori.

                    Comment

                    • jami
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 749
                      • Suljetulla alueella

                      #25
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Minulla meinaan omassa oli joskus tulppienkasteluprobleemaa kun kipinä oli heikko. Ongelma johtui siitä että akun jännite putosi 6volttiin startatessa huonon akun ansiosta. Jos laittoi niin paljon ASE rikastuksia että auto jäi pyörimään avaimesta suoraan niin se kasteli tulpat startissa ja bensa vaan haisi muttei lähteny käyntiin. Akun vaihdolla korjaantui ja nyt siinon 170% seos kylmästartissa että jää pyörimään nätisti. Minulla on req. fuel jotain 6.2 / 380cc suuttimet x 4 ja 1600cc turbomoottori.
                      Laitoinn sulle sähköpostiin tuo msq.n kun en oikeen keksinyt paikkaa mihin sen netissä vois laittaa.

                      Onkohan normaalia että msq infossa on megasquirt signaturena 029y3 vaikka boksissa on 029y4 ja 029y4 pitäis olla megatunessakin vai koneellako se nyt on..

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        #26
                        Originally posted by jami View Post
                        Laitoinn sulle sähköpostiin tuo msq.n kun en oikeen keksinyt paikkaa mihin sen netissä vois laittaa.

                        Onkohan normaalia että msq infossa on megasquirt signaturena 029y3 vaikka boksissa on 029y4 ja 029y4 pitäis olla megatunessakin vai koneellako se nyt on..
                        Sanotaan nyt heti ensimmäisenä että mie en ole mikääe ekspertti ton megan kanssa.

                        Pari asiaa tuli tossa kuiteskin mieleen.

                        1. Oletko laskenut tuon req.fuel arvon varmasti oikein? Tuo 17 tuntuu aika tolkuttomalta. Siellähän on se laskuri siinä vieressä. Tiedät minkä kokoiset suuttimet, moottori jne. Minulla jotain 6 omassa.

                        2. Miten tuo wheel decoder settings siellä on base teeth 60. Onko bmw:ssä 60-1 pyörä vakiona? Mietin vaan että jos siellä on 36-1 pyörä niin laita base teeth 36 ja -1 seuraavaan laatikkoon eli missing teeth.

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          #27
                          Originally posted by Antti O View Post
                          Onko bmw:ssä 60-1 pyörä vakiona?
                          Suurimmassa osassa BMW:issä on 60-2 pyörä vakiona. M20 ja M50 moottorit tottelee megaa kun laittaa sparkA:6, sparkB:26 ja sparkC:46 ei trigger returneja ja "time based"-cranking. base teeth:60 ja missing:-2. Siis jos on hukkakipinä ja vakio-osat vakiopaikoilla triggerinä.

                          tuolla y3 ja y4 ilmoituksella ei ole merkitystä. ne on sama koodi.
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            #28
                            Ok. No nyt tietää senkin.
                            vilkase vauhtivaunu tota msq:ta siekin jos näät siitä jotan korjattavaa.

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              #29
                              Pitää kattoa. Sen voi laittaa xtrme/luukku.com
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • jami
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 749
                                • Suljetulla alueella

                                #30
                                Originally posted by Antti O View Post
                                Sanotaan nyt heti ensimmäisenä että mie en ole mikääe ekspertti ton megan kanssa.

                                Pari asiaa tuli tossa kuiteskin mieleen.

                                1. Oletko laskenut tuon req.fuel arvon varmasti oikein? Tuo 17 tuntuu aika tolkuttomalta. Siellähän on se laskuri siinä vieressä. Tiedät minkä kokoiset suuttimet, moottori jne. Minulla jotain 6 omassa.

                                2. Miten tuo wheel decoder settings siellä on base teeth 60. Onko bmw:ssä 60-1 pyörä vakiona? Mietin vaan että jos siellä on 36-1 pyörä niin laita base teeth 36 ja -1 seuraavaan laatikkoon eli missing teeth.
                                1. siis tuossahan on tosi pienet suuttimet vakiona (188cc) mikäli oon oikein ymmärtäny joten laskuri antaa reg-fueliksi 17. Laskin varalta vielä noilla sun arvoilla ja sain tasan 7 eli en ainakaan kovin pahasti laskuria väärin käytä.

                                2. Tuossa m30b30 koneessa on juurikin tuo 60-2 triggeri.

                                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                                Pitää kattoa. Sen voi laittaa xtrme/luukku.com
                                Laitoin tulemaan.
                                Last edited by jami; 15-10-2009, 18:39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎