Itsellä kans 291 tkm ajettu S38B38 ja hienosti pelaa. Kaikki vaan kyselee että eikö se kannattais ottaa jo auki ennenku hajoo mutta musta tuntuu ettei tuo vielä hetkeen kaipaa muutaku fiksua ajoa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 moottoreista
Collapse
X
-
3.8. Enemmän tehoa, enemmän vääntöä. Totta kai hintaeroa on 3.6:een, mutta mielestäni ei ihan niin paljoa, että 3.8 kannattaisi suoraan jättää koeajamatta. Se mitä nämä moottorit tekevät, on öljynkulutus mutta jo omistajan oppaassa lukee, että alle 0.15l/100km ei aiheuta huolta. Vaikka tuo taitaakin olla vain BMW:n tapa sanoutua irti nopeasta kulumisesta Siksi toisekseen, jos melkein 4-litrainen mylly kiertää 7000rpm, niin se ei välttämättä pysy kymmeniä vuosia samana.
Järkevä käyttö takaa kohtuullista kestävyyttä. Tietenkin, esim. EPDM:n ketjua E34 M5 3.8 Touringista ei kannata jättää lukematta. Kaikilla kauhukertomuksilla on jonkinlainen totuuspohja.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostSe mitä nämä moottorit tekevät, on öljynkulutus mutta jo omistajan oppaassa lukee, että alle 0.15l/100km ei aiheuta huolta.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostAikuisten oikeasti noin paljon?En ole ko. opusta aukaissut,mutta 10tkm öljynvaihto välillä lähes 15l:n öljynkulutus tuntuu melko suurelle.
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostSamanlaisia kulutuslukemia esiintyy myös vanhemmissa perusmalleissa. Todellisuudessa jos tiivisteet ei fuskaa öljyä pihalle, niin tuollainen öljyn kulutus kyllä jo näkyy ja on hälyyttävää todellakin! Kuten todettu, BMW:n tapa pestä kätensä takuuhommista.
Comment
-
Comment