Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 moottoreista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HILLOPAALLIKKO
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 241
    • Vantaa

    #16
    Itsellä kans 291 tkm ajettu S38B38 ja hienosti pelaa. Kaikki vaan kyselee että eikö se kannattais ottaa jo auki ennenku hajoo mutta musta tuntuu ettei tuo vielä hetkeen kaipaa muutaku fiksua ajoa

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2540
      • Kirkkonummi

      #17
      3.8. Enemmän tehoa, enemmän vääntöä. Totta kai hintaeroa on 3.6:een, mutta mielestäni ei ihan niin paljoa, että 3.8 kannattaisi suoraan jättää koeajamatta. Se mitä nämä moottorit tekevät, on öljynkulutus mutta jo omistajan oppaassa lukee, että alle 0.15l/100km ei aiheuta huolta. Vaikka tuo taitaakin olla vain BMW:n tapa sanoutua irti nopeasta kulumisesta Siksi toisekseen, jos melkein 4-litrainen mylly kiertää 7000rpm, niin se ei välttämättä pysy kymmeniä vuosia samana.

      Järkevä käyttö takaa kohtuullista kestävyyttä. Tietenkin, esim. EPDM:n ketjua E34 M5 3.8 Touringista ei kannata jättää lukematta. Kaikilla kauhukertomuksilla on jonkinlainen totuuspohja.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9995
        • KVLA

        #18
        Originally posted by Petteri75 View Post
        Se mitä nämä moottorit tekevät, on öljynkulutus mutta jo omistajan oppaassa lukee, että alle 0.15l/100km ei aiheuta huolta.
        Aikuisten oikeasti noin paljon?En ole ko. opusta aukaissut,mutta 10tkm öljynvaihto välillä lähes 15l:n öljynkulutus tuntuu melko suurelle.

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11680
          • Kouvola

          #19
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Aikuisten oikeasti noin paljon?En ole ko. opusta aukaissut,mutta 10tkm öljynvaihto välillä lähes 15l:n öljynkulutus tuntuu melko suurelle.
          Samanlaisia kulutuslukemia esiintyy myös vanhemmissa perusmalleissa. Todellisuudessa jos tiivisteet ei fuskaa öljyä pihalle, niin tuollainen öljyn kulutus kyllä jo näkyy ja on hälyyttävää todellakin! Kuten todettu, BMW:n tapa pestä kätensä takuuhommista.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9995
            • KVLA

            #20
            Originally posted by Esko View Post
            Samanlaisia kulutuslukemia esiintyy myös vanhemmissa perusmalleissa. Todellisuudessa jos tiivisteet ei fuskaa öljyä pihalle, niin tuollainen öljyn kulutus kyllä jo näkyy ja on hälyyttävää todellakin! Kuten todettu, BMW:n tapa pestä kätensä takuuhommista.
            Uskottavahan se sitten on.Edellisessä autossani M-sarjalaisessa ei vaan ollut yhtään öljynkulutusta,kun eräs ölynkulutusta aiheuttava vuotopaikka tuli korjatuksi.Auto oli kylläkin "uudempi"-moottorinen,eli S50b30:n.Öljynvaihtovälillä (7500km) ei öljyn pinta laskenut kuin max. pari milliä.Ja auto sai ihan "reipasta" ajoa.Siksi noita luvattuja öljynkulutuksia ihmettelin.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎