Miten lähteä selvittämään onko jakopää laitettu väärin eli on yhden hampaan verran väärässä lovessa? Aloin tätä epäilemään kun auto on niin turkasen laiska mutta muutoin toimii kuin normaali ja edellinen omistaja vaihtanut tekniikan tosin samanlaiseen kuin tuossa kuuluu ollakkin ja ounastelin että onkohan menny vahigossa jakopään laitossa väärin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jakopää viturallaan?
Collapse
X
-
Ajoitusmerkeistähän tuon näkee..
Eli mikä kone kyseessä?ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
-
-
Ainakin M20B20 Motronic -koneessa alapyörässä on about "W|T" -merkki. Jos ajoitus on kohdallaan niin alhaalla se | -kohta osoittaa siihen jakopään kopan "saumaan". Nokkapyörää en nyt äkkiseltään muista mutta sielläkin jotkut merkit vissiin on....728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
Comment
-
-
Mulla oli kerran m20b20 l-jetissä hypännyt jakohihna ainakin sen yhden pykälän ja sen jälkeen venttiilikoneisto piti aika kovaa rallatusta aina kun kiihdytti ja tehoja ei ollut edes sitä vähää mitä pitäisi.
En usko että sulla on hihna persiillään.
Itsekin epäilen tuota sytytyksen ajoitusta.E34 535 -91
ex.
E28 520 -84
Comment
-
-
Apuakselin ajoituksen mikä pyörittää virranjakajaa saa myös helposti vituilleen.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Rupesin tuossa itekki miettimään että voiskohan itelläki olla jakopäässä tahi sytytyksessä heittoa, auto on e30 1.8 -87 ja kone raklattaa hieman ajaessa ja pitemmän matkaa kun on ajellu niin tahtoo jälkikäyntiä esiintyä sekä kone tuntuu aika nuhaselta vaikka se sitä muutenkin on.
Entinen omistaja on tehny keväällä pienosen koneremontin missä on kansi sun muut uusittu niin helposti on voinu pikkunen moka käydä.Kahta en vaihda:
Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Comment
-
-
Originally posted by Jasso- View PostRupesin tuossa itekki miettimään että voiskohan itelläki olla jakopäässä tahi sytytyksessä heittoa, auto on e30 1.8 -87 ja kone raklattaa hieman ajaessa ja pitemmän matkaa kun on ajellu niin tahtoo jälkikäyntiä esiintyä sekä kone tuntuu aika nuhaselta vaikka se sitä muutenkin on.
Entinen omistaja on tehny keväällä pienosen koneremontin missä on kansi sun muut uusittu niin helposti on voinu pikkunen moka käydä.
Jälkikäynnillä ja sytytyksen ajoituksella ei sinällään ole mitään yhteistä, sillä jälkikäynti johtuu karstasta, mikä jää hehkumaan virran katkaisun jälkeen ja aiheuttaa jälkipotkuja palamattomien bensahöyryjen kanssa. Pielessä oleva sytytys kyllä saa palotilat karstaiseksi aikaa myöden. Eihän ajoituksella ole merkitystä enään siinä vaiheessa kun virta on katkaistu.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS Touring View PostJälkikäynnillä ja sytytyksen ajoituksella ei sinällään ole mitään yhteistä, sillä jälkikäynti johtuu karstasta, mikä jää hehkumaan virran katkaisun jälkeen ja aiheuttaa jälkipotkuja palamattomien bensahöyryjen kanssa. Pielessä oleva sytytys kyllä saa palotilat karstaiseksi aikaa myöden. Eihän ajoituksella ole merkitystä enään siinä vaiheessa kun virta on katkaistu.
Onko se tuollaselle koneelle ominainen ääni? Ei oo tullu koskaan ennen omistettua noin vanhaa autoa niin ei oikein osaa sanoa ite mitäänKahta en vaihda:
Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Comment
-
Comment