Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakopää viturallaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    Jakopää viturallaan?

    Miten lähteä selvittämään onko jakopää laitettu väärin eli on yhden hampaan verran väärässä lovessa? Aloin tätä epäilemään kun auto on niin turkasen laiska mutta muutoin toimii kuin normaali ja edellinen omistaja vaihtanut tekniikan tosin samanlaiseen kuin tuossa kuuluu ollakkin ja ounastelin että onkohan menny vahigossa jakopään laitossa väärin.
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Ajoitusmerkeistähän tuon näkee..

    Eli mikä kone kyseessä?
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Vertigo
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 806
      • Paska Kaupunni

      #3
      m20b20 L-jetti vm87
      I Don't Know! I Don't Like It!
      Nykyiset:
      E36 328i cöype
      Exät:
      Fiat Uno 60ies '93
      E30 316i
      E28 520ia
      Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
      Fiat 127
      Saab 900

      Comment

      • ttw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1016
        • Vantaa

        #4
        Ainakin M20B20 Motronic -koneessa alapyörässä on about "W|T" -merkki. Jos ajoitus on kohdallaan niin alhaalla se | -kohta osoittaa siihen jakopään kopan "saumaan". Nokkapyörää en nyt äkkiseltään muista mutta sielläkin jotkut merkit vissiin on....
        728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
        Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
        MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

        Comment

        • Muppe
          BTCF Member
          • May 2006
          • 1866
          • Östermyra

          #5
          En tiiä tekeekö tuolla mitään mutta eipä se oppi ikinä oo ojaan kaatanu...

          E61 530dA M-Sport
          E39 520iA Touring

          ex. E34 525iA
          ex. E34 535iA
          ex. E34 520i
          ex. E34 520i
          ex. E36 320i

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

            #6
            katoppas sytkän ajoitus, itsellä oli samanlaisessa koneessa juuri sama ongelma ja sytkähän siinä oli pielessä... Myöhäsellää taisi olla.

            Comment

            • x-men
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 162
              • .....

              #7
              Mulla oli kerran m20b20 l-jetissä hypännyt jakohihna ainakin sen yhden pykälän ja sen jälkeen venttiilikoneisto piti aika kovaa rallatusta aina kun kiihdytti ja tehoja ei ollut edes sitä vähää mitä pitäisi.
              En usko että sulla on hihna persiillään.
              Itsekin epäilen tuota sytytyksen ajoitusta.
              E34 535 -91

              ex.
              E28 520 -84

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #8
                Apuakselin ajoituksen mikä pyörittää virranjakajaa saa myös helposti vituilleen.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Jasso-
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2003
                  • 74
                  • Siilinjärvi

                  #9
                  Rupesin tuossa itekki miettimään että voiskohan itelläki olla jakopäässä tahi sytytyksessä heittoa, auto on e30 1.8 -87 ja kone raklattaa hieman ajaessa ja pitemmän matkaa kun on ajellu niin tahtoo jälkikäyntiä esiintyä sekä kone tuntuu aika nuhaselta vaikka se sitä muutenkin on.
                  Entinen omistaja on tehny keväällä pienosen koneremontin missä on kansi sun muut uusittu niin helposti on voinu pikkunen moka käydä.
                  Kahta en vaihda:
                  Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    #10
                    Originally posted by Jasso- View Post
                    Rupesin tuossa itekki miettimään että voiskohan itelläki olla jakopäässä tahi sytytyksessä heittoa, auto on e30 1.8 -87 ja kone raklattaa hieman ajaessa ja pitemmän matkaa kun on ajellu niin tahtoo jälkikäyntiä esiintyä sekä kone tuntuu aika nuhaselta vaikka se sitä muutenkin on.
                    Entinen omistaja on tehny keväällä pienosen koneremontin missä on kansi sun muut uusittu niin helposti on voinu pikkunen moka käydä.

                    Jälkikäynnillä ja sytytyksen ajoituksella ei sinällään ole mitään yhteistä, sillä jälkikäynti johtuu karstasta, mikä jää hehkumaan virran katkaisun jälkeen ja aiheuttaa jälkipotkuja palamattomien bensahöyryjen kanssa. Pielessä oleva sytytys kyllä saa palotilat karstaiseksi aikaa myöden. Eihän ajoituksella ole merkitystä enään siinä vaiheessa kun virta on katkaistu.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    • Jasso-
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2003
                      • 74
                      • Siilinjärvi

                      #11
                      Originally posted by 525TDS Touring View Post
                      Jälkikäynnillä ja sytytyksen ajoituksella ei sinällään ole mitään yhteistä, sillä jälkikäynti johtuu karstasta, mikä jää hehkumaan virran katkaisun jälkeen ja aiheuttaa jälkipotkuja palamattomien bensahöyryjen kanssa. Pielessä oleva sytytys kyllä saa palotilat karstaiseksi aikaa myöden. Eihän ajoituksella ole merkitystä enään siinä vaiheessa kun virta on katkaistu.
                      Mites tuo koneen ääni? Säksätys tai venttiilien nakutus, miksikä tuota nyt vois sanoa.
                      Onko se tuollaselle koneelle ominainen ääni? Ei oo tullu koskaan ennen omistettua noin vanhaa autoa niin ei oikein osaa sanoa ite mitään
                      Kahta en vaihda:
                      Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎