Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Originally posted by Antsah View Post
    Inpalla seuraava koodi:

    123 thermostat heater,kfk

    Tulee heti uudestaan kun kuittaa pois ja käynnistää auton. Pitääkö uusia termostaatti vai?
    Kenelläkään hajua tästä?

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by Antsah View Post
      Kenelläkään hajua tästä?
      olisko tossa: http://forum.roadfly.com/threads/128...rmostat-heater
      Eli joko johdot, termari tai termarin kotelo. Vote for thermostat.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Näissä kuutosissa ei taida olla tuota samaa sulamisongelmaa liittimen suhteen kuin noissa kasikoneilla varustetuissa. Ainakin tuo termarin liitin ja johdot on omassa ihan ehjiä.

        Comment

        • Jusaus
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1124
          • Kajaani

          E46 318i -99

          Bäginvalo alkanu syttyä väärään aikaan, nollaamalla pysyy sammuneena pari päivää mutta sama koodi ilmestyy aina:

          ignition circuit 1 -> driver belt stronger

          Remain over limiting value

          Ilmeisesti kyseessä kuskin turvavyönkiristin?
          Nyk: GSX1300R -00
          Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
          ---------------------------------------------
          -Official member of BTCF-Sauna Team-
          ---------------------------------------------

          Comment

          • mylläri
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 70
            • pirkanmaa

            Originally posted by BeamR View Post
            Eikös noi jarrupalojen valot sammu kun vaihtaa palan kuluneisuustunnistimen uuteen ja ehjään. Ainakaan E39:ssä ei niitä nollailla, vaan se sammuu kun se johto on ehjä. Vasta jossain uudemmissa tarvii nollata.
            Vaihdoin jarrupalojen anturin johdot eteen ja taakse, Sammui tui jarrupalojen valo. vielä olisi airbag ja abs. ABS ei ainakaan toimi, koitin tänään ja lukkoonhan renkaat menivät. mistähän mahtaa olla syy? tuli vika kun vaihdoin kaikki polttimot mittaristoon. tarvitsee koittaa keritä joku pv töiden jälkeen lukeen vikakoodit jossain, menisikö nollaamalla vai joku fyysinen vika kun absitkaan eivät toimi oikein? sulakkeita ei ole mennyt.


            Kiitos avuista !

            - Toni

            Comment

            • Ronsuu
              Bimmer Rookie
              • Nov 2010
              • 75
              • Helsinki

              Originally posted by Antsah View Post
              Näissä kuutosissa ei taida olla tuota samaa sulamisongelmaa liittimen suhteen kuin noissa kasikoneilla varustetuissa. Ainakin tuo termarin liitin ja johdot on omassa ihan ehjiä.

              Ite vaihoin eile termarin ni lähti vikakoodi. Herjas tota "thermostat heateria"

              e46 325 oli auto

              Comment

              • _Jubi_
                BTCF Member
                • Dec 2003
                • 572
                • Lieksa

                Koitettiin äsken lukea 12/98 540iA touringin tietoja Inpa 5.00 saldona:

                Moottorissa ja vaihdelaatikossa ei vikakoodeja ollut, mutta ei päästy ollenkaa sisään Body ja Chassis osioihin. Herjaa ettei tule vastausta yksiköltä. Missä vika?

                Lamba-arvot myös näyttävät hyppivät joten onkohan aiheellista tilata uutta lambdaa? Ajossa tuntuu välillä pientä nykytystä ja kulutus matka-ajossa n.8.4-9-1l/100km
                E91 320d x-drive -10
                E34 520i touring - 94
                E12 528ia - 79





                ex:
                E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by _Jubi_ View Post
                  Koitettiin äsken lukea 12/98 540iA touringin tietoja Inpa 5.00 saldona:

                  Moottorissa ja vaihdelaatikossa ei vikakoodeja ollut, mutta ei päästy ollenkaa sisään Body ja Chassis osioihin. Herjaa ettei tule vastausta yksiköltä. Missä vika?

                  Lamba-arvot myös näyttävät hyppivät joten onkohan aiheellista tilata uutta lambdaa? Ajossa tuntuu välillä pientä nykytystä ja kulutus matka-ajossa n.8.4-9-1l/100km
                  Jos autossa on 2 pistoketta niin pitää mennä konehuoneen 20 pinnisen kautta, muuten ei pääse kuin moottorin ja laatikonohjaukseen käsiksi.
                  Jos taas sisällä pelkästään pistoke niin adapterista pitää olla sillattuna 7 ja 8 pinnit koska 8 takana löytyy kaikki muut moduulit.

                  En tiedä mitä arvoa katsoitte mutta jännite kuuluu ehjällä anturilla vaihdella 0-5v tai 0-1v riippuen anturityypistä ja mitä tiheempään vaihtelu tapahtuu sitä lähempänä ollaan stokiometristä arvoa (14,7). Kapeekaista anturilla kun ei tarkkaa seossuhdetta saa tietoon.
                  Mitä olisi pitänyt tutkia niin lambdaohjauksen korjausarvoja joissa additive on tyhjäkäynnin korjaus ja multiplicative osakuormalla.
                  Integrator taas ilmaisee sen hetkistä korjausta.

                  EDIT: Mikä vika kulutuksessa?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • _Jubi_
                    BTCF Member
                    • Dec 2003
                    • 572
                    • Lieksa

                    Originally posted by Supa View Post
                    Jos autossa on 2 pistoketta niin pitää mennä konehuoneen 20 pinnisen kautta, muuten ei pääse kuin moottorin ja laatikonohjaukseen käsiksi.
                    Jos taas sisällä pelkästään pistoke niin adapterista pitää olla sillattuna 7 ja 8 pinnit koska 8 takana löytyy kaikki muut moduulit.

                    En tiedä mitä arvoa katsoitte mutta jännite kuuluu ehjällä anturilla vaihdella 0-5v tai 0-1v riippuen anturityypistä ja mitä tiheempään vaihtelu tapahtuu sitä lähempänä ollaan stokiometristä arvoa (14,7). Kapeekaista anturilla kun ei tarkkaa seossuhdetta saa tietoon.
                    Mitä olisi pitänyt tutkia niin lambdaohjauksen korjausarvoja joissa additive on tyhjäkäynnin korjaus ja multiplicative osakuormalla.
                    Integrator taas ilmaisee sen hetkistä korjausta.

                    EDIT: Mikä vika kulutuksessa?

                    Okei. Kokeillaanpas seuraavan kerran konehuoneen kautta! Kiitos!

                    Pitää tutkia noi lambdatki vielä uusiksi.

                    Kulutuksessa ei ole mitään vikaa. Lähinnä yllätys kuinka vähällä kulkee.
                    E91 320d x-drive -10
                    E34 520i touring - 94
                    E12 528ia - 79





                    ex:
                    E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by Ronsuu View Post
                      Ite vaihoin eile termarin ni lähti vikakoodi. Herjas tota "thermostat heateria"

                      e46 325 oli auto
                      Kiitos tiedosta, pitänee siis itselläkin uusia. Onkohan tarviketermareista mihinkään?

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Airbag valo ongelma

                        En tiedä onko tämä oikea aihe alue, mut tänää vikakoodit luettu ja Kuvaus: SYTYTYSPIIRI, TURVAVYÖN KIRISTIN, MATKUSTAJAN PUOLI. Mitähän tuonne pitäisi vaihataa? Saisko ite korjattua? Olisiko tuolta se tunnistin matto paskana vai liitin vika? Eli Airbag valo palaa jatkuvasti. Auto 523 -97
                        Last edited by janke; 08-07-2011, 16:00.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by janke View Post
                          En tiedä onko tämä oikea aihe alue, mut tänää vikakoodit luettu ja Kuvaus: SYTYTYSPIIRI, TURVAVYÖN KIRISTIN, MATKUSTAJAN PUOLI. Mitähän tuonne pitäisi vaihataa? Saisko ite korjattua? Olisiko tuolta se tunnistin matto paskana vai liitin vika? Eli Airbag valo palaa jatkuvasti. Auto 523 -97
                          Eikös se tuossa lue ihan itsesi kirjoittamana

                          TURVAVYÖN KIRISTIN, MATKUSTAJAN PUOLI.
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by Dunky View Post
                            Eikös se tuossa lue ihan itsesi kirjoittamana

                            TURVAVYÖN KIRISTIN, MATKUSTAJAN PUOLI.
                            Niin,niin Mutta ohjaus piiri? Mitä se tarkottaa? Ja sitten se kiristin!!? Selittäkää tyhmälle että mitä kantsiis uusia/tehdä??
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by janke View Post
                              Niin,niin Mutta ohjaus piiri? Mitä se tarkottaa? Ja sitten se kiristin!!? Selittäkää tyhmälle että mitä kantsiis uusia/tehdä??
                              Ne on kaikki sitä samaa, eli johdotuksessa vikaa / huonoa kontaktia repsikan vyönpaukussa
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by Dunky View Post
                                Ne on kaikki sitä samaa, eli johdotuksessa vikaa / huonoa kontaktia repsikan vyönpaukussa
                                Joo. Täytynee käydä liittimet läpi josko se auttais. Kiitoksia selvennyksestä.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎