Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhan
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2009
    • 1345
    • Ks

    omassa m52b28TU:ssa hieman nykimisongelmaa. vikakoodeja antaa

    DME:
    12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
    Shadow-memory:
    12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
    32/14 - Activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover
    85/08 - Signal, CAN ASC 3
    23/12 - Activation, relay, secondary-air pump
    3E/12 - Activation, solenoid valve, secondary air
    7E/12 - Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump

    mitäs virkaa nuilla secondary air pump vehkeillä on?
    __________________

    Tuon pakonokan tunnistimen oon jo kerran vaihtanu mutta koodia pukkaa silti. Uusi anturi on KL-varaosista ostettu bilstein merkkinen. Lueskelin jostai ettei kuitenkaan kantsis muutaku alkuperästä laittaa.. mutta voiko tuo koodi kuitenki johtua jostai muusta, ettei turhaan ostelis sitä 125e maksavaa alkuperästä.
    Last edited by Juhan; 02-09-2011, 22:25.

    Comment

    • Ronsuu
      Bimmer Rookie
      • Nov 2010
      • 75
      • Helsinki

      Äskön heitti EML + ! + luistonesto valot päälle. Inpalla kurkkasin hätäseen että LLCF jammed open. Mikä mahtais olla jumiutunu?

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by jartsa02 View Post
        Joo, tuo "240 intener steuergeraetefehler / Internal error" ei nollaudu ollenkaan. Noita purkkeja on myöskin tullut puhdistettua tuosta viasta useita, joten tuo uusi taikka käytetty purkki toisesta autosta ei ole ainoa vaihtoehto.
        Tuo puhdistus kun ei kovin monelta onnistu niin usein vaihtoehto on tuo käytetty taikka uusi
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • mattipuh
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 150
          • Espoo, Finland

          meitillä hyytyi radio muutama viikko sitten, ja muutama päivä tästä alkoi herjaamaan liiallista virrankulutusta (Radio siis hiljeni, eli mitään ei kuulu. Radio tuntuu toimivan (eli CD esim vaihtaa kappaleita yms), mutta ääntä ei kuulu). Mistäs kannattaa alkaa tutkimaan?
          varapyörän alla oleva moduli? virtajohdon läpivienti akulta? mitä muita?
          saako noita vuotopaikkoja todennettua muutoin kuin sulaketaulun ja virtamittarin avulla akulta? (näkeekö esim. vikakoodilukijalla, jos joku moduli kaput?)
          Matti
          E61 530DA (2005)

          Comment

          • Juhan
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2009
            • 1345
            • Ks

            Originally posted by Juhan View Post
            omassa m52b28TU:ssa hieman nykimisongelmaa. vikakoodeja antaa

            DME:
            12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
            Shadow-memory:
            12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
            32/14 - Activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover
            85/08 - Signal, CAN ASC 3
            23/12 - Activation, relay, secondary-air pump
            3E/12 - Activation, solenoid valve, secondary air
            7E/12 - Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump

            mitäs virkaa nuilla secondary air pump vehkeillä on?
            __________________

            Tuon pakonokan tunnistimen oon jo kerran vaihtanu mutta koodia pukkaa silti. Uusi anturi on KL-varaosista ostettu bilstein merkkinen. Lueskelin jostai ettei kuitenkaan kantsis muutaku alkuperästä laittaa.. mutta voiko tuo koodi kuitenki johtua jostai muusta, ettei turhaan ostelis sitä 125e maksavaa alkuperästä.

            lisäystä edelliseen.. kävin tänään KL-varaosilla. sanoivat että alkuperäistä ei enää saa että tuo febi bilstein on korvaava tuote. Antoivat kuitenkin uuden. Ohjelapussa lukee että 98vm. tarttee ohjelmoida joku ohjaus uudestaan näin huonosti suomennettuna. Onkos kellään nyt kokemusta tästä? Vanoksesta kuuluu pieni ääni mikä häviää kun ottaa öljykorkin pois.

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              E60 LCI 530i -07 heittää aina väillä herjaa IDriven ruudulle että PDC ei toimi, kuitenki kun kuittaan luetuksi tiedon niin hetken päästä toimii ihan moitteetta...
              PDC purkki menossa?


              Inpa kertoili seuraavaa

              9E2F error location: converter error VL

              Error counter: 10

              1. Umweltsatz
              Mileage 193976 km
              Outside temperature 17.00 degrees C

              2. Umweltsatz
              Mileage 194928 km
              Outside temperature 15.00 degrees C

              Implausible signal or value
              Test conditions fulfilled
              Error present now and already stored
              Error would cause a warning lamp to light up

              Error code: 9E 2F E8 0A 5E B7 72 5F 2E 6E
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • Ronsuu
                Bimmer Rookie
                • Nov 2010
                • 75
                • Helsinki

                >sz

                Taas heitti nilkutusmoodiin ja inpalla tuli taas LLFS errori.

                Tossa viel kuva http://u.vitutus.info/u/Vika.jpg

                Mikähän lie?

                Comment

                • tmee
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 63
                  • 05-09

                  kerran sytytti moottorin vikavalon, ja seuraavanlaisia vikakoodeja löyty, ei tullut takasin ainakaan vielä muutaman km ajon jälkeen.

                  vikakoodit:


                  mitä nuo nyt tarkottaa?

                  Comment

                  • Wexi
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 213
                    • Ruovesi

                    Kaksi vikakoodia puskee, ja välillä väläyttelee sitä pakokaasuarvot heikentyneet valoa, joten lambda(t) menossa vaihtoon.
                    Koodit ovat kuvina:

                    Koodi 1 ja Koodi 2

                    Mielellään otan infoa vastaan, että monta lambdaa täytyy vaihtaa ja mistä kun eikös sigun autossa ole jo neljä lambdaa? Kiitän!

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Wexi View Post
                      Kaksi vikakoodia puskee, ja välillä väläyttelee sitä pakokaasuarvot heikentyneet valoa, joten lambda(t) menossa vaihtoon.
                      Koodit ovat kuvina:

                      Koodi 1 ja Koodi 2

                      Mielellään otan infoa vastaan, että monta lambdaa täytyy vaihtaa ja mistä kun eikös sigun autossa ole jo neljä lambdaa? Kiitän!
                      Varmaan ihan ensin tsekkaat että ei ole imuvuotoja :think

                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Wexi View Post
                        Kaksi vikakoodia puskee, ja välillä väläyttelee sitä pakokaasuarvot heikentyneet valoa, joten lambda(t) menossa vaihtoon.
                        Koodit ovat kuvina:

                        Koodi 1 ja Koodi 2

                        Mielellään otan infoa vastaan, että monta lambdaa täytyy vaihtaa ja mistä kun eikös sigun autossa ole jo neljä lambdaa? Kiitän!
                        Lambdoissa ei ole mitään vikaa, mistä niin päättelet?
                        Korjausarvot menevät yli rajojen, sen takia herjaa. Katso livedatan puolelta mitä näyttää additive sekä multiplicative korjausarvoiksi niin päätellään niistä lisää.
                        Last edited by Supa; 19-09-2011, 12:40.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Ronsuu View Post
                          Taas heitti nilkutusmoodiin ja inpalla tuli taas LLFS errori.

                          Tossa viel kuva http://u.vitutus.info/u/Vika.jpg

                          Mikähän lie?
                          Esim DIS kertoisi varmaan järkevämmän selityksen mutta äkkiseltään tuntuisi että LLFS liittyisi jotenkin tyhjäkäyntimoottoriin, otappa irti ja putsaa ja katso ettei jumittele.
                          EDIT: Toki jos myös luistoneston valo syttyi niin kuulostaisi että itse kaasuläpässä olisi jotain ongelmaa koska sen kauttahan luistonesto rajottaa tehoja. Pura myös se irti ja katso ettei jumita.
                          Ja lue mitä siellä luistoneston puolella on muistissa niin jeesaa varmaan myös.
                          Last edited by Supa; 19-09-2011, 12:48.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Wexi
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 213
                            • Ruovesi

                            Originally posted by Supa View Post
                            Lambdoissa ei ole mitään vikaa, mistä niin päättelet?
                            Korjausarvot menevät yli rajojen, sen takia herjaa. Katso livedatan puolelta mitä näyttää additive sekä multiplicative korjausarvoiksi niin päätellään niistä lisää.
                            Täytyypä tsekata nuo arvot ja katsoa onko jossain imuvuotoja.

                            Comment

                            • Wexi
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 213
                              • Ruovesi

                              Originally posted by Wexi View Post
                              Kaksi vikakoodia puskee, ja välillä väläyttelee sitä pakokaasuarvot heikentyneet valoa, joten lambda(t) menossa vaihtoon.
                              Koodit ovat kuvina:

                              Koodi 1 ja Koodi 2

                              Mielellään otan infoa vastaan, että monta lambdaa täytyy vaihtaa ja mistä kun eikös sigun autossa ole jo neljä lambdaa? Kiitän!
                              Päällisin puolin ei näkynyt imuvuotoja(ei kerinnyt kauaa tutkia) ja muut arvot näyttivät nollaa paitsi nuo integratorarvot pyörivät siinä kahdenkympin molemmin puolin: Arvo 1 ja Arvo 2.
                              Tiedä että liittyykö tapaukseen ja onko normaalia, mutta kun auton sammutti niin muutaman sekunnin päästä kuului suhahdus konehuoneesta joka kuului hyvin konepellin ollessa auki?

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Wexi View Post
                                Päällisin puolin ei näkynyt imuvuotoja(ei kerinnyt kauaa tutkia) ja muut arvot näyttivät nollaa paitsi nuo integratorarvot pyörivät siinä kahdenkympin molemmin puolin: Arvo 1 ja Arvo 2.
                                Tiedä että liittyykö tapaukseen ja onko normaalia, mutta kun auton sammutti niin muutaman sekunnin päästä kuului suhahdus konehuoneesta joka kuului hyvin konepellin ollessa auki?
                                Imuvuoto siellä silti on, voi olla esim separaattorin kalvo menyt rikki tai vastaavaa. Pura kaikki huohotinjärjestelmän osat irti ja tarkista imusarjan päädyssä olevat kumitulpat etteivät ole halki.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎