Re: Ohjaus simpukan kiristys
Kuulostaa järkevältä. Korjaamokäsikirjan mukaan homman nimi on "pressure point adjustment", jolla taidetaan viitata ohjauksen keskikohdalle keskittämisen säätämiseen. Oppaan mukaan homma tehdään rattiin kiinnitettävällä kitkaa/vastusta mittaavalla herkällä mittarilla, jolla keskipisteen arvo mitataan ja säätö tehdään tuosta ruuvista. Proseduurissa veivataan ohjausta molemmin puolin yli keskipisteen ja luetaan arvoja ja välillä säädetään ruuvista.
Siten sormituntumalla tehtävä säätö saattaisi olla oikean suuntainen. Toki ruuvin kierteiden pitää olla herkässä kunnossa. Käsittääkseni tässä on merkittävä käsitteellinen ero kun säädetään siis keskipisteen herkkyyttä eikä "simpukan väljyyttä". Vaikutuksiltaan samansuuntainen asia, mutta väärä hoito taitaa johtaa vaan enempiin hankaluuksiin.
Käytettyjä osia kannattaa kysyä myös Oili Jaloselta.
Originally posted by 325tds
Siten sormituntumalla tehtävä säätö saattaisi olla oikean suuntainen. Toki ruuvin kierteiden pitää olla herkässä kunnossa. Käsittääkseni tässä on merkittävä käsitteellinen ero kun säädetään siis keskipisteen herkkyyttä eikä "simpukan väljyyttä". Vaikutuksiltaan samansuuntainen asia, mutta väärä hoito taitaa johtaa vaan enempiin hankaluuksiin.
Käytettyjä osia kannattaa kysyä myös Oili Jaloselta.
Comment