eli tekee pari pientä nykäisyä kun kiihdyttää ja tuntuu vähän tukkoiselta. tasakaasulla matkanopeudessa kulutusmittari tekee pientä n. puolen litran aaltoliikettä ja samaa tahtia auto kiihtyy,hyytyy,kiihtyy,hyytyy (näistä jokainen jakso kestää noin sekunnin) se ei ole mitään todella häiritsevää mutta sellaista että sen juuri huomaa.. tuntui että kylmänä toimii normaalisti ja lähtiskin paljon paremmin!! (oli siis aamulla kylmä ja märkä keli) ilmanputsari vaihdettu.. kylmänä rikkaammalla-> olisko vika et käy liian laihalla? tulpat/johdot?? alipainevutoja en vielä havainnut mut en oo kyllä kovin tarkasti katsonut..
318iS nykii (yllätys!)
Collapse
X
-
AIVAN!! tota mä en muistanutkaan.. vissiin tas aamu-unisuutta. toi tuntuu olevan tosi yleinen vika näis. täytyy vaihtaa lambda heti tulppien jälkeen..Originally posted by JanneTTuosta kulutusmittarin oireilusta ja seosvaihteluista tulee heti mieleen perinteisin vika: lambda-anturi.BMW 318iS COUPE -92
BMW 316i -91 *RIP*
BMW 320i -86
-ihanan kallista....ELÄMÄ ON!!!-
Comment
-
Itse kävin just aamulla tarkastuttamassa tuon lambdan ku oli hieman tullut oireita... Eli käynti vaelteli (paikallaan ollessa) 1000 rpm:stä meilkein sammuksiin asti ja joskus sammuikin. Tämä käynnin vaeltelu ei ole ollut säännöllistä et aina pysähdyksissä olis alkanu vaeltaan. Sit kulutus nousi esim. normaalisti 100:n vauhdissa kulutus on ollu noin 6 litran luokkaa, kun se nyt on pompannu 10 litraan. Tällaiset oireet minun penassa ku tuo lambda paskana.
Kannattaa ennen ku käyt vaihtaan tulpat niin mittauttaan tuo lambda esim. merkkiliikkeessä. Ei mene kauaa ja näkevät heti onko se sökö vai ei :wink:
Comment
-
tulpat vaihdettu-> ei merkitystä!! pitää stekata lambda. yks auto-urheilijakaveri käski koittaa tankata kerran tai pari tankin täyteen 98:sia. täytyy ny testata seki...BMW 318iS COUPE -92
BMW 316i -91 *RIP*
BMW 320i -86
-ihanan kallista....ELÄMÄ ON!!!-
Comment
-
joo toi edellinen omistaja sano muuten jotain ja se luki sen nettiauton myynti-ilmoituksessakin, että on TODELLA VÄHÄPÄÄSTÖINEN! oikein kissankokoisilla kirjaimilla. mä jäin silloin ihmetteleen et mitä vit.. mä sillä tiedolla teen kuhan on tarpeeks vähäpäästöinen katsastukseen, mut tuli mieleen et jos ne on sitä jo vaikka katsa-konttorilla savuja ottaessaan ihmetelly et:Originally posted by Wittu_joolambda viasta en tiedä, mutta tota konetta säätäessä huomasin että jos seos on laiha niin nykii. Siis tasakaasu seos
-OMPAS TODELLA VÄHÄPÄÄSTÖINEN!!
oliskohan sit vähän turhan laihalla seokset ku kylmänä kumminki käy hyvin ku seos on rikkaammalla!!??!! toi vika ei kumminkaan viittaa ihan siihen mitä muilla on lambdan kans ollu..
onko säätövinkkejä?? jos koitan ensiks ite ihan varovasti säädellä..BMW 318iS COUPE -92
BMW 316i -91 *RIP*
BMW 320i -86
-ihanan kallista....ELÄMÄ ON!!!-
Comment
-
moro pörre! tiäks mitä tehdään, vaidetaan ne lampda anturit molemmille.
ku kerta samaa onkkelmaa on!
nähään mitä tapahtuu.. ei tartte sit arpoo ku kokeillaan kummanki autoon.katon anturin hinnan kohalleen :wink: kerkisikkö muuten kysyy sitä m3 etu puskuria?
Comment
-
joo kato hyvä hinta jo valmiiks. mä koitan vielä säätää tota viikonlopun aikana.
oon yrittäny soittaa serkulle siitä puskurista, mut sillä tuntuu olevan fuckin huono muisti ku oon soittanu sille kaks kertaa päiväs ja se lupaa joka kerta kysyä sitä, mut sit se aina soittaa illalla että oho ku unohtu! nyt se lupas huomenna kuulemma "ihan varmasti" kysyä sen hintaa. Parempi olis kysyä, ku viikon on sitä jo luvannu!! PRKL!!
BMW 318iS COUPE -92
BMW 316i -91 *RIP*
BMW 320i -86
-ihanan kallista....ELÄMÄ ON!!!-
Comment
-
Motrinicissa on vissiin massamittari mitä ei paljoo säädellä. Mutta jos on samalainen mikä l-jetissä niin jousta lyösemmälle vaan.Originally posted by pörrejoo toi edellinen omistaja sano muuten jotain ja se luki sen nettiauton myynti-ilmoituksessakin, että on TODELLA VÄHÄPÄÄSTÖINEN! oikein kissankokoisilla kirjaimilla. mä jäin silloin ihmetteleen et mitä vit.. mä sillä tiedolla teen kuhan on tarpeeks vähäpäästöinen katsastukseen, mut tuli mieleen et jos ne on sitä jo vaikka katsa-konttorilla savuja ottaessaan ihmetelly et:Originally posted by Wittu_joolambda viasta en tiedä, mutta tota konetta säätäessä huomasin että jos seos on laiha niin nykii. Siis tasakaasu seos
-OMPAS TODELLA VÄHÄPÄÄSTÖINEN!!
oliskohan sit vähän turhan laihalla seokset ku kylmänä kumminki käy hyvin ku seos on rikkaammalla!!??!! toi vika ei kumminkaan viittaa ihan siihen mitä muilla on lambdan kans ollu..
onko säätövinkkejä?? jos koitan ensiks ite ihan varovasti säädellä..
Jokuhan sieltä on paskana jos kerran laihalla käy. Eikös toi motronic toimi niin jos lambda havaitsee että seos on laiha niin se rikastaa sitä?- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
pakokaasupäästöt:
tyhjäkäynti:
CO% - 0,02
HC ppm - 23
O2 - 0,5
CO2 - 14,6
lambda- ----
>2000 r/min
CO% - 0,15
HC ppm - 28
O2 - 0,4
CO2 - 14,7
lambda - 1,01
nää arvot oli edellisen omistaja katsapapereis. nykyarvoista en tie vielä (nämä arvot 155000km, nykyisin 168000km mittaris)BMW 318iS COUPE -92
BMW 316i -91 *RIP*
BMW 320i -86
-ihanan kallista....ELÄMÄ ON!!!-
Comment
-
En tiedä miten näissä pitäs olla mut toi 2000rpm seos näyttäs laihaltaOriginally posted by pörrepakokaasupäästöt:
tyhjäkäynti:
CO% - 0,02
HC ppm - 23
O2 - 0,5
CO2 - 14,6
lambda- ----
>2000 r/min
CO% - 0,15
HC ppm - 28
O2 - 0,4
CO2 - 14,7
lambda - 1,01
nää arvot oli edellisen omistaja katsapapereis. nykyarvoista en tie vielä (nämä arvot 155000km, nykyisin 168000km mittaris)
Täs olis tämmonen havainnollistamis taulukko
Seossuhde: Lambda:
15.0:1_______1.02
14.5:1_______0.99
14.0:1_______0.95
13.5:1_______0.92
13.0:1_______0.88
12.5:1_______0.85
12.0:1_______0.82
Ja sitten vielä kuva miten toi käytännössä tarkottaa
Joltain sivulta aikoinaan tulostin ton afr taulukon mutta en löydä sitä enää mistään. Siks tommonen kuva- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
Comment