Getriebenot programm???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kähmy
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 422
    • Kempele

    #16
    En usko että tää on sulla vikana, mutta pistetään tänne jos jollakin tulis kanssa esiin. Eli itse olin viime kesänä puuhamaan ruuhkajonossa pari tuntia ja koko ajan mentiin todella hitaasti ja kun automaatti on, jarrupalat oli varmaan aika kuumana, kuten myös konehuone, koska taisi olla kesän lämpimin päivä (sääliksi kävi perheitä, joilla ei ollut ilmastointia ja norsun kokoinen koira autossa penskojen keskellä). Yhdessä risteyksessä tuli moinen herja ja nilkutin bussipysäkille. Jotenkin tuli mieleen, että joku paikka kuumeni nyt liikaa...odottelin (joku paikka tosin oli kyllä kylmänä silloin! ) hetken virrat pois ja sitten paanalle. Päästiinkin ajamaan jo kohtuullista vauhtia silloin jolloin paikat viileni. Ei ole näkynyt virhettä sen jälkeen, olisko +10tkm ajettu nyt.

    -Kähmy
    e46 325xi
    Yamaha FZR 1000 EXUP
    ex-e39 530i Touring

    Comment

    • Mazokki
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 75
      • Tornio

      #17
      Vika on viimeinkin ratkaistu! Eli vika ei ollut suinkaan laatikossa vaan mittariston takana olevassa modulissa. Sieltä oli ilmeisesti joku väylä sökönä ja se jotenkin aiheutti sen hätäohjelman. Moottoritiellä kun ajelin n. 120km/h niin alko yhtäkkiä mittarit pomppiin ja laatikko alko pykältelemään välistä pienempää ja välistä isompaa vaihdetta. Ja sitten tuli taas se hätäohjelma ilmoitus. Moduli vaihdettiin ja kaikki temppuilut loppu... tai sitten ei!!! Eli liukkaiden kelien kunniaksi suoritin pienen driftailu session ja yhtäkkiä huomasin että veto katosi. Ihan kuin olisi vapaalle heittänyt mutta ei kyllä se D oli päällä. Annoin vähän kiekkaa ja noin 3000rpm veto palasi nykäisten. Vähän niin kuin olisi manulla kierrättänyt jä löysännyt kytkimen nopeasti. Sitten löysäsin kaasun ja kokeilin uudestaan, ja sama homma. Ei minkään näköistä vetoa ennen 3000rpm kunnes yhtäkkiä nykäisee ja veto palaa. Kokeilin vielä pari kertaa ja sama homma. Sitten testasin sporttia ja kuin taikaiskusta alkoi taas laatikko pelaamaan normaalisti. Vaihdoin takaisin D:lle ja hyvin tuntui toimivan. Vetoa löytyi ihan niin kuin pitääkin. Ajelin kotiin n.10km ja hyvin toimi. Vaihdot tapahtuivat sievästi ja vetoa löytyi. JAAHAS!!! Mitähän sitä nyt keksisi?:think Tällä kertaa ei kuitenkaan tullut mitään hätäohjelma varoituksia. On muuten meikeläisen ensimmäinen ja viiminen tomaatti pirssi.
      Last edited by Mazokki; 15-11-2008, 08:13.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by Mazokki View Post
        Vika on viimeinkin ratkaistu! Eli vika ei ollut suinkaan laatikossa vaan mittariston takana olevassa modulissa. Sieltä oli ilmeisesti joku väylä sökönä ja se jotenkin aiheutti sen hätäohjelman. Moottoritiellä kun ajelin n. 120km/h niin alko yhtäkkiä mittarit pomppiin ja laatikko alko pykältelemään välistä pienempää ja välistä isompaa vaihdetta. Ja sitten tuli taas se hätäohjelma ilmoitus. Moduli vaihdettiin ja kaikki temppuilut loppu... tai sitten ei!!! Eli liukkaiden kelien kunniaksi suoritin pienen driftailu session ja yhtäkkiä huomasin että veto katosi. Ihan kuin olisi vapaalle heittänyt mutta ei kyllä se D oli päällä. Annoin vähän kiekkaa ja noin 3000rpm veto palasi nykäisten. Vähän niin kuin olisi manulla kierrättänyt jä löysännyt kytkimen nopeasti. Sitten löysäsin kaasun ja kokeilin uudestaan, ja sama homma. Ei minkään näköistä vetoa ennen 3000rpm kunnes yhtäkkiä nykäisee ja veto palaa. Kokeilin vielä pari kertaa ja sama homma. Sitten testasin sporttia ja kuin taikaiskusta alkoi taas laatikko pelaamaan normaalisti. Vaihdoin takaisin D:lle ja hyvin tuntui toimivan. Vetoa löytyi ihan niin kuin pitääkin. Ajelin kotiin n.10km ja hyvin toimi. Vaihdot tapahtuivat sievästi ja vetoa löytyi. JAAHAS!!! Mitähän sitä nyt keksisi?:think Tällä kertaa ei kuitenkaan tullut mitään hätäohjelma varoituksia. On muuten meikeläisen ensimmäinen ja viiminen tomaatti pirssi.
        Laatikkossa liian vähän öljyä? Kaarteessa tai vaikkapa driftatessa öljypumpun otto hörppää ilmaa ja laatikosta katoaa paineet? Tämä vain veikkaus...
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • micchu
          Newbiemmer
          • Nov 2007
          • 20
          • Kaalimaalla

          #19
          Oireet on olleet samanlaiset, mutta vasta AGS-tietokoneen liittimen putsaaminen auttoi. Myös öljyn määrä tarkistettiin. Ruckfahrlichtia on tarjonnut kerran puhdistusoperaation jälkeen, mutta sehän taitaa liittyä eri johtosarjaan/liittimiin.

          Pitäisköhän itsekkin viel ottaa tuo mittaristo käteen ja avata/kytkeä liittimet, kun se vaikuttaa olevan kaikennapa -> monien murheiden lähde.
          BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

          Comment

          • aatu78
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 13

            #20
            Originally posted by Mazokki View Post
            Vika on viimeinkin ratkaistu! Eli vika ei ollut suinkaan laatikossa vaan mittariston takana olevassa modulissa. Sieltä oli ilmeisesti joku väylä sökönä ja se jotenkin aiheutti sen hätäohjelman. Moottoritiellä kun ajelin n. 120km/h niin alko yhtäkkiä mittarit pomppiin ja laatikko alko pykältelemään välistä pienempää ja välistä isompaa vaihdetta. Ja sitten tuli taas se hätäohjelma ilmoitus. Moduli vaihdettiin ja kaikki temppuilut loppu... tai sitten ei!!! Eli liukkaiden kelien kunniaksi suoritin pienen driftailu session ja yhtäkkiä huomasin että veto katosi. Ihan kuin olisi vapaalle heittänyt mutta ei kyllä se D oli päällä. Annoin vähän kiekkaa ja noin 3000rpm veto palasi nykäisten. Vähän niin kuin olisi manulla kierrättänyt jä löysännyt kytkimen nopeasti. Sitten löysäsin kaasun ja kokeilin uudestaan, ja sama homma. Ei minkään näköistä vetoa ennen 3000rpm kunnes yhtäkkiä nykäisee ja veto palaa. Kokeilin vielä pari kertaa ja sama homma. Sitten testasin sporttia ja kuin taikaiskusta alkoi taas laatikko pelaamaan normaalisti. Vaihdoin takaisin D:lle ja hyvin tuntui toimivan. Vetoa löytyi ihan niin kuin pitääkin. Ajelin kotiin n.10km ja hyvin toimi. Vaihdot tapahtuivat sievästi ja vetoa löytyi. JAAHAS!!! Mitähän sitä nyt keksisi?:think Tällä kertaa ei kuitenkaan tullut mitään hätäohjelma varoituksia. On muuten meikeläisen ensimmäinen ja viiminen tomaatti pirssi.

            Moro, oliko arvokas tuo moduli, ja löytyisköhän netistä jotain hienoja kuvia kyseisestä modulista ja sen sijainnista?
            Tuli vaan tässä mieleen, että viimetalvena kovilla pakkasilla teki mittaristo muutaman kerran niin ettei kierroslukumittari ja muistaakseni nopeusmittarikaan toiminut ollenkaan ennen kuin lämpesi...
            Virheilmoituksia silloin ei kyllä tullut ja auto toimi muuten normaalisti :think

            Toinen kysymys, että missä tämä AGS-tietokoneen liitin sijaitsee?

            kiitosta jo etukäteen

            Comment

            • micchu
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 20
              • Kaalimaalla

              #21
              AGS liitin

              Vaihdelaatikon ohjausboksi (AGS) on E38ssa konetilassa pelkääjänpuoleisessa takakulmassa sulakeboksin sisällä. Musta laatikko, kiinni neljällä ruuvilla. DME taissiis moottorinohjaus on siinä vieressä.
              BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

              Comment

              • aatu78
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 13

                #22
                Originally posted by micchu View Post
                Vaihdelaatikon ohjausboksi (AGS) on E38ssa konetilassa pelkääjänpuoleisessa takakulmassa sulakeboksin sisällä. Musta laatikko, kiinni neljällä ruuvilla. DME taissiis moottorinohjaus on siinä vieressä.
                Kiitos Täytyy puhdistella

                Comment

                Working...
                X