Iski pattitilanne... Vein auton viime perjantaina Karalalle viritykseen, ja ilmeni vittumainen ongelma.....
Ensimmäinen penkitys toi ilmi vakiotehojen olevan aika hyvin tallella 162,8HV 370NM...
525DA TOURING -01
Parin eri ohjelman ja penkityksen jälkeen tilanne oli aika jännä ja toiveikas... Teho oli nostettu 220HV ja 550NM.... sitten alkoi laatikko luistaa... ja heittään vikakoodia päälle.... No suurten ihmetysten ja minun kohdallani tietenkin HUOMATTAVAN pettymyksen jälkeen päätimme kuitenkin yhdessä tuumin tiputtaa vääntö ja tehokäyriä, ettei laatikko hajoa... No tehot tiputeltiin 185HV ja 500NM....
Karalan tietokone herjasi jotain erroria vaihteiston väylästä tms... meni multa ihan yli hilseen ja se sanoi, et IHME JUTTU.... No ajettiin auto pois penkistä ja koeajolle, ei ilmennyt mitään ongelmaa....vaihteisto toimi ihan moitteettomasti. No se sanoi et mahdollisesti, voi olla öljyt vähissä, ja hänen mielestään kannattais vaihtaa ne, mut siinäpä heräsikin todellinen kysymysmerkki????
TON LUIN JO, MUT EIPÄ AUTTANUT
JOTEN KYSYNKIN NYT ONKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUKSIA/MURHEITA VASTAAVISTA ONGELMISTA, VIRITYKSEN JÄLKEEN... NIIN JA AUTOHAN OLI TOSIAAN 525DA TOURING -01 JA STEPTRONIC
LAATIKKOHAN ON VISSIIN GM:n A5S390R JA ÖLJYINÄ Texacon ETL 8072B.
JA ILMEISESTI NUOHAN ON LIFETIME ÖLJYT....
ÄSKEN PUHUIN PUHELIMESSA MB:N JA BMW:N VAIHDELAATIKOIDEN KORJAAMISEEN ERIKOISTUNEEN KAVERIN KANSSA.... HÄNEN JYRKKÄ MIELIPITEENSÄ OLI ETTÄ KYSEINEN VAIHDELAATIKKO EI KESTÄ 220HV JA 550NM TEHOJA.....:think:think
JA JOS MOISIA TEHOJA HALUAA, KANNATTAA VAIHTAA MANUAALI-LAATIKKO... :think:think
VOIKO PITÄÄ PAIKKANSA, KOSKA KARALAN MUKAAN 525DA, SAMANLAISISTA KUIN MINULLA ON OTETTU KYSEISIÄ TEHOJA, EIKÄ OLE ILMENNYT ONGELMIA.... JOTEN ONKO LAATIKKONI JO LOPUSSA, VAI AUTTAISIKO ÖLJYN VAIHTO???
2 VIIKON PÄÄSTÄ ON UUSIA AIKA PENKITYKSEEN JA SÄÄTÖÖN, MITÄ NEUVOKSI KERTOKAA NYT JOKU VIISAS/KOKENUT, TEHOJA HALUAISIN TIETENKIN LISÄÄ....
Ensimmäinen penkitys toi ilmi vakiotehojen olevan aika hyvin tallella 162,8HV 370NM...

Parin eri ohjelman ja penkityksen jälkeen tilanne oli aika jännä ja toiveikas... Teho oli nostettu 220HV ja 550NM.... sitten alkoi laatikko luistaa... ja heittään vikakoodia päälle.... No suurten ihmetysten ja minun kohdallani tietenkin HUOMATTAVAN pettymyksen jälkeen päätimme kuitenkin yhdessä tuumin tiputtaa vääntö ja tehokäyriä, ettei laatikko hajoa... No tehot tiputeltiin 185HV ja 500NM....

Karalan tietokone herjasi jotain erroria vaihteiston väylästä tms... meni multa ihan yli hilseen ja se sanoi, et IHME JUTTU.... No ajettiin auto pois penkistä ja koeajolle, ei ilmennyt mitään ongelmaa....vaihteisto toimi ihan moitteettomasti. No se sanoi et mahdollisesti, voi olla öljyt vähissä, ja hänen mielestään kannattais vaihtaa ne, mut siinäpä heräsikin todellinen kysymysmerkki????
TON LUIN JO, MUT EIPÄ AUTTANUT
JOTEN KYSYNKIN NYT ONKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUKSIA/MURHEITA VASTAAVISTA ONGELMISTA, VIRITYKSEN JÄLKEEN... NIIN JA AUTOHAN OLI TOSIAAN 525DA TOURING -01 JA STEPTRONIC
LAATIKKOHAN ON VISSIIN GM:n A5S390R JA ÖLJYINÄ Texacon ETL 8072B.
JA ILMEISESTI NUOHAN ON LIFETIME ÖLJYT....
ÄSKEN PUHUIN PUHELIMESSA MB:N JA BMW:N VAIHDELAATIKOIDEN KORJAAMISEEN ERIKOISTUNEEN KAVERIN KANSSA.... HÄNEN JYRKKÄ MIELIPITEENSÄ OLI ETTÄ KYSEINEN VAIHDELAATIKKO EI KESTÄ 220HV JA 550NM TEHOJA.....:think:think
JA JOS MOISIA TEHOJA HALUAA, KANNATTAA VAIHTAA MANUAALI-LAATIKKO... :think:think
VOIKO PITÄÄ PAIKKANSA, KOSKA KARALAN MUKAAN 525DA, SAMANLAISISTA KUIN MINULLA ON OTETTU KYSEISIÄ TEHOJA, EIKÄ OLE ILMENNYT ONGELMIA.... JOTEN ONKO LAATIKKONI JO LOPUSSA, VAI AUTTAISIKO ÖLJYN VAIHTO???
2 VIIKON PÄÄSTÄ ON UUSIA AIKA PENKITYKSEEN JA SÄÄTÖÖN, MITÄ NEUVOKSI KERTOKAA NYT JOKU VIISAS/KOKENUT, TEHOJA HALUAISIN TIETENKIN LISÄÄ....
Comment