Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hartgen bensan saanti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nun6
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 287
    • where the sun doesn't shine

    #16
    Originally posted by BRONX69 View Post
    Auto on alkuperäsenä ollu 323.. ajatuksissa kävi että bensapumppu ei riitä noin suuren koneen tarpeisiin mutta paineet pysyy tasaisena koko kierrosalueen ajan. Eli ei pitäis siitäkään kiikastaa.

    Sit tuli mieleen että noi bensalinjat ei välttämättä riitä?? Koneen koko on kuitenki kasvanu alkuperäsestä 1.2 litraa. Osaiskohan kukaan sanoa varmuudella johtuisko tästä???
    Filtterit vaihdetaan tietysti jo ennen kuin aletaan edes kyselemään...

    Mitä tapahtuu jos linjat on liian pienet? Painetta riittää mutta tuottoa ei.
    Olis kyllä hyvä jos mittaisit sen pumpun tuotonkin. Kätevä olis tietysti verrata pumppua Hartgen vastaavaan tai johonkin muuhun 3.5 koneeseen.

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

      #17
      Normi E30 325 bensapumppu riittää pitkälti yli 300hp:hen, joten no worries sen suhteen (mikäli siis on ehjä).
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by BRONX69 View Post

        Ei oo kaasuläpänasentotunnistinta mitattu??
        Kaasu ylhäällä pitää olla resistanssi keskimmäisen ja toisen reunimmaisen navan välillä nolla. Täyskaasulla resistanssi keskimmäisen ja sen toisen reunimmaisen navan kesken nolla. Keskellä kaasua ääretön resistanssi molemmissa navoissa.

        Eli mittaat keskimmäisestä navasta reunimmaisiin.

        Comment

        • Bääm
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 401
          • Pori

          #19
          Originally posted by Tzeimi View Post
          Pa-filsu(t) ekaks vaihtoon, sitten pumppu. Tää olis mun marssijärjestys.
          Filtterin tukkosuus vaikuttaa aika huomattavasti ja sopii juurikin tähän ongelmaan... keep it simple tai jotain...
          330d -03 M57N

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1243
            • Pori

            #20
            Originally posted by Bääm View Post
            Filtterin tukkosuus vaikuttaa aika huomattavasti ja sopii juurikin tähän ongelmaan... keep it simple tai jotain...
            Jos paineet (konehuoneesta mitattuna) pysyy koko ajan samana, niin tuskin siellä filsut sillon ahdistaa.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • Bääm
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 401
              • Pori

              #21
              Originally posted by Juspa View Post
              Jos paineet (konehuoneesta mitattuna) pysyy koko ajan samana, niin tuskin siellä filsut sillon ahdistaa.
              Niinhän siellä tosiaan lukee kun ottaa silmän käteen.
              330d -03 M57N

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Originally posted by nun6 View Post
                Mitä tapahtuu jos linjat on liian pienet? Painetta riittää mutta tuottoa ei.
                Olis kyllä hyvä jos mittaisit sen pumpun tuotonkin. Kätevä olis tietysti verrata pumppua Hartgen vastaavaan tai johonkin muuhun 3.5 koneeseen.
                Mitä tapahtuu jos tuottoa ei ole? Ei ole painettakaan. Kyllä se bensapuoli siellä kunnossa on, ruisku vaan ei anna kakkua.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #23
                  Tulee mieleen ilmamäärä/massa mittauksen vika, boksille tulee väärää tietoa ilman määrästä ja eihän sitä soppaa heitetä enempää kun ilmamäärä täydelliseen palamiseen vaatii. Onkos se varmasti joskus toiminut 101% tuolla kokoonpanolla :think
                  Onkos nokka-akseleiden ajoitukset kohdallaan?
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Tulee mieleen ilmamäärä/massa mittauksen vika, boksille tulee väärää tietoa ilman määrästä ja eihän sitä soppaa heitetä enempää kun ilmamäärä täydelliseen palamiseen vaatii. Onkos se varmasti joskus toiminut 101% tuolla kokoonpanolla :think
                    Onkos nokka-akseleiden ajoitukset kohdallaan?
                    Tuolla ei pitäisi olla mitään väliä, JOS täyskaasu asennossa ilmamäärämittarin tieto ohitetaan kuten jetronicissa. Mites tuon ikäisessä motronicissa tapana, tietääkö kukaan?

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #25
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Tuolla ei pitäisi olla mitään väliä, JOS täyskaasu asennossa ilmamäärämittarin tieto ohitetaan kuten jetronicissa. Mites tuon ikäisessä motronicissa tapana, tietääkö kukaan?
                      No vähän mutua, mutta taitaa ne uudemmat versiot vasta tavita myös täyskaasulla sen ilmamäärän ja vanhemmat eivät...

                      Mutta tuleeko varmasti se singnaali siitä täyskaasusta :think
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • SanMiguel
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 1035
                        • Kirkkonummi

                        #26
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Kaasu ylhäällä pitää olla resistanssi keskimmäisen ja toisen reunimmaisen navan välillä nolla. Täyskaasulla resistanssi keskimmäisen ja sen toisen reunimmaisen navan kesken nolla. Keskellä kaasua ääretön resistanssi molemmissa navoissa.

                        Eli mittaat keskimmäisestä navasta reunimmaisiin.
                        Sain mitattua ja vaikuttais erittäin vahvasti että vika olis tossa.. Keskimmäisestä navasta mittasin toiseen reunaan kaasu ylhäällä ja resistanssi oli nolla. Keskellä kaasua molemmissa navoissa ääretön resistanssi ja täys kaasulla kans molemmissa navoissa ääretön resistanssi.. Eli ei selvästi tuunista että täys kaasu on päällä...

                        Voiko se sitte johtua pelkästään tästä ettei se saa enää 5500rpm jälkeen bensaa?

                        Ei kellään sattuis olemaan tommosta ylimäärästä toimivaa tunnistinta jossain tallin perukoilla lojumassa?
                        Jos ei nii mistäs tommosia saa?

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by BRONX69 View Post
                          Jos ei nii mistäs tommosia saa?
                          Mulla lojuu parikin, mutta varaosaliikkeistä saa uusia. Bmw liikkeestä, KL varaosasta, motonetista...

                          Comment

                          • SanMiguel
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 1035
                            • Kirkkonummi

                            #28
                            Onko kaasuläppäkytin sama asia ku kaasuläpänasentotunnistin?? Motonetissä ainaki luki että kaasuläppäkytkin..

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by BRONX69 View Post
                              Onko kaasuläppäkytin sama asia ku kaasuläpänasentotunnistin?? Motonetissä ainaki luki että kaasuläppäkytkin..
                              Kyllä.

                              Comment

                              • SanMiguel
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 1035
                                • Kirkkonummi

                                #30
                                Joo eli sain vaihdettua kyseisen tunnistimen ja nyt bensaa riittää Kiitos vaan kaikille jotka ottivat kantaa tähän ongelmaan. Sitte tulikin toinen ongelma. Pakoputkiston hengitys ei enää riitä. Olisko kenelläkään tiedossa mistä sais peltipakosarjan tohon tekniikkaan? Yritin väijyä netistä mutta tuntu olevan aika vähäinen tarjonta. Osaisko kukaan auttaa tässä pulmassa? Sattuisko kellään olemaan jossain tallin nurkassa ylimääräsenä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎