Announcement

Collapse
No announcement yet.

m5,hevosia kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuffi
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 7

    m5,hevosia kateissa

    prrkele.. :guns:..hevosia jokunen kateissa...tänään penkissä moottori tehoa 215 kw @6300 vääntöä 358nm@3900 kuulostaako normaalilta vuoden 89 ämmäläiseksi? autoon vaihdettu lastu ja vapaavirtaus suodin mutta luulin moisten lisäävän tehoja eikä päinvast..ilmamäärämittari oli paskana joka vaihdettiin jonka jälkeen em luvut... mistä etsimään siis kadonneita polleja...kyseisen pajan mukaan seokset nyt kohdallaan ja tuon ikäiseksi koneeksi ihan ok tehot,mielipiteitä + neuvoja otetaan suurella kiitollisuudella vastaan
    dezeshitsiitmani....530/M5
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Mitä mitä, eikä wanha M5 olekaan maailman kovin vehje No ei nyt sentään, eikös tuo ole ihan hyvä että siinä on tuonkin verran. Enpä tiedä mitä siinä pitäis olla, onkohan kukaan muu penkittänyt noita :?:
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Cee.Koo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 354
      • Twilight zone

      #3
      Vakiokunnossa pitäis löytyä 315hv/6900rpm ja 36.7mkg/4750rpm. Eikös tuo 36.7mkg ole sama kuin 367nm?. Nämä siis S38B36 arvoja ja tiedon jyväset löytyi BMW Club of Finlandin sivuilta.
      Auto vaan testeriin kiinni ja tarkistamaan et toimiiko kaikki anturit ja boksi niinkuin pitää ja kone ohivuotomittaukseen.
      Mites noitten jenkkivientimallien tehot, eikös ne ole ollut hieman kesympiä päästöjen yms. takia. Jos vaikka autoon on eksynyt moisen boksi.
      With jap crap, life sucks and then you die

      Comment

      • jeps
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1986
        • Espoo

        #4
        Kylhän niitä heppoja iän myötä karkaa paremmille laitumille
        Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Tossa kesällä tutkin yhtä vastaavaa ongelmaa...Lambdan vaihdolla kulkupuoli parani ja kulutus pieneni roimasti. Toki kyseisessä autossa oli myös vikaa käynnissä, jonka tuo epäkelvosti toimiva lambda aiheutti....
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Klaukkalassa päin nähty hevosia laitumella... :juo oisko sinne karanneet? :lol:
            292,4hv on tallella, joten eihän niitä montaa ole tippunut matkalle vuosien saatossa?
            ...

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #7
              Vääntöä autossa näkyisi olevan 360 Nm (36.7 kg/m x 9.81 m/s^2=360 Nm) ja tehoja 288 hv. Vääntö on kai niinkin kohdillaan, mutta tehojahan tuosta on aivan selvästi kateissa. TotalBMW:n jossain kevään numerossa oli juttua e34 M5:n penkityksistä ja kyllä paljon ajetuista ja täysin vakioistakin koneista saatiin muutamaa hevosta vaille täydet tehot. Nyt kateissa on kumminkin 10% mikä on aika huomattava määrä. Siinä TotalBMW:n jutussa oli kyllä semmoisiakin autoja jotka eivät saavuttaneet tehtaan tehoja. ne oli useimmitten lastutettuja ja niissä oli muuta kuin originaalia pakoputkistoa ja ilmanputsaria.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎