Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avoauton katon kestävyys ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • häjy
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Luumäki

    Avoauton katon kestävyys ?

    Joo, tiedän käytä söötsiä...mutta nyt on niin kiire että ei kerkee haun antimia lukemaan, työt kutsuu.

    Mutta olisin kysynyt pääpiirteittäin, että miten kestää avon katto ympärivuotista käyttöä ?
    Kyseessä BMW 325 -93, e36, orkkis katto, ja vielä siistikuntoinen.

    Lähinnä toi talvi askarruttaa, kun olis tarkoitus ajaa läpi talven, onko järkee, kestääkö, onko riittävän lämmin ym ym kokemuksia tarttis pikapikaa.

    Kaupat olis tulossa lauantaina jos auto muuten toimii.
    Ja jos tulee jotain mieleen mitä tuon ikäisestä laitoksesta kantsii kattoo, niin vinkkii tulemaan vaan.n.250tkm ajettu.

    Kiitos etukäteen,
    Last edited by häjy; 27-08-2008, 20:03.
    E60 525i, E36 328i Cabriolet
  • gangsta
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 521
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by häjy View Post
    Joo, tiedän käytä söötsiä...mutta nyt on niin kiire että ei kerkee haun antimia lukemaan, työt kutsuu.

    Mutta olisin kysynyt pääpiirteittäin, että miten kestää avon katto ympärivuotista käyttöä ?
    Kyseessä BMW 325 -93, orkkis katto, ja vielä siistikuntoinen.

    Lähinnä toi talvi askarruttaa, kun olis tarkoitus ajaa läpi talven, onko järkee, kestääkö, onko riittävän lämmin ym ym kokemuksia tarttis pikapikaa.

    Kaupat olis tulossa lauantaina jos auto muuten toimii.
    Ja jos tulee jotain mieleen mitä tuon ikäisestä laitoksesta kantsii kattoo, niin vinkkii tulemaan vaan.n.250tkm ajettu.

    Kiitos etukäteen,
    Kestää katto ja on lämmin.

    Kannattaa vaan katto kyllästää, ennen talven tuloa.

    15vee autossahan on aina jotain pientä paskana, joten harraste autona varmaan loistava.

    Comment

    • veltsu84
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 258
      • kajaani

      #3
      Originally posted by häjy View Post
      Joo, tiedän käytä söötsiä...mutta nyt on niin kiire että ei kerkee haun antimia lukemaan, työt kutsuu.

      Mutta olisin kysynyt pääpiirteittäin, että miten kestää avon katto ympärivuotista käyttöä ?
      Kyseessä BMW 325 -93, orkkis katto, ja vielä siistikuntoinen.

      Lähinnä toi talvi askarruttaa, kun olis tarkoitus ajaa läpi talven, onko järkee, kestääkö, onko riittävän lämmin ym ym kokemuksia tarttis pikapikaa.

      Kaupat olis tulossa lauantaina jos auto muuten toimii.
      Ja jos tulee jotain mieleen mitä tuon ikäisestä laitoksesta kantsii kattoo, niin vinkkii tulemaan vaan.n.250tkm ajettu.

      Kiitos etukäteen,
      No e30 avo on lämmin talvellakin. Kattoon ku lyö sen kyllästeaineen ennen talvea ja ei jätä lunta seisomaan katon päälle. luulis pärjäävän..
      Edit: gangsta kerkes näköjään ensin
      Last edited by veltsu84; 27-08-2008, 14:46. Reason: hidas

      Comment

      • bimmerE34
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 6209
        • Gotham

        #4
        Hyvin pärjää talvella. Lämpiää nopeemmin kun kovakattonen.

        Pieni ohje:

        Kun menet autolle, käynnistä auto ja nappaa takalasinlämmitin päälle (ja penkinlämmitin). Lähdet puhdistamaan autoa. Itse puhdistin katon aina todella huolellisest (ehkä liiankin). Auton penkit ovatkin jo istumalämpöisiä kun autoon menet ja lähdet ajamaan.

        Eikun kaupoille vain!

        ///Pumppu Pojat Racing Team
        Metaline sport #40

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Kestäähän tuo, ja saahan niihin koviakin kattoja jotka voi talven ajaksi ruuvata paikoilleen (nytkin yksi myynnissä tuolla myyntipuolella ~600e:lla)

          Kunhan tosiaan kyllästää katon kunnolla eikä jätä suuria lumikuormia makaamaan niin eiköhän tuo kestä, tiivisteiden jäätyminen kannattaa ehkäistä myös.
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1849
            • Lappeenranta, Finland

            #6
            Ja koska nää avot ei oo läheskään niin tiiviitä kuin umpimallit, niin huurtumisesta tai ikkunoiden jäätymisestä ei oo pelkoa. Ilmankierto pelaa kyllä.

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • Tuiske
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1441
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by 525iiäxä View Post
              Ja koska nää avot ei oo läheskään niin tiiviitä kuin umpimallit, niin huurtumisesta tai ikkunoiden jäätymisestä ei oo pelkoa. Ilmankierto pelaa kyllä.
              Ei ole läheskään yhtä tiiviitä? Mihinkäs perustat tämän väitteen? Kyllä ne ihan yhtä tiiviiltä on omalla kohdalla vaikuttanut.
              Corvette C4 LT4 TURBO
              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

              Comment

              • Kytölä
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 672
                • Lohja

                #8
                Entä onko mitään haittaa rätille jos katto on aina auki? Eli auto on tallissa ja ajelulla käydään vain kun elohopea on yli 20..
                '88 325i cabrio
                '90 318is

                Comment

                • bimmerE34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 6209
                  • Gotham

                  #9
                  Originally posted by Tuiske View Post
                  Ei ole läheskään yhtä tiiviitä? Mihinkäs perustat tämän väitteen? Kyllä ne ihan yhtä tiiviiltä on omalla kohdalla vaikuttanut.
                  Takalasin takapuolella on _aina_ pienet ilmaraot...

                  ///Pumppu Pojat Racing Team
                  Metaline sport #40

                  Comment

                  • Tuiske
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1441
                    • Lempäälä

                    #10
                    Originally posted by bimmerE34 View Post
                    Takalasin takapuolella on _aina_ pienet ilmaraot...
                    Vähän ot mutta kyllähän kovakattosestakin virtaa ilma suoraa läpi takakontin ilmaräppänöiden kautta. Eikä sieltä takalasin alta kyllä päivä läpi paista.

                    Mutta ei rupea vastaan väittämään koska en ole e30 cabilla talvella ajanut
                    Corvette C4 LT4 TURBO
                    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                    Comment

                    • Jusaus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1124
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Tuiske View Post
                      Ei ole läheskään yhtä tiiviitä? Mihinkäs perustat tämän väitteen? Kyllä ne ihan yhtä tiiviiltä on omalla kohdalla vaikuttanut.
                      Umpikattoisissa ei taida olla niitä "aukkoja" siellä katon takaosan ja kattokotelon kannen välissä. Mutta asiaan: Todella lämmin auto, katto kuivaa nopeasti kunhan tosiaan putsaa lumet aina pois. Auto lämpiää nopeasti, mutta kylmenee kans sit nopeasti kun sammuttaa. Kattokin kestää kunhan käyttää varovaisuutta puhdistaessa takaikkunaa joka voi kovalla pakkasella haljeta jos siihen kohdistuu iskuja tai se pääsee taipumaan.
                      Nyk: GSX1300R -00
                      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                      ---------------------------------------------
                      -Official member of BTCF-Sauna Team-
                      ---------------------------------------------

                      Comment

                      • bimmerE34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 6209
                        • Gotham

                        #12
                        Originally posted by Tuiske View Post
                        Vähän ot mutta kyllähän kovakattosestakin virtaa ilma suoraa läpi takakontin ilmaräppänöiden kautta. Eikä sieltä takalasin alta kyllä päivä läpi paista.

                        Mutta ei rupea vastaan väittämään koska en ole e30 cabilla talvella ajanut
                        Huomasimpa itsekkin typon. takaSIVUlasien takapuolelta.

                        Mutta mutta asiaan senverta, että jos kova myräkkä iskee ja paljolti alkaa lunta tulemaan (useita senttejä tunnissa) niin sillon kannattaa välillä käydä vähä kattoo lakasemassa.

                        Ainut miinus on se että sisätilat viilenevät nopeasti kun sammuttaa.

                        ///Pumppu Pojat Racing Team
                        Metaline sport #40

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1849
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Originally posted by Tuiske View Post
                          Ei ole läheskään yhtä tiiviitä? Mihinkäs perustat tämän väitteen? Kyllä ne ihan yhtä tiiviiltä on omalla kohdalla vaikuttanut.
                          Sillä juuri, mikä tässä jo esille tulikin, eli päivähän sieltä takasivuista paistaa komeasti (ainakin minulla) ja ilmanvaihto on taattu paljon tehokkaammin kuin umpiautossa. Itse riepu nyt on tiukkaa tavaraa ja kestää kovemmatkin tuiverrukset.

                          Itse ajoin toissa talvena -28 asteessa Hesasta L-rantaan ilman puhallinta kun se oli paskana. Ikkunat olivat aivan kirkkaat, ei huurun eikä jään hitustakaan. Ja sisällä oli aivan lämmin.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • MasaTDS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1606
                            • Tampere

                            #14
                            tuleva autosi varmaankin on e36 vai? Eikös niissä ole jo monikerros katto,eli paksumpi reilusti kun e30:ssä.
                            Ite oon parina talvena ajanut e30 cabriolla muutaman viikon vaikka tullut lunta reilustikin,kun pitää katon suht puhtaana ettei oo mitään puolen metrin kinosta aina päällä niin kestää hienosti talvikäyttöä ja autossa on aivan yhtä lämmin kun umpimallissakin sanoi kuka mitä hyvänsä mutta näin on.Sisätilanlämmitintä tietenkin kannattaa käyttää jos vaan siihen mahdollisuus.Eikä vedä sisään cabriossakaan jos vaan tiivisteet on kunnossa,menee siis kaikin puolin talviautona siinä kun umpikorinenkin.
                            E24 635csi
                            M-B W140
                            Citroen c4 coupe
                            H-D sportster chopper

                            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                            www.mpanet.fi

                            Comment

                            • Tuiske
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 1441
                              • Lempäälä

                              #15
                              e36 katto on monikerroksinen mut se sisäkerros on pingotettu siihen sisäpuolelle vaan semmosilla naruilla eikä oo siis ilmatiivis sinne kattokerrosten väliin. Mutta kyllä se jonkinverran varmasti eristää.
                              Corvette C4 LT4 TURBO
                              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎