Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 3.8 Vaihdelaatikon synkät?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • onyx
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 101
    • Lahti

    M5 3.8 Vaihdelaatikon synkät?

    Saako noita Getragin vaihdelaatikon synkiä säädettyä miten? kun kakkonen ei meinaa mennä oikein kunnolla silmää muutaku runnomalla.
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    ei sitten mitenkään
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • The Other
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 36
      • Welthauptstadt Germania

      #3
      Juu, laatikko korjauskelvoton, tiiä se.
      F01 730d -09
      E34 M5 3.8 -93: Kesäauto.

      Comment

      • MM-5
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 153
        • Askola

        #4
        Vaihda laatikkoon Redlinen MTL laatikkoöljyt. Voi auttaa ensiapuna vielä, jos ei ole laatikko täysin vainaa. Omassa 5 vaihteisessa 3.8:ssa on ollut pientä synkkaongelmaa 2. ja 3. vaihteilla aiemmin, mutta muutaman kerran siihen on vaihdettu uudet MTL öljyt (noin 10 tkm välein) ja nykyään toimii paljon paremmin. Laitoin vielä toisen öljynvaihdon yhteydessä RVS-käsittelyn laatikkoon ja toiminta parani entisestään. Harvoin on enää synkkaongelmaa edes täyskaasukiihdytyksissä. Tuli muuten aika paljon metallilastua ulos öljyjen mukana ja magneettinen tyhjennystulppa oli kanssa täynnä metallisilppua.

        Joten toivoa on vielä .

        Janne
        Pojat me ollaan hävitty tää peli...

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by The Other View Post
          Juu, laatikko korjauskelvoton, tiiä se.
          Eikä ole.

          Eikä kannata heittää tuollaista väärää infoa edes leikillään, parempi olla painamatta ennemmin sitä Submit nappia

          Alkuperäiseen kysymykseen Yltti vastasikin, joten vaihtoon menee.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • onyx
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 101
            • Lahti

            #6
            Ok, täytyy koittaa tota RVS käsittelyä ja noita Redline öljyjä. Paljon tohon masiinaa muuten menee tota öljyä?

            Comment

            • onyx
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 101
              • Lahti

              #7
              Kattelin tuolta jostai ralli forumilta ni siellä suositeltiin jotain automaatti laatikon öljyjä. Vähän kyllä epäilyttää tunkea sinne mitää automaatti öljyjä kun on kuitenkin manuaali loota. ja siellä sanottii ettei mitää Redlinen puuroja tonne kannata laittaa.. Hmm.

              Comment

              • KimmoK
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 554
                • Kontiolahti/Joensuu

                #8
                Automaattilaatikon öljyt sinne normaalisti kuuluvatkin.
                ///M Power

                @colehmaizel

                Comment

                • iikka
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2597
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by onyx View Post
                  Kattelin tuolta jostai ralli forumilta ni siellä suositeltiin jotain automaatti laatikon öljyjä. Vähän kyllä epäilyttää tunkea sinne mitää automaatti öljyjä kun on kuitenkin manuaali loota. ja siellä sanottii ettei mitää Redlinen puuroja tonne kannata laittaa.. Hmm.
                  ei se sitä kerro että ku on manuaali loota, että mitä ne öljyt on! ns. automaatti öljyt sinne kuuluu niinku melkein kaikkiin bemun keppilaatikoihin!

                  Valvolinen type D mulla on ollu aina manu askeissa ja hyvin pelaa!
                  Speed costs, how fast you wanna go?

                  Comment

                  • iikka
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2597
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by onyx View Post
                    Ok, täytyy koittaa tota RVS käsittelyä ja noita Redline öljyjä. Paljon tohon masiinaa muuten menee tota öljyä?
                    jotain 1,x litraa
                    Speed costs, how fast you wanna go?

                    Comment

                    • Leba
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2101
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by onyx View Post
                      Ok, täytyy koittaa tota RVS käsittelyä ja noita Redline öljyjä. Paljon tohon masiinaa muuten menee tota öljyä?
                      1,25 litraa
                      Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                      Comment

                      • leijo
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 54

                        #12
                        ei kai sitä askia aina heitetä roskiin, jos jokin poikii. Kai sinne uusia synkroja saa ja sit jatkos laitellaa niitä redlinen rasvoja...

                        Comment

                        • ajk
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 50

                          #13
                          synkrot ja öljyt

                          automaattilaatikon öljyt sinne vaan...joku manuaalikin sanoo että kylmiin olosuhteisiin(suomi) automaattilaatikon öljyt.

                          itellä castrol transmax-z öljyt sisällä.

                          tuohon vaihdelaatikkovikaan sanon vaan että itellä on 3 vaihteen synkro ihan loppu ja 2 vaihdekin laittaa vastaan täyskiihdytyksessä, joten ostin toisen lootan, josta 3 hampin synkro loppu, purin sen ja nyt kasausta vailla.....2 ja 3 hampille menee samat synkrot ja maksaa 125€/kpl ainakin bmw alkuperäisosana(ei taida muualta saada).
                          siinä synkrossa on jokulainen kitkapinta hammasrattaan kosketuspinnassa ja näköjään kuluu ajan myötä, koska hampin metallipinta ei ole kulunut.

                          tarvii minimissään n.15t prässin, että saa 5.vaihteen hampin ekana pois, kun se on prässäämällä kiinni, ainakin vanhemmissa 280 laatikoissa....muistaakseni jostaki lukenu että olis muutettu uudemmissa helpommin purettaviksi, mutta saatto olla että koski sitä uudempaa 6-vaihteista vaan.

                          Comment

                          • onyx
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 101
                            • Lahti

                            #14
                            Noniin nyt on uudet Redlinen MTL ölpöt sisällä, ja RVS käsittely käynnissä. Kyl noi vaihteet muuttu heti vähän paremmin sisään meneväks. Saa nyt nähä miten toi RVS vaikuttaa kun vähän aikaa ajelen (nyt trippimittarissa 150km öljyn vaihdon jälkeen).

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎