Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 tds...jyrinä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 6power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 254
    • Tampere

    325 tds...jyrinä?

    Moi
    auto on maltillisesti lastutettu 325 tds 163hv 335nm. Ongelman nimi on et esim. 4-vaihteella täyskaasu kiihdyttäessä esim. 55km/h - 100km/h kuuluu jyrinä siinä 70-80 km/h nopeudessa ilmeisesti siinä vaiheessa kun turbo alkaa tulla mukaan...taas sitten jos kiihdytettään samaan nopeuteen vaihteita käyttämällä jyrinää ei juuri kuulu...mistä luulette et tämä johtuu?

    T: 6power
  • joni_wt
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 3627
    • Yka

    #2
    Originally posted by 6power View Post
    Moi
    auto on maltillisesti lastutettu 325 tds 163hv 335nm. Ongelman nimi on et esim. 4-vaihteella täyskaasu kiihdyttäessä esim. 55km/h - 100km/h kuuluu jyrinä siinä 70-80 km/h nopeudessa ilmeisesti siinä vaiheessa kun turbo alkaa tulla mukaan...taas sitten jos kiihdytettään samaan nopeuteen vaihteita käyttämällä jyrinää ei juuri kuulu...mistä luulette et tämä johtuu?

    T: 6power
    Tuntus äkkiseltään että vauhtipyörä sielä jyrisee, kaksoismassavauhtipyörät ei vanhana oikeen taho lastuja kestää. Voi olla myös kardaanin kannatinlaakeri.
    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

    Comment

    • Mattir
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 163
      • Äänekoski

      #3
      Täällä vähän samaa ongelmaa. Nelosella alkaa jossain 70-80km/h vauhdissa ja vitosella alkaa satasen jälkeen..Kai se on sit maksimivääntö siinä tuntumassa ja joku paikka alkaa oleen väljä. Tietäis vaan, et mikä on tulossa tiensä päähän..?

      Comment

      • Velho
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 267
        • Tampere

        #4
        Originally posted by 6power View Post
        Moi
        auto on maltillisesti lastutettu 325 tds 163hv 335nm. Ongelman nimi on et esim. 4-vaihteella täyskaasu kiihdyttäessä esim. 55km/h - 100km/h kuuluu jyrinä siinä 70-80 km/h nopeudessa ilmeisesti siinä vaiheessa kun turbo alkaa tulla mukaan...taas sitten jos kiihdytettään samaan nopeuteen vaihteita käyttämällä jyrinää ei juuri kuulu...mistä luulette et tämä johtuu?

        T: 6power
        Kyllä tuo "jyrinä" yleensä johtuu noissa viritetyissä dieseleissä kaksoismassan jousien pohjaamisesta, kuukuko rovahdus kytkin ylhäällä sammuttaessa /koliseeko tyhjäkäynnillä ?

        Ei muuta kuin m3:sen pyörää paikalleen niin alkaa kestämään
        Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
        Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

        Comment

        • 6power
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 254
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Velho View Post
          Kyllä tuo "jyrinä" yleensä johtuu noissa viritetyissä dieseleissä kaksoismassan jousien pohjaamisesta, kuukuko rovahdus kytkin ylhäällä sammuttaessa /koliseeko tyhjäkäynnillä ?

          Ei muuta kuin m3:sen pyörää paikalleen niin alkaa kestämään
          Tyhjäkäynillä ei kolise..en oo kokeillu viel tota sammutusta...mut heräs pari kysymystä...jos tollasen M3:sen vauhtipyörän laittaa...mitä kaikkee muuta pitää muuttaa?? hammaskehä? startti? asetelma? kytkin vivusto?...jos joku olis tehny tälläsen tai joku tietää täältä kaverin joka on tehnyt niin vinkkejä tähän suuntaan ..kiitos

          Comment

          • 6power
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 254
            • Tampere

            #6
            Herätys tietäjät

            Mie kattelin vähä tosta real oemista..käviskö e36 328i kaksoismassa vauhtipyörä tohon omaani 325 tds:ään ja onko niissä muuta eroa kun 325tds D:228mm ja 328i D: 240mm Tarkoittaa varmaan noi halkaisijat kytkinlevyn halkaisijaa mut onko vauhtipyörissä muutakin eroa?

            T: 6power

            Comment

            • Velho
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 267
              • Tampere

              #7
              Originally posted by 6power View Post
              Tyhjäkäynillä ei kolise..en oo kokeillu viel tota sammutusta...mut heräs pari kysymystä...jos tollasen M3:sen vauhtipyörän laittaa...mitä kaikkee muuta pitää muuttaa?? hammaskehä? startti? asetelma? kytkin vivusto?...jos joku olis tehny tälläsen tai joku tietää täältä kaverin joka on tehnyt niin vinkkejä tähän suuntaan ..kiitos
              Hammaskehä on sama e36 m3 pyörässä eli sama startti käy.
              Kytkinasetelma+levy+painelaakeri pitää laittaa m3:sen osia niin alkuperäinen kytkin vivusto käy.
              Kaiken em. lisäksi joutuu tuohon vauhtipyörään koneistamaan 6kpl asentoanturin tappeja, jotka on asennettava tismalleen samalla sijoituksella kuin alkuperäisessä vauhtipyörässä niin moottori toimii kunnolla.

              Kannattaa muistaa että e34 m5 pyörässä on eri starttikehä
              Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
              Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

              Comment

              • 6power
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 254
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Velho View Post
                Hammaskehä on sama e36 m3 pyörässä eli sama startti käy.
                Kytkinasetelma+levy+painelaakeri pitää laittaa m3:sen osia niin alkuperäinen kytkin vivusto käy.
                Kaiken em. lisäksi joutuu tuohon vauhtipyörään koneistamaan 6kpl asentoanturin tappeja, jotka on asennettava tismalleen samalla sijoituksella kuin alkuperäisessä vauhtipyörässä niin moottori toimii kunnolla.

                Kannattaa muistaa että e34 m5 pyörässä on eri starttikehä
                Kiitoksia Velholle vastauksesta

                Comment

                • Velho
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 267
                  • Tampere

                  #9
                  Yks asia meinas unohtua! jos haluaa poljin tuntuman pysyvän samana kannattaa kytkimen työsylinteri 20.64mm vaihtaa 22.20mm.
                  Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                  Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                  Comment

                  • biiemdabljuu
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 156

                    #10
                    M3 -vauhtipyörästä ja kytkinpakasta

                    Omassa 325 tds:stä on kytkinpakka vaihdettu M3 -malliseksi ja vauhtipyöränä on kevennetty, ei kaksoismassa vauhtipyörä. Homma toimii niinkuin pitää, mutta omaan korvaan tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä kuuluva kalkatus ei oikein kolahda. Onko Velholla ideoita asian korjaamiseksi vain onko tuo vain ko. paketin ominaisuus? Kytkin pohjassa mitään kalkatusta ei siis kuulu. Vauhtipyörä+kytkin on vaihdettu aikanaan viritystä silmälläpitäen mutta viritys on jäänyt tekemättä. Hiljainen kaksoismassa on taas alkanut kiinnostamaan.
                    "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                    Comment

                    • Velho
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 267
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by biiemdabljuu View Post
                      Omassa 325 tds:stä on kytkinpakka vaihdettu M3 -malliseksi ja vauhtipyöränä on kevennetty, ei kaksoismassa vauhtipyörä. Homma toimii niinkuin pitää, mutta omaan korvaan tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä kuuluva kalkatus ei oikein kolahda. Onko Velholla ideoita asian korjaamiseksi vain onko tuo vain ko. paketin ominaisuus? Kytkin pohjassa mitään kalkatusta ei siis kuulu. Vauhtipyörä+kytkin on vaihdettu aikanaan viritystä silmälläpitäen mutta viritys on jäänyt tekemättä. Hiljainen kaksoismassa on taas alkanut kiinnostamaan.
                      No ongelmahan on varsin tuttu eli tuo ääni kuuluu vaihteistön pääakselilta ja korjaustapoja on kaksi ko. tapauksessa.
                      Vaihtoehto 1 on vaihtaa sinne wanhan e28 524td:n tuplajousikeskiöllä olevan kytkinlevyn ja mahdollisesti asetelman riippuu kuinka iso siellä nyt on sillä 524td levy on 228mm niin siitä äänestä saa kohtuu siedettävän.

                      Vaihtoehto 2 on vaihtaa sinne HYVÄ kaksoismassa vauhtipyörä ja sille kuuluva kytkin niin ääni loppuu kuin seinään

                      Onko siellä millainen kytkinlevy nyt kova vai jousitettu eli onko kytkin e30 m3:sesta vai e36 m3:sesta ?
                      Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                      Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                      Comment

                      • biiemdabljuu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 156

                        #12
                        Originally posted by Velho View Post
                        No ongelmahan on varsin tuttu eli tuo ääni kuuluu vaihteistön pääakselilta ja korjaustapoja on kaksi ko. tapauksessa.
                        Vaihtoehto 1 on vaihtaa sinne wanhan e28 524td:n tuplajousikeskiöllä olevan kytkinlevyn ja mahdollisesti asetelman riippuu kuinka iso siellä nyt on sillä 524td levy on 228mm niin siitä äänestä saa kohtuu siedettävän.

                        Vaihtoehto 2 on vaihtaa sinne HYVÄ kaksoismassa vauhtipyörä ja sille kuuluva kytkin niin ääni loppuu kuin seinään

                        Onko siellä millainen kytkinlevy nyt kova vai jousitettu eli onko kytkin e30 m3:sesta vai e36 m3:sesta ?
                        Auto on siis e36 ja kytkin on käsitykseni mukaan e36 M3:n. Edellinen omistaja on teettänyt vaihdon, kuittikin löytyy ja tarkoituksena on siis ollut valmistella autoa isompaa turboa varten. Itse taas kaipaan lähinnä luotettavaa ja mukavaa käyttöautoa ilman mitää seliteltäviä kilinöitä.
                        "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                        Comment

                        • Velho
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 267
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by biiemdabljuu View Post
                          Auto on siis e36 ja kytkin on käsitykseni mukaan e36 M3:n. Edellinen omistaja on teettänyt vaihdon, kuittikin löytyy ja tarkoituksena on siis ollut valmistella autoa isompaa turboa varten. Itse taas kaipaan lähinnä luotettavaa ja mukavaa käyttöautoa ilman mitää seliteltäviä kilinöitä.
                          Mistä vauhtipyörä on ? ei voi anakaan olla e36 m3:sesta kun siinä on kaksoismassa sen takia arvuuttelin jos olis e30 m3 osia kun siinä on kova vauhtipyörä.

                          Vai onko vauhtipyörä vanhan 524td:n sillä siinä on valmiina asentoanturin tapitkin ?

                          Kaikesta huolimatta helpoimmalla pääset kun ostat uuden kaksoismassan ja kytkimen niin hiljaista ja mukavaa menoa piisaa.
                          Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                          Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                          Comment

                          • biiemdabljuu
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 156

                            #14
                            Paha sanoa mistä se on, voihan se olla jonkun koneistamonkin oma tuote. Otan laatikon irti joskus talvella ja katson mitä on syönyt. Kiitos vinkeistä ja kyselen sit lisää kun on itsellä tietoa enemmän.

                            Jussi

                            Originally posted by Velho View Post
                            Mistä vauhtipyörä on ? ei voi anakaan olla e36 m3:sesta kun siinä on kaksoismassa sen takia arvuuttelin jos olis e30 m3 osia kun siinä on kova vauhtipyörä.

                            Vai onko vauhtipyörä vanhan 524td:n sillä siinä on valmiina asentoanturin tapitkin ?

                            Kaikesta huolimatta helpoimmalla pääset kun ostat uuden kaksoismassan ja kytkimen niin hiljaista ja mukavaa menoa piisaa.
                            "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎