Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viritys katti

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pikku bimmeristi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 176
    • Suur-Jämsä

Viritys katti

Joo seuraavan kerran kun joutuu uusiin katin niin ajattelin pistää sportti/viritys katin, mutta olisko muilla kokemuksia tai hyväksi havaittuja malleja..??
    Ja minkälainen hyöty tuosta sitten lopulta on..

Saako muuten suomessa tommosen laittaa, 'ei EU hyväksyntää' ? http://www.octane-styling.fi/tuotteet.html?id=1581/3465

Menee varmasti päästöistä läpi..??
    Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..
  • tomippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 656
    • pk-seutu

Originally posted by Pikku bimmeristi View Post
    Joo seuraavan kerran kun joutuu uusiin katin niin ajattelin pistää sportti/viritys katin, mutta olisko muilla kokemuksia tai hyväksi havaittuja malleja..??
    Ja minkälainen hyöty tuosta sitten lopulta on..

Saako muuten suomessa tommosen laittaa, 'ei EU hyväksyntää' ? http://www.octane-styling.fi/tuotteet.html?id=1581/3465

Menee varmasti päästöistä läpi..??
    Itselläni ja nimimerkillä "laine" kirjoittavalla henkilöllä on kyseiset katalysaattorit ja päästöistä ainakin molemmat mennyt heittämällä läpi, eikä katsastusmies mitään niistä ollut sanonut.

Itseasiassa en ole koskaan kuullut, että jokin auto ei olisi päässyt läpi katsastuksesta, jossa on asennettu ilman EU -hyväksyntää oleva katalysaattori. Tärkeintähän ovat päästöt.

Comment

• laine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1504
      • Helsinki

Tosiaan mun ex. autossa E38 730iA oli 2,5" keraamiset Catcon katit. Päästöt erittäin hyvät ja leima tuli kesäkuussa.

Comment

• Pikku bimmeristi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 176
        • Suur-Jämsä

No hyvä homma ! toihan on meinaa jonkun verran halvempikin kuin normikatti mitä katoin nii hintaa olis motonetissä normikatilla n: 400-500 peräti !

pääsee halvalla kun tää vehjehän on yhellä putkella..
        Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

Comment

• Hammu
          Moderator
          • Nov 2006
          • 3971
          • Nurmijärvi

Mulla on 1x 2,5" rosterimalli.

Päästöt kirkkaasti läpi.

Comment

• EMG
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 34
            • Itä-Suomi

edelliseen autooni vaihdoin catcon katin vanhan tilalle(oli jo osittain vanhassa sisällä rojuja irti) , päästötesti tuli parempi kuin koskaan muutaman vuoden aikana mutta noin perstuntumalla ei ainakaan vakiona muuten olevaan autoon mitään teholisäyksiä ole odotettavissa , halvempiahan noi on kuin alkup.katit joten rahaa jää muuhunkin ...

Comment

• zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

mahtaako löytyä jostain e34 535i vm-88 bolt-on virikattia josta ois ehkä jopa jotain hyötyä?

edittiä: papereissa ei ole merkintään katista/merkintää vähäpäästöisyydestä, saanko repiä katin kokonaan pois?
              Last edited by zeneg; 05-09-2008, 18:21. Reason: katista..

Comment

• EMG
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 34
                • Itä-Suomi

Originally posted by zeneg View Post
                mahtaako löytyä jostain e34 535i vm-88 bolt-on virikattia josta ois ehkä jopa jotain hyötyä?

edittiä: papereissa ei ole merkintään katista/merkintää vähäpäästöisyydestä, saanko repiä katin kokonaan pois?
                minun mielipiteeni on että voi ottaa pois katin jos ei rekisteriotteessa merkintää vähäpäästöisyydestä ja näin jonkin kotteronkin kohdalla joskus minulle katsastuskonttorilla sanottiin kun kävin kysymässä asiasta.

Comment

• zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

Originally posted by EMG View Post
                  minun mielipiteeni on että voi ottaa pois katin jos ei rekisteriotteessa merkintää vähäpäästöisyydestä ja näin jonkin kotteronkin kohdalla joskus minulle katsastuskonttorilla sanottiin kun kävin kysymässä asiasta.

itse elänyt samassa käsityksessä,pitää varmistaa... löytyykö mistään bolt-on tyhjää kattia/ väliputkia jos repis kokonaan katin pois?

Comment

• tigu
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 947
                    • Oulu

Kaverin 300ce mersusta otettii joskus muinoin katti pois.Siinä ei ollut rek.otteessa mainintaa vähäpäästöisyydestä..joka vuosi leima on lappuun tullut.
                    -e21 m50-

Comment

• zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

Onkos katin poistolla jonkunlaista vaikutusta m30b34 moottorin omaavaan e34:seen? serkun calibrasta joskus revittii katti pois ja tehon lisäys persdynolla oli huomattava, tosin oli siitä kanttakin ym jo hieman muotoiltu uuteen uskoon.

Comment

• Brawler
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1093
                        • Mynämäki

Ei vissiin toimi tuo enää, kun ei pahemmin otteissa ilmotetä onko vähäpäästöinen vai ei.

VW Bora 2.0 '99
                        UrS4 230hp + alv 22%+more...
                        E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                        E28 518i '86

-Turku Connection-

Comment

• zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

Originally posted by Brawler View Post
                          Ei vissiin toimi tuo enää, kun ei pahemmin otteissa ilmotetä onko vähäpäästöinen vai ei.
                          Jaahas,eli pitää näköjään käydä konttorilla pyörähtämässä ja kysyä asiasta.

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎