memebuy23buy

Eagle veiveistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #31
    Originally posted by os951 View Post
    Haen tiettyjä ominaisuuksia ja niihin ei loppuun asti viedyt kevennykset sovi.Onneksi teillä kahdella on ilmeisesti tietokoneavusteinen koneen/auton suunnittelu käytössänne, hyvä juttu teille, köyhä kun olen, niin joudun tekemään enemmän mutu-black-magic-kylän miehen jutuilla ja vähän aikaa autojen kanssa tekemisissä olleena täytyy oppia ilmeisesti erehdyksen kautta. Onneksi on teitä enemmän näistä jutuista tietäviä olemassa.
    Menikö herne nenään? Ei ollut kyse mistään henkilökohtaisista hyökkäyksistä, vaan ihan vaan ihmettelyä ja kyselyä. Mitä ominaisuuksia ylimääräinen paino kiertokangessa tuo? :think

    Ei meilläkään välttämättä ole kaikkea käytössä eikä kaikkea mahdollista osaamista, mutta erona onkin se etten ainakaan minä tee tätä työkseni eikä siten tarvitsekkaan osata muuta kuin aukoa päätäni. Kehitys kuitenkin lähtee kyseenalaistamisesta, jos kaikki tehdään siten kuin se on tehty jo 20 vuotta, ei ikinä päästä mihinkään.

    Ja niistä erilaisista tekotavoista, F1:ssä on kokeiltu useita eri tapoja, siviilipuolella ajetaan "aina" h-profiililla, onneksi on paria muutakin vaihtoehtoa jo olemassa, knife-edge tyyppisiin kankiin asti jotka pyrkivät vähentämään windage-häviöitä. Hauskaa
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • os951
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 447
      • Kerava

      #32
      En minä näistä mitään herneitä nenään ota Jos näin tekee, niin ei kannata pahemmin keskustelupalstoilla notkua.
      En osaa sanoa PO-kankien suunnittelu prosessista mitään, siitä minulla ei ole tietoa. Voisin tosin kuvitella, että ei ne mitään CAD:llä suunniteltuja kuitenkaan ole, vaan nyky versio on PO:n 20 vuoden kokemuksen mukanaan tuomaa evoluutiota. Varmasti löytyy parempiakin tuotteita, mutta varmasti on sitten hinta lappukin toinen. F1 teknologiaa en välttämättä tarvitse omaan turbo koneeseeni, ei tuo kuitenkaan niin eksoottinen ole. Maksimi huipputehoakaan en ole hakemassa, vaan koneesta tulee sopiva kompromissi tehon ja nimenomaan ajettavuuden välillä.
      Minäkään en todellakaan tee tätä työkseni, harrastelen vain hiukan. Kokemusta voi olla aina enemmän ja siksi ainakin minä kuuntelen mielelläni sinunlaisiasi kavereita, jotka tietävät asioista enemmänkin.

      Mitä tulee tuohon ylimääräiseen painoon, niin siitähän ei ole kyse, vaan siitä, että kaikkien liikkuvien osien( männät/kampiakseli/kiertokanget/vauhtipyörä) painon tulisi olla jotenkin järkevässä suhteessa toisiinsa. Eli jos ultrakevyet veivit, niin miten normipainoinen kampiakseli suhtautuu siihen. Kuten jo kirjoitin haen hyvää kompromissia tehon ja ajettavuuden välillä. Äärimmilleen viety kevennys kangissa/kampiakselissa/vauhtipyörässä vie väistämättä tiettyjä ominaisuuksia ajettavuudesta, ja sitä en ole hakemassa.PO-kankikin painaa noin puolet siitä mitä koneeni originaali kanki painaa, joten eihän tässä kuitenkaan olla mitään extra painoja olla asentamassa.
      Last edited by os951; 17-10-2008, 11:28.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        Pakko ottaa hivenen kantaa tohon "kestoon".
        Saako niistä kiinan eagleista muka mitää luotettavaa tietoa kestosta? Ketään kuka niitä paskoja täällä myy ei edes osaa/tiedä missä ne tehdään. Kuka valvoo siellä käytetyn teräksen laatua? Jos siellä tehdään paskaa, niin kukaan ei löydä sen paskan lähdettä.

        PO-metalli tai Ruotsalainen Autoverdi käyttävät kumpikin 100% laadukkaita teräksiä, Suomi kun sattuu olemaan yksi merkittävä erikoisterästen valmistaja.

        Kiina veivejä voidaan välillä tehdä vaikka rannikolla karille ajaneen laivan pohjasta.


        -PO-metallin kanget esim. S14 koneeseen 900eskoa, sis ARP2000 pultit.
        -Autoverdi S14 koneeseen n.1000e sis ARP2000 pultit
        -Pankl kanget S14 koneeseen n. 7000e
        -Arrowit S14 koneeseen n. 4000e
        -Pauter sis. pultit ARP2000 n. 800e

        -Kiinanpaskaa en ole edes kysynyt, vaikka sais ilmaiseksi en uskaltaisi omaani laittaa. Veikkaan että laatu/kesto jää vakiota huonommaksi.

        Teräksen maailman markkinahinta on kuitenkin sama niin kiinassa kuin Suomessa. Tokkopa kiinassa käytössä Suomessa ja Ruotsissa kehitettyjä/valmistettuja erikoisteräslaatuja.
        Last edited by jannmann; 17-10-2008, 20:48.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • mortimer
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1079
          • Satulinna kaukomaan

          #34
          Originally posted by jannmann View Post
          Kiina veivejä voidaan välillä tehdä vaikka rannikolla karille ajaneen laivan pohjasta.
          Onneksi Finnjet on Intiassa purussa niin tulee ainakin hetken laadukasta Suomi-metallia veiveihin

          i3S -20
          E30M3 slotcar 1:32
          XKE FHC 1971
          Mgb Gt -66
          T6 -19
          E91 -08

          Comment

          Working...
          X