Tuli tällainen ongelma huollon jälkeen eli kylmänä tyhjäkäynti nousee 2000 kierrokseen ja hetken kuluttua laskee, mutta seilaaminen on tosi pahaa siihen asti, että kone lämpenee. Missä vika? Kun en virtuoosi ole näissä autohommissa, ihmettelen myös sitä, että ilmansuodatinkotelosta lähtee "pyöreä" reikä etuvaloihin päin - käsin tunnusteltaessa tuntee suodattimen ritilöitä. Pitäisikö tässä kohtaa olla jokin letku tai muu osa? Nimittäin tuota reikää kädellä peittäessä tyhjäkäynti alkaa toimimaan oikein ja aiemmin tällaista seilaamista ei ole ollut. Onko huollossa lähtenyt jokin osa omille teilleen vai kuuluuko todellakin olla noin avoin suodattimelle? Kyseessä 2.3 l -89 . Tyhmä kysymys, mutta näin naisena joutuu monia asioita opettelemaan...
Tyhjäkäynti seilaa 2.3 -89
Collapse
X
-
omassa autossa se kans nostaa kierrokset sinne vajuun 2000 kun kylmänä lyö käyntiin mutta kun lämpenee ne laskee kiltisti sinne alle tonniin minne kuuluukin.
Onko se sitten joku automaattinen kylmärikastus systeemi vähän niin ku ryyppy kaasarissa?
En ole varma että vaikuttaako mutta kokeile muuttaa imm:n säätöä parilla hampaalla itsellä ainakin auttoi käyntiä paremmaksi kun vähän löi pari hammasta löysemmälle.
I Don't Know!
I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
-
Eli ilmamassamittarin ruuvia löysemmälle? Nähtävästi saa ilmaa liikaa, koska tuo kädellä peittäminen lopettaa tyhjäkäynnin seilaamisen. Lämpöjen noustessa tuonne vajaaseen normaaliin, loppuu tuo seilaaminenkin ja kierrokset tonnissa.Originally posted by Vertigo View PostEn ole varma että vaikuttaako mutta kokeile muuttaa imm:n säätöä parilla hampaalla itsellä ainakin auttoi käyntiä paremmaksi kun vähän löi pari hammasta löysemmälle.
Comment
-
Jotenki semmoinen tunne että saa liikaa ilmaa juurikin tuon letkun kautta, tarkalleen en tiedä minne sen kuuluisi mennä, mutta katso räjäytyskuvia www.realoem.com/bmw josko löytäisit oikean kohdan.
Muita vaihtoehtoja on joku muu imuvuoto, tyhjäkäyntimoottori, esim kaasuläpän asentotunnustin hajalla/väärin säädetty. Mutta tuntuu että vika olisi juuri tuossa ensiksi mainitussa letkussa, kerta toimi ennen huoltoa.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
Ok, kiitos linkistä. Eniten tässä ihmetyttää, ettei ole koko letkua, vaan pelkkä pyöreä reikä, josta tuntuu suodattimen "haitari". Siksi epäilin, että jotain huollossa tipahtanut, koska en usko, että on tarkotus kaiken roskan yms. mennä suoraan suodatin osaan ilman mitään välikappaletta?Originally posted by insp View PostJotenki semmoinen tunne että saa liikaa ilmaa juurikin tuon letkun kautta, tarkalleen en tiedä minne sen kuuluisi mennä, mutta katso räjäytyskuvia www.realoem.com/bmw josko löytäisit oikean kohdan.
Muita vaihtoehtoja on joku muu imuvuoto, tyhjäkäyntimoottori, esim kaasuläpän asentotunnustin hajalla/väärin säädetty. Mutta tuntuu että vika olisi juuri tuossa ensiksi mainitussa letkussa, kerta toimi ennen huoltoa.
Comment
-
Kerroppa mikäs auto se nyt onkaan, 2,3l moottori vuodelta 1989 on suht harvinainen, onko vaihdettu jälkeen päin vai alkuperäinen ja mikä se auto on missä tuo kone on.
Kierrokset eivät nouse noin ylös "säädön puutteen" takia, etsi ensin oikea vika ennekuin rupeat pyörittelemään imm kiekkoa.
Purista lisäilmaluistin/tyhjäkäyntimoottorin jälkeinen letku ruttuun, laskevatko kierrokset?
Ei siinä ole yleensä aluperin kuin semmoinen "torvi", kaikki pääskystä pienemmät pääsevät koteloon, jos vai keulasta läpi tulevat.Originally posted by mml View PostOk, kiitos linkistä. Eniten tässä ihmetyttää, ettei ole koko letkua, vaan pelkkä pyöreä reikä, josta tuntuu suodattimen "haitari". Siksi epäilin, että jotain huollossa tipahtanut, koska en usko, että on tarkotus kaiken roskan yms. mennä suoraan suodatin osaan ilman mitään välikappaletta?Olli.
Comment
Comment