Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d vikakoodien tulkintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • th2376
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 154

    530d vikakoodien tulkintaa

    TILANNERAPORTTI:

    Auto toiminut loistavasti kunnes ei yhtäkkiä lähtenyt kaupassakäynnin jälkeen käyntiin, vedin pari pitkää starttia ja luovutin.

    Illalla 4 tuntia myöhemmin lähdin koittamaan uudelleen, tulos: auto lähti käyntiin välittömästi aivan normaaliin tapaan. Ajoin kotipihaan ja käynnistelin autoa vielä uudelleen muutamaan otteeseen ja se lähti joka kerta käyntiin normaalisti.

    VIKAKOODIT:

    1260 Syöttöpumpun ohjausjärjestelmä
    09F6 Polttoaineen yhdysputken paineen valvonta; yhdysputken paine liian pieni käynnistyksessä

    TOIMENPITEET:

    Vikakoodit nollattiin ja autolla heitettiin testilenkki jonka päätteeksi annettiin seistä jonkun aikaa ennen seuraavaa käynnistystä. Hyvin lähti taas käyntiin eikä vikakoodeja ollut tullut takaisin....startteja takana jo parisenkymmentä...

    MISSÄ VIKA??

    Itselle tulee mieleen:

    - syöttöpumpun rele on väsähtämässä?

    - suuttimista joku vuotaa (luulisi tosin että tämä vika ei häviäisi itsestään vaan jäisi vaivaamaan....)??

    - itse syöttöpumppu alkaa tulemaan tiensä päähän?? (onko jollakin oireillut vastaavasti vaan hajoaako yleensä kertalaakista)??

    - joku kontaktivika jossakin, esim. syöttöpumpun liittimissä??


    Ei muuta kun osallistumaan arvontaan, kiitoksia....
    Ex BMW:

    E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Jos nuo koodit pitävät paikkansa, 1260 pitäisi olla siirtopainevalvonta (matala siirtopaine). Ja sitten ilmeisesti toisena matala rail-paine. Oletko kurkannut live-datalla siirtopaineiden käyttäytymistä? Onko siirtopumppua mahdollisesti uusittu, se tässä nyt mielestäni olisi ensimmäisenä liipasimella. Polttoainepumppujen rele toki mahdollinen, mutta vallan harvinainen vika itse pumppuun verrattuna. Vuotava suutin aiheuttaisi matalan rail-paineen, joka voi alkuun ilmetä vain lämpimänä käynnistäessä, ei kuitenkaan yleensä vaikuta siirtopaineille asti.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      #3
      Mulla oli taannoin siirtopumppujen rele viallinen, mutta itse releestä ei aiheutunut mitään vikakoodia, vain toimimattomuuden seuraukset näkyivät. Pitkällä starttauksella herjasi sekä siirto- että railpainetta, joka ilmeni useinmiten "vain" kylmänä. Rele on noista palikoista halvin/helpoin uusia, sen numero on 6138-8373700 (n.10€).
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by schwarze View Post
        Mulla oli taannoin siirtopumppujen rele viallinen, mutta itse releestä ei aiheutunut mitään vikakoodia, vain toimimattomuuden seuraukset näkyivät. Pitkällä starttauksella herjasi sekä siirto- että railpainetta, joka ilmeni useinmiten "vain" kylmänä. Rele on noista palikoista halvin/helpoin uusia, sen numero on 6138-8373700 (n.10€).
        Tämän sinun keissi kävikin mielessä, kun tuosta releestä laitoin. Kun virrat laittaa 2-asentoon, kannattaa kuulostella kuuluuko kuskin penkin kodilta auton alta minkäänlaista surinaa (tilanteessa jossa ei käynnisty).
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Tämän sinun keissi kävikin mielessä, kun tuosta releestä laitoin. Kun virrat laittaa 2-asentoon, kannattaa kuulostella kuuluuko kuskin penkin kodilta auton alta minkäänlaista surinaa (tilanteessa jossa ei käynnisty).
          Totta puhut, olinkin aikeissa editoida...eli kun vika tulee päälle -> kuskin ovi auki -> kuuluuko pumpun ininää, jos kuuluu niin vika ei ole releessä. Mikäli taas ei kuulu, voi virtoja kytkeä päälle/pois n.20krt/tjsp. kuulostellen samalla alkaako pumppu käydä jossain vaiheessa, näin se mulla toimi viallisella releellä, ja tohtorikin oli sama
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • th2376
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 154

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Jos nuo koodit pitävät paikkansa, 1260 pitäisi olla siirtopainevalvonta (matala siirtopaine). Ja sitten ilmeisesti toisena matala rail-paine. Oletko kurkannut live-datalla siirtopaineiden käyttäytymistä? Onko siirtopumppua mahdollisesti uusittu, se tässä nyt mielestäni olisi ensimmäisenä liipasimella. Polttoainepumppujen rele toki mahdollinen, mutta vallan harvinainen vika itse pumppuun verrattuna. Vuotava suutin aiheuttaisi matalan rail-paineen, joka voi alkuun ilmetä vain lämpimänä käynnistäessä, ei kuitenkaan yleensä vaikuta siirtopaineille asti.
            Siirtopumppu on vielä alkuperäinen eikä siihen ole tarvinnut kajota, vielä.... Sen verran kiireen kanssa kävin nuo koodit luetuttamassa ettei ollut aikaa ihmetellä live-datalla siirtopaineita kauempaa. Jos tuota samaa vikaa ilmenee lähiaikoina vielä uudelleen niin seuraavalla kerralla seuraan tilannetta kauemmin, hyvä tipsi.
            Ex BMW:

            E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

            Comment

            • th2376
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 154

              #7
              Originally posted by schwarze View Post
              Totta puhut, olinkin aikeissa editoida...eli kun vika tulee päälle -> kuskin ovi auki -> kuuluuko pumpun ininää, jos kuuluu niin vika ei ole releessä. Mikäli taas ei kuulu, voi virtoja kytkeä päälle/pois n.20krt/tjsp. kuulostellen samalla alkaako pumppu käydä jossain vaiheessa, näin se mulla toimi viallisella releellä, ja tohtorikin oli sama
              Ok, harmi etten hoksannut kuunnella pumppua tuossa tilanteessa, olisi saanut tuon homman selvitettyä heti paikan päällä. Noh, ensi kerralla täytyy tehdä ohjeitesi mukaan! Tänään illalla pitäisi ajella töihin, eikös ne viat ilmene yleensä juuri silloin kun oikeasti pitäisi päästä paikasta toiseen....
              Ex BMW:

              E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by th2376 View Post
                Ok, harmi etten hoksannut kuunnella pumppua tuossa tilanteessa, olisi saanut tuon homman selvitettyä heti paikan päällä. Noh, ensi kerralla täytyy tehdä ohjeitesi mukaan! Tänään illalla pitäisi ajella töihin, eikös ne viat ilmene yleensä juuri silloin kun oikeasti pitäisi päästä paikasta toiseen....
                Selvisikö tämä, vai menikö auto paaliin
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Väiski
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 412
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Mulle pukkas tänään samaa vikaa ekaa kertaa eli ilmeisesti siirtopumppu?

                  Lämpimänä yks kaks yhtäkkii vaan sahas eikä luvannu edes. Huomasin heti että todella äänekäs siirtopumppu oli hiljaa. Pistin virtoja päälle ja pois muutamia kertoja kunnes siirtopumppu rupes taas huutaan ja auto lähti käytiin samoin tein.

                  Eli oliko tuossa nyt sitten rele vai pumppu sökö?

                  edit: eli ilmeisesti osa 6138-8373700 on sökö..

                  Vielä lisäyksenä että tuo pumppu pitää ääntä ainoastaan kylmillä ilmoilla..kesällä pitää hiljaiseloa
                  Last edited by Väiski; 04-11-2008, 18:00.
                  "horsepower sells cars, torque wins races"
                  F10 M550dx 470/900

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎