Nyt kun ilmat ovat hieman viilenneet ja yöllä on ollut jopa pakkasta, on lievä käynnistysongelma ilmennyt. Eli kylmänä auto lähtee käyntiin vähän yskähdellen. Lähtee kyllä kun vaan starttaa pitkään. Kun hehkuttaa kaksi kertaa peräkkäin, lähtee auto hyvin käyntiin. Missähän voisi olla vika. "Tyyppiviat" on korjattu. Eli paluuputkeen on laitettu takaiskuventtiili, tämän jälkeen meni suutin numero 4 vaihtoon. (se johon tulee sähköjohto). Kyseinen suutin vuoti kuin seula. Suuttimien ylivuotoletkut on myös vaihdettu. Niin, ja hehkutulpat myös. Eli kysynkin että onko kyseessä auton ominaisuus, vai onko mahdollisesti vielä jossain vikaa. Vinkkejä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525 TDS:n käynnistyminen
Collapse
X
-
pumppu???. yleensä käynnistymis ongelma on kun kone on lämmin tai puoli lämpinen ja sit kylmänä taas lähtee. mutta eniten kuulostais hehku vialta kun ei kylmänä lähde, eli vois olla että vaikka hehkut on vaihdettu niin jostain syystä ei hehkuta eli hehkutus vika mutta itse hehkuissa ei ole se vika :? toisaalta myös kannattaa mitata polttoaineputkiston paine kun auto on seissyt jonkin aikaa, esim aamulla eli jos ei polttoaine linjassa ole tarpeeksi painetta niin ei lähde kunnolla käyntiin vaan pitää jonkin aikaa startata että paineet nousee putkistossa joten mieleen tuli myös sähköinen siirtopumppu tuolla tankissaE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
-
-
Re: 525 TDS:n käynnistyminen
Originally posted by ProstoreNyt kun ilmat ovat hieman viilenneet ja yöllä on ollut jopa pakkasta, on lievä käynnistysongelma ilmennyt. Eli kylmänä auto lähtee käyntiin vähän yskähdellen. Lähtee kyllä kun vaan starttaa pitkään. Kun hehkuttaa kaksi kertaa peräkkäin, lähtee auto hyvin käyntiin. Missähän voisi olla vika. "Tyyppiviat" on korjattu. Eli paluuputkeen on laitettu takaiskuventtiili, tämän jälkeen meni suutin numero 4 vaihtoon. (se johon tulee sähköjohto). Kyseinen suutin vuoti kuin seula. Suuttimien ylivuotoletkut on myös vaihdettu. Niin, ja hehkutulpat myös. Eli kysynkin että onko kyseessä auton ominaisuus, vai onko mahdollisesti vielä jossain vikaa. Vinkkejä?
Vaihdoin hehkut, mut ei auttanut. Tarvis varmaan huollattaa/säädättää toi pumppu.
Missähän niitä huolletaan/säädetään, siis Tampere-Jyväskylä välillä???
Comment
-
-
Jos kerran hehkut on tarkastettu, niiin kannattaa kattoa vielä hehkun relekin. Releeltä tulee jokaiselle tulpalle oma johto ja saattaa olla, että rele ei ruoki kaikkia tulppia. Hommasta selviää helpoiten, kun mittaa yleismittarilla jännitteen jokaiselta tulpalta erikseen hehkutuksen aikana. Jos rele on OK niin kaikille tulpille tulee akkujännite. Fyysisesti ko. rele sijaitsee samassa boksissa ECU:n ja muun roinan seassa.
Itsellä oli kanssa samanlaista vaivaa kylmäkäynnistyksessä. Vaati aina kaksi hehkutusta, että lähti sahaamatta käyntiin. Vaihdoin hehkutulpat ja asia korjaantui.
Comment
-
-
Yskähdellen? Eli olisko siellä siltikin vielä ilmavuotoa jossain? Ookko kattonu siittä läpinäkyvästä putkesta uudestaan onko siellä paljon kuplia dieselin joukossa kun starttaat? Kai olet jo suosiolla vaihtanu diesel suodattimen (vettä löpös?) ja tarkistanut ilman putsarin...niin ja se fucking pakokaasun kierrätys tukkoon. Se että se lähtee kahdella hehkulla vois viitata myös siihen että löpöä ei nouse tankista heti kun on ilmaa putkissa (tankin pummpu pyörii kauemmin). Tankin pumpunkin vois tsekata että se pumppaa hyvin.
Onkos sillä kuinka paljon ajettu? Jos on niin pumpun ajoitus voi olla pielessä, jos/kun jakokatju on venunu. Jos on teeseitse henkeä, niin pumpun ajoitusta voi itekin kokeilla muuttaa (merkkaa alkuperänen kohta), ETK/TIS:ltä löytyy ohjeet. Pumpun ruuvit auki ja pientä siirtoa jatestausta....
Niin ja sitte lopuksi piruja seinille, tuleeko valkosta pölläytystä? Meinaan
että ei kai vaan palotilaan pääse vettä....__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by ProstoreNiin, se menee ilmeisesti vähän tukkoon vai? No mitä se käytännössä tekee jos sen laittaa tukkoon? Vaikuttaako kulutukseen, savutukseen, tehoihin yms? Miksi semmonen yleensä on olemassa jos sen voi / kannattaa laittaa tukkoon?
Comment
-
Comment