Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS:n käynnistyminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Prostore
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 14

    525 TDS:n käynnistyminen

    Nyt kun ilmat ovat hieman viilenneet ja yöllä on ollut jopa pakkasta, on lievä käynnistysongelma ilmennyt. Eli kylmänä auto lähtee käyntiin vähän yskähdellen. Lähtee kyllä kun vaan starttaa pitkään. Kun hehkuttaa kaksi kertaa peräkkäin, lähtee auto hyvin käyntiin. Missähän voisi olla vika. "Tyyppiviat" on korjattu. Eli paluuputkeen on laitettu takaiskuventtiili, tämän jälkeen meni suutin numero 4 vaihtoon. (se johon tulee sähköjohto). Kyseinen suutin vuoti kuin seula. Suuttimien ylivuotoletkut on myös vaihdettu. Niin, ja hehkutulpat myös. Eli kysynkin että onko kyseessä auton ominaisuus, vai onko mahdollisesti vielä jossain vikaa. Vinkkejä?
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    pumppu???. yleensä käynnistymis ongelma on kun kone on lämmin tai puoli lämpinen ja sit kylmänä taas lähtee. mutta eniten kuulostais hehku vialta kun ei kylmänä lähde, eli vois olla että vaikka hehkut on vaihdettu niin jostain syystä ei hehkuta eli hehkutus vika mutta itse hehkuissa ei ole se vika :? toisaalta myös kannattaa mitata polttoaineputkiston paine kun auto on seissyt jonkin aikaa, esim aamulla eli jos ei polttoaine linjassa ole tarpeeksi painetta niin ei lähde kunnolla käyntiin vaan pitää jonkin aikaa startata että paineet nousee putkistossa joten mieleen tuli myös sähköinen siirtopumppu tuolla tankissa
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • kanala
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 169
      • Jämsä

      #3
      Re: 525 TDS:n käynnistyminen

      Originally posted by Prostore
      Nyt kun ilmat ovat hieman viilenneet ja yöllä on ollut jopa pakkasta, on lievä käynnistysongelma ilmennyt. Eli kylmänä auto lähtee käyntiin vähän yskähdellen. Lähtee kyllä kun vaan starttaa pitkään. Kun hehkuttaa kaksi kertaa peräkkäin, lähtee auto hyvin käyntiin. Missähän voisi olla vika. "Tyyppiviat" on korjattu. Eli paluuputkeen on laitettu takaiskuventtiili, tämän jälkeen meni suutin numero 4 vaihtoon. (se johon tulee sähköjohto). Kyseinen suutin vuoti kuin seula. Suuttimien ylivuotoletkut on myös vaihdettu. Niin, ja hehkutulpat myös. Eli kysynkin että onko kyseessä auton ominaisuus, vai onko mahdollisesti vielä jossain vikaa. Vinkkejä?
      Mulla on aivan sama vika.
      Vaihdoin hehkut, mut ei auttanut. Tarvis varmaan huollattaa/säädättää toi pumppu.
      Missähän niitä huolletaan/säädetään, siis Tampere-Jyväskylä välillä???

      Comment

      • xela
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 141
        • Tampere

        #4
        Jos kerran hehkut on tarkastettu, niiin kannattaa kattoa vielä hehkun relekin. Releeltä tulee jokaiselle tulpalle oma johto ja saattaa olla, että rele ei ruoki kaikkia tulppia. Hommasta selviää helpoiten, kun mittaa yleismittarilla jännitteen jokaiselta tulpalta erikseen hehkutuksen aikana. Jos rele on OK niin kaikille tulpille tulee akkujännite. Fyysisesti ko. rele sijaitsee samassa boksissa ECU:n ja muun roinan seassa.

        Itsellä oli kanssa samanlaista vaivaa kylmäkäynnistyksessä. Vaati aina kaksi hehkutusta, että lähti sahaamatta käyntiin. Vaihdoin hehkutulpat ja asia korjaantui.

        Comment

        • jpeltoma
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 600
          • pirkanmaa

          #5
          Yskähdellen? Eli olisko siellä siltikin vielä ilmavuotoa jossain? Ookko kattonu siittä läpinäkyvästä putkesta uudestaan onko siellä paljon kuplia dieselin joukossa kun starttaat? Kai olet jo suosiolla vaihtanu diesel suodattimen (vettä löpös?) ja tarkistanut ilman putsarin...niin ja se fucking pakokaasun kierrätys tukkoon. Se että se lähtee kahdella hehkulla vois viitata myös siihen että löpöä ei nouse tankista heti kun on ilmaa putkissa (tankin pummpu pyörii kauemmin). Tankin pumpunkin vois tsekata että se pumppaa hyvin.

          Onkos sillä kuinka paljon ajettu? Jos on niin pumpun ajoitus voi olla pielessä, jos/kun jakokatju on venunu. Jos on teeseitse henkeä, niin pumpun ajoitusta voi itekin kokeilla muuttaa (merkkaa alkuperänen kohta), ETK/TIS:ltä löytyy ohjeet. Pumpun ruuvit auki ja pientä siirtoa jatestausta....

          Niin ja sitte lopuksi piruja seinille, tuleeko valkosta pölläytystä? Meinaan
          että ei kai vaan palotilaan pääse vettä....
          __________________________________________________ ________________________
          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

          Comment

          • Prostore
            Newbiemmer
            • Jun 2004
            • 14

            #6
            Joo, suodattimet on vaihettu. EGR-venttiilille en oo tehny mitään. Miksi pitäis? Onko siitä jotain hyötyä? Ajomäärä on suurinpiirtein 200 tkm, eikä tule valkoista savua. Eli kyllä sen pitäis suurinpiirtein iskussa olla...

            Comment

            • JJP
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 151
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Prostore
              EGR-venttiilille en oo tehny mitään. Miksi pitäis? Onko siitä jotain hyötyä?
              Katoppa imusarja niin huomaat miksi se EGR kannattaa tukkia

              Comment

              • Prostore
                Newbiemmer
                • Jun 2004
                • 14

                #8
                Niin, se menee ilmeisesti vähän tukkoon vai? No mitä se käytännössä tekee jos sen laittaa tukkoon? Vaikuttaako kulutukseen, savutukseen, tehoihin yms? Miksi semmonen yleensä on olemassa jos sen voi / kannattaa laittaa tukkoon?

                Comment

                • JJP
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 151
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Prostore
                  Niin, se menee ilmeisesti vähän tukkoon vai? No mitä se käytännössä tekee jos sen laittaa tukkoon? Vaikuttaako kulutukseen, savutukseen, tehoihin yms? Miksi semmonen yleensä on olemassa jos sen voi / kannattaa laittaa tukkoon?
                  Ei kai siinä suuri vaikutuksia tule, mutta katsastuksesta menee heittämällä läpi ainakin. Ja eipähän karstoitu imusarjasta. Ja vaikuttaahan se tehoihin teoriassa ku imuilmaan ei mene lämmintä pakokaasua...

                  Comment

                  • nixu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 55
                    • Savo

                    #10
                    Tarkastappa polttoainesuodatin/ polttoaineen käsipumppu jos sellainen löytyy, ettei vaan ois vuotoo!! :|
                    524 TD -85
                    RR -76 perille asti

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎