Announcement

Collapse
No announcement yet.

Releet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    Releet?

    Onko kellään tietoa mitkä releet ovat kuskin polvien luona?Minkä tyyppiset releiden pitäisi olla?
    Auto on e23.
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    #2
    Minulla on siis siellä muistaakseni 4 relettä tai viisi, mutta mikä niistä ohjaa mitäkin? Olisi mukava saada hieman selvyyttä niihin :sekasin: .
    Kiitos jo etukäteen!

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #3
      Toi koskee 635:sta ( http://members.roadfly.com/kcroncarter/etm001.htm ), mutta aika mukavasti yhtäpitävä E23:n kanssa. Ei tosin aina 100%:n mutta suuntaa antava, jos ei muuta.

      Kts. esim "sivut" 101, 102, 102a ja 103. Noita kyselemiäsi releitä siellä ei ole, sori.

      Mutta ne voisi löytyä tuolta.

      t: Timo

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Multa löytyis mm. E23:n ETM (Electrical troubleshooting manual) jos jollakin olis käyttöä, poltetaan tyhjää cd:tä vastaan...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Freed
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 425
          • Helsinki

          #5
          No sellainen sitten..Sitä mä tarttisin..

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Freed
            No sellainen sitten..Sitä mä tarttisin..
            Pistäs privaa, niin katellaan...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Moikka Leka,

              Pistin privaa ETMstä....

              Timo

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Kummallekkin lähti ETM:t postissa...
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Freed
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 425
                  • Helsinki

                  #9
                  Kävin tosiaan tänään kyselemässä releitä mega-autosta,vastaus oli:jossain varaosa materiaalissa sen on oltava mutta meiltä ei sitä tietoa löydy.
                  Mut ehkä etm ratkaisee ongelman..

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    Jos ne näyttävät "tavallisilta" releiltä (koko ja muoto), ne muistini mukaan ovat ihan tavallisia releitä (ei diodeja sun muita ihme kotöstyksiä sisuksissa). Jos pinnijärjestys on sama, jos virrankesto on sama, siihen voi nakata paikalleen "yleisreleen".

                    Yksi niistä on takuuvarmasti "starter interlock relay", eli se joka estää startauksen jos automaattiaskin vaihteenvalitsin ei ole asennossa P tai N. Loput onkin itsellenikin hämärää ja olisi hyvä itsekin saada niistä varmuus.

                    Mutta tuo pitää aika hyvin kutinsa myös E23:n kanssa, kaikki mikä on sulakerasian SISÄLLÄ. Ne ulkopuoliset (main relay, oxugen...) on "tuubaa" E23:n osalta.

                    t: Timo

                    Comment

                    • Freed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 425
                      • Helsinki

                      #11
                      Releitä on siis neljä siellä ja tuo kuva ei minua paljoa auttanut kun vika on jossakin niistä releestä.Se ei tunnista milloin on ovi auki ja milloin kiinni.Esim.sisävalot eivät syty,ei edes napista.Ja ikkunat eivät tosiaan liiku suuntaan eikä toiseen.Ne viat jos saisi kuntoon olisin erittäin iloinen.

                      Comment

                      • tihuovin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1422
                        • Oulu

                        #12
                        Sain sen E23 ETM:n eilen (maanantaina). Pitää alkaa tutkailemaan siitä, josko löytyisi merkitykset releille. Tosin ne ETM:t oli "ameriikan malleille", mutta ei ne niin paljoa poikkea eurooppaversioista.

                        t: Timo

                        Comment

                        • Freed
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 425
                          • Helsinki

                          #13
                          Oletkos timo löytänyt mitään apuja rele ongelmaani?

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4340
                            • Turku

                            #14
                            Eikös homma selviäisi testaamalla releet, sekä niiden liittimet auton puolella ja tai vaihtamalla vastaavat releet tilalle.

                            Tuleeko releille virtaa?
                            Onko navat puhtaat hapettumista?
                            Onko releen käämi kunnossa?

                            Yleismittarista on paljon apua noissa hommissa.
                            Releet saa yleensä helposti auki, kun noudattaa varovaisuutta ja sitten niitä voikin testata manuaalisesti liikuttamalla kontaktia käsin.

                            Comment

                            • Freed
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 425
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by jani73
                              Eikös homma selviäisi testaamalla releet, sekä niiden liittimet auton puolella ja tai vaihtamalla vastaavat releet tilalle.

                              Tuleeko releille virtaa?
                              Onko navat puhtaat hapettumista?
                              Onko releen käämi kunnossa?

                              Yleismittarista on paljon apua noissa hommissa.
                              Releet saa yleensä helposti auki, kun noudattaa varovaisuutta ja sitten niitä voikin testata manuaalisesti liikuttamalla kontaktia käsin.
                              Olisikin noin helppoa. Yhdestä releestä ei ole kuin kanta jäljellä. Mutta pitää koittaa mittailla. Jos löydän oikean releen niin pystyykö sitä ohittamaan mitenkään? Tässä olisi kaavio jos joku auttaisi sen tulkinnassa.EDIT:Ongelma taitaa olla ympyrän osoittamalla alueella..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎