Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316i imusarjan paine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mppa
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 64
    • Tampere

    E46 316i imusarjan paine?

    Monivammapotilas e46 316i vm. 2005 vanokset ja vvt:n omaava käynnistyy hyvin, käy hetken komeasti, lämmetessään alkaa savuttamaan. Imusarjan paine-eron pyynti eculta, sekä sitä seuraava paineanturin mittari huitelee taivaissa. Myös MAFfi arvot taivaissa. Inpan kuvaa en nyt tähän saa, mutta:

    air mass [kg/h] = 28,5, viitearvot pitäisi olla 0-25

    set point differential pressure into air-intake-system [hPA] = yli 400
    actual value differential pressure into air-intake-system [hPA] = myös yli 400
    näiden viitearvot pitäisi olla 45 - 55.

    Mitä on tehty:
    - MAFfi ja Lambda vaihdettu uusiin orkkiksiin
    - PCV venttiili vaihdettu, letkut käyty läpi, muttei uusittu

    Mitään vikakoodia kone ei anna. Mitähän seuraavaksi kannattaisi tehdä? Yksi ecukorjaaja piti vikaa ecun suunnalta melko ennen kuulumattomana, mutta voisiko siinä olla vika?

    Hyviä ideoita otetaan vastaan? Mistä tuo paine-eron pyynti voisi johtua? vuotaako huohotinjärjestelmä jostain oikein reilusti?
    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
    Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

    Ex-bimmerit:
    525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
    130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005
  • evilracer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2015
    • 211
    • Suomi

    #2

    Tämän varmaan olet löytänyt, täsmääkö ECU:n numero tuolla mainittuun?
    Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

    Comment

    • Mppa
      Bimmer Rookie
      • May 2018
      • 64
      • Tampere

      #3
      Joo löysin eilettäin ja kauhulla katselin. Toinen numeroista on presis sama eli tuo 0 261 208 388, DME nro minulla on 7 531 848

      The part number of the ECU that causes the problem is :
      0 261 208 388
      DME 7 541 459

      Onkohan tämä nyt sitten ECU-hommia minullakin...? Voi veljet​
      320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
      Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
      Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

      Ex-bimmerit:
      525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
      130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

      Comment

      • Mppa
        Bimmer Rookie
        • May 2018
        • 64
        • Tampere

        #4
        Tämä case ratkesi kuitenkin valvetronicin servomoottorin vaihdolla. Vaikka moottori toimi ja liikkui "kuten pitää", sekä meni mukisematta lävitse opetusadaptaation, piti se jostain syystä venttiilien noston tapissa heti tyhjäkäynniltä lähtien, jolloin ecu pyytää tietysti lisää painetta imupuolelle.

        Onneksi löytyi toinen vvt-koneisto moottoreineen varaosina itseltä, kun ikäänkuin piruuttani kokeilin sitten toista moottoria. Muutoin vikaa etsittäisiin varmasti vieläkin, toki moottori on ainoa, joka venttiilien nostoon vaikuttaa. Mutta tämä on tämmöistä.
        320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
        Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
        Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

        Ex-bimmerit:
        525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
        130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎