Announcement

Collapse
No announcement yet.

mitäs mieltä olette tämmösestä bmw:stä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biglimited
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1519
    • Turku

    #31
    Originally posted by Make H. View Post
    Mitä ihmeellistä tuossa nyt on. Ite käsitän sen niin että auto alunperin 320, eli m20b20 koneella, mutta muutoskatsastettu joskus m20b25 koneelle jolla se nyt on mutta jostain syystä jäänyt prosentit merkitsemättä. Kone varmaan stroukattu sitten 2.7:kaks, mutta ei ole tuota muutoskatsastettu ja miks pitäiskään, eihän sitä kukaan tiedä jos on eri kampiakseli kuin alunperin.
    Asiaa! Ja auton 6v ja 100tkm omistanut ilmoittautuu

    Tunnen kaverin joka tv teki eli tässä 320i malliin lyötiin 2.5 yläkerta ja eta mallin kampiakseli ja männätkin tais mennä vaihtoon etteivät ota kanteen kiinni. Etutolpat myös vaihdettu, sekä sisusta. Takapäähän on kuutosissa sama, levyt yms joten sitä ei vaihdettu. Auto oli mun ostaessa vuonna 2000 melkolailla virheetön. Mukavan väännökäs tämä e30 oli, siksipä palveli minua mallikkaasti tuon 6 vuotta

    Valitettavasti nykyään kunto on mikä on... Aika ja käyttäjä tekee tehtävänsä.. Tunnen myyjän, hänellehän autoni myin v 2006. On tehnyt jonkin verran muutoksia sittemmin, mm m-tech ratti vaihtui puiseen Tekniikkaa roplattu hiukan ja viimeisin suunnitelma on turbottaa auto tänä talvena. Hilut on jo valmiina, kuulemma. Kori oli mulla menossa laittoon silloin, nykyinen kaveri ei ole siihen juuri koskenut/ehtinyt, vieläkään.

    Tosiaan, voin kertoa autosta lisää privalla jos jotakuta kiinnostaa.

    vuonna 2005:
    Last edited by biglimited; 28-10-2008, 21:28.
    Deutchland uber alles!

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #32
      Originally posted by biglimited View Post
      Takapäähän on kuutosissa sama, levyt yms joten sitä ei vaihdettu.
      Hyvä tuuri jos Suomi 320i:stä tehtaan levyt löytyy, ei mahdotonta, mutta todella harvinaista.

      ABS jarrujen tilaus on e30 malleissa aina merkinnyt levyjä taakse, siitä en tiedä onko tässä autossa moisia.
      Olli.

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1195
        • Espoo

        #33
        Originally posted by Make H. View Post
        Se vaan tuntuu monesti joillekin olevan joku tabu jos auto on TV vaikka olisi kuinka hyvin tehty ja vimpanpäälle laitettu vastaamaan isompaa mallia ja varusteltu hyvin niin eihän se käy kun se on paska tekniikanvaihtopommi, että en yhtään ihmettele miksei joku siitä halua huudella
        Yleensä nämä jotka asiaa tahallaan salaavat ja peittelevät ovat itse tuota mieltä autostaan mutta totuus hyvin kaukana.

        Suomessa tuskin liikkuu yhtään tekniikanvaihtoa joka vastaa 100% alkuperäistä. Niissä on aina nippu osia jotka poikkeavat ja varaosatiskillä on aina muistettava, että tämä osa pyydetään alkuperämallin mukaan ja tämä uuden tekniikan mukaan ja tämä taas löytyy vain rautakaupasta jne.

        Jos löytyy 100% vastaavuus niin luultavasti monissa niistä myös prosentit on ylittyneet...
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #34
          Originally posted by JD View Post
          Yleensä nämä jotka asiaa tahallaan salaavat ja peittelevät ovat itse tuota mieltä autostaan mutta totuus hyvin kaukana.

          Suomessa tuskin liikkuu yhtään tekniikanvaihtoa joka vastaa 100% alkuperäistä. Niissä on aina nippu osia jotka poikkeavat ja varaosatiskillä on aina muistettava, että tämä osa pyydetään alkuperämallin mukaan ja tämä uuden tekniikan mukaan ja tämä taas löytyy vain rautakaupasta jne.

          Jos löytyy 100% vastaavuus niin luultavasti monissa niistä myös prosentit on ylittyneet...
          No eihän tarvitse nyt pilkkua ruveta halkomaan tuossa vastaavuudessa.

          Eipä ole omassa paskassa tekniikanvaihtopommissa tullut vastaan mitään ongelmia mitkä johtuisivat tekniikanvaihdosta tai muutenkaan mitään epäselvyyttä varaosissa tms. vaikka voisikin ilmeisesti olettaa että tää paska hajoo käsiin ku on tehty tekniikanvaihto.

          Noh, kelle riittää mikäkin tai kuka arvostaa mitäkin. Toiselle se pitää olla se aito m-tekki ja toiselle riittää se jälkeenpäin rakennettu

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #35
            Originally posted by JD View Post

            Suomessa tuskin liikkuu yhtään tekniikanvaihtoa joka vastaa 100% alkuperäistä. Niissä on aina nippu osia jotka poikkeavat ja varaosatiskillä on aina muistettava, että tämä osa pyydetään alkuperämallin mukaan ja tämä uuden tekniikan mukaan ja tämä taas löytyy vain rautakaupasta jne.
            Suomessa liikkuvista tämän topikin käsittelemistä aidoista autoista suuri prosentti on saanut kokea käsittelyä jonka jäljiltä ei voi kyllä pitään yhtään arvokkaampana kuin ehjää tv kampetta.

            Mutta niinkuin kaikki varmaan ovat jo samaa mieltä niin vain aito on aito.
            Olli.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #36
              Originally posted by Make H. View Post
              Toiselle se pitää olla se aito m-tekki ja toiselle riittää se jälkeenpäin rakennettu
              Mutta sitä ei voi myydä aitona, kuten näillä tv omistajilla on yleensä tapana.
              Nykypäivänä kun verot aidosta on naurettavan pienet, ei voi kun sääliä jos joku oikeasti maksaa jostain paskasta 316/325 pommista sen 5-7te mitä niistä näkee välillä pyydetävän...

              Pieni laskenta esimerkki:
              Jos tv pommi maksaa epämääräisellä kokoonpanolla, rikkinäisellä sisustalla ja mädällä korilla sen 5500eskoa, mitä voisi saada tilalle?

              -verot 1000e
              -tuontikulut 1500e

              Rahaa jää siis autoon vielä se n. 3000e

              Ohessa pikaisella haulla muutama kiva auto.









              Aprilia RSV4

              Comment

              • JiiP
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1734
                • Tampere

                #37
                Kun nyt ekassa postauksessa mielipidettä kysyttiin niin: Aivan tolkuton hinta tuossa kunnossa olevasta E30:stä.
                Official member of BTCF-Sauna Team
                E46 316i -03
                Ex:
                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17508
                  • Turku

                  #38
                  Originally posted by JiiP View Post
                  Kun nyt ekassa postauksessa mielipidettä kysyttiin niin: Aivan tolkuton hinta tuossa kunnossa olevasta E30:stä.
                  Tästä olen täysin samaa mieltä.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #39
                    Tonnin tosta vois maksaa.

                    Miten joku kehtaa pyytää tollasta summaa tollasesta vitun miinasta kun tohon saa vaikka helmen e34 535i??
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • biglimited
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1519
                      • Turku

                      #40
                      Hmmm.. Kylläpä tämä topic puhuttaa :think

                      Uskoisin että auton pyynti saattaa olla ylisuuri siksi, ettei menisi kaupaksi? Ts kun tietää uutta palikkaa olevan hyllyssä, niin auto on vaan kokeiksi myynnissä? Kartoittaa onko yhtään kiinnostusta? Kiva seurata kommentointia vaan? Jos puhallin tulee kiinni ja pinnat laitetaan uusiksi, hinta rupeaakin olemaan sitten kohdillaan?

                      v 2000 autosta pyydettiin 51000mk ja käteisellä se irtosi 43000mk.. Ja pois myin reilusti alle 5k€ v 2006.
                      Ps ei herneitä Jouni näistä tiedoista
                      Deutchland uber alles!

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17508
                        • Turku

                        #41
                        No joo. Mutta totta puhuen kallishan se oli jo silloin v. 2000 ja totuus on, että tuossa kunnossa, mitä kori, sisustus ja tekniikka nykyään on, tuo on rajusti ylihinnoiteltu. Sitäpaitsi laittamalla tekniikkaan ja turboon rahat, ei niitä siitä saa ikinä takaisin.

                        Auton reaaliarvo lienee jotakin 1500-2000€. Mahdollisesti kentiesjoskusehkä tulevilla lisähelyillä 4000-5000??? Kaveri vain on "laittanut" tuota autoa jo yli kaksi vuotta turboa ym. saamatta juuri mitään aikaseksi (youtube-kuminpolttovideota lukuunottamatta) , ja auto on ollut ainakin kaksi vuotta jatkuvasti myynnissä ylihintaan.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #42
                          Helvetin kallis pommihan tuo on. Auton rakentaja varmaan pystyy selventämään miksi tossa on B20 imusarja, kun on 2.49/2.7l vaimikäseoli.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • biglimited
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1519
                            • Turku

                            #43
                            Ei tarvita edes rakentajaa vastaamaan: Auto on alunperin 320i. Alkuperäinen muutos tehtiin vain alapäähän, kantena toimi siis 320i kansi. Itse vaihdoin kannen 325i mallista mutta imusarja jäi muistaakseni vaihtamatta. Muutoksilla haettiin silloin mukavan väännökästä bemua joka siitä saatiinkin. 320i kansikin on nääs virtaavampi kuin tuo 325e kansi.
                            Deutchland uber alles!

                            Comment

                            • JD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1195
                              • Espoo

                              #44
                              Originally posted by Make H. View Post
                              Kuka nyt rupee oikeesti jotain kampiakselin vaihtoa muutoskatsastaan? Ei sitä kukaan tiedä jos se on vaihdettu, samoten kun vaikka nokka-akseli. J.
                              Nokka-akselin vaihdot ei ole koskaan olleet muutoskatsastuksen piirissä, koneen koko on ollut aina:

                              Vapaasti hengittävän moottorin (ei ahdettu) muuttaminen on sallittua seuraavin keinoin:

                              - vaihtamalla kaasutin,

                              - asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä (kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla katsotaan lisäävän moottorin tehoa 10 %, ellei muuta osoiteta),

                              - muuttamalla sytytyslaitteistoa,

                              - muuttamalla puristussuhdetta,

                              - vaihtamalla nokka-akseli,

                              - muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia

                              - vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua.

                              Moottorin muutoksen seurauksena auton omamassan ja moottorin nettotehon suhde ei kuitenkaan saa alittaa 7,0 kg/kW rajaa.

                              Yllä mainitut muutokset eivät edellytä muutoskatsastusta eivätkä yleensä selvitystä moottorin tehosta, ellei vaikuta ilmeiseltä, että auton päästötaso muuttuu tai omamassa / moottorin nettoteho –suhde 7 kg/kW alittuu. Poikkeusluvalla hyväksyttyjä moottoreita ei saa muuttaa laisinkaan.

                              Moottorin vaihtoon rinnastettavia moottorin muutoksia:

                              - sylinterikannen vaihtaminen toisenlaiseen

                              - moottorin iskutilavuuden suurentaminen verrattuna alkuperäiseen yli 10 % (tehon katsotaan nousevan iskutilavuuksien suhteessa, ellei muuta osoiteta)

                              - ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen

                              - ahtimella varustetun moottorin mikä tahansa muuttaminen

                              Yllä mainitut muutokset edellyttävät muutoskatsastusta. Koska kyseiset muutokset rinnastetaan moottorinvaihtoon, tulee kaikki moottorin vaihtoa koskevat 5 §:ssä mainitut edellytykset täyttyä.
                              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎