Announcement

Collapse
No announcement yet.

voi poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Panu.K
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 824
    • Salo

    #16
    Oletko nyt huollon jäljiltä katsonut että onko siellä edes jäähdytysnestettä tarpeeksi ? Mihin asti lämpömittari nousi mittaristossa ? Termari vialta tuo nyt kuulostaa kun alaletku kylmä > vesi ei kierrä. Tietysti sen kuuluu viileämpi ollakkin kuin muut letkut, koska tulee jäähdyttimestä, mutta jos auto keittää niin alaletkun pitäisi kanssa lämmetä.

    Termari irti ja tarkastaa kattilassa aukeaako oikeassa lämpötilassa. Mistä ostit uuden termarin ? Palautat ostopaikkaan jos on viallinen ja vaadit uuden tilalle.

    Sitten kun laitat uuden termarin kiinni koneeseen muista huolellinen jäähdytysjärjestelmän ilmaus.
    Last edited by Panu.K; 28-10-2008, 23:19.
    Kulkuvälineet:
    Etsintä käynnissä
    ex BMW:t
    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
    ex muun merkkiset:
    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

    Comment

    • juustomummo
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 548
      • suomi

      #17
      Tässä tullut nyt niin monta ohjetta että ihan heikottaa . Elikkäs mootorin lämpötila nous hetkellisesti melkee punaselle asti! mutta tippui siita sitten normaalin ja taas nous kun ajelin vähä hiljempaa. Sitten että lämmintä alko tulemaan puhalitimista 10km jälkeen, sitä kesti jonkun parikilsaa ja sit viileni vaikka säädöt oli samassa koko ajan.

      Elikäs mistä alotan ratkomaan vai kannattaako viedä suoraan samaa paikkaan ja kertoa tämä niille?

      Comment

      • Lötkö
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 644
        • Keskisuomi

        #18
        Originally posted by juustomummo View Post
        Tässä tullut nyt niin monta ohjetta että ihan heikottaa . Elikkäs mootorin lämpötila nous hetkellisesti melkee punaselle asti! mutta tippui siita sitten normaalin ja taas nous kun ajelin vähä hiljempaa. Sitten että lämmintä alko tulemaan puhalitimista 10km jälkeen, sitä kesti jonkun parikilsaa ja sit viileni vaikka säädöt oli samassa koko ajan.

        Elikäs mistä alotan ratkomaan vai kannattaako viedä suoraan samaa paikkaan ja kertoa tämä niille?
        Tarkistappa ihan huvikseen vielä kaikki letkut läpi ja syyläri että ei mistään vuoda. Ja niin kun tuossa ylempänä,että ootko tarkistanu että sitä nestettä on nyt siellä tarpeeksi?

        Comment

        • juustomummo
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 548
          • suomi

          #19
          No en ole sitäkään tarkistanut pitäneen menna katsomaan.

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            #20
            Ota syylärin korkki pois ja puolentoista litran pepsi(jaffakin käy) pullo ja siihen nestettä ja lyöt sen siihen korkin reikään ja kone käymään lämppäri tietysti kuumalla..
            jos katoaa nestettä niin lisää niin kauan että ei katoa enää..


            Termostaatti on helppo kääntää toisinpäin ei muutaku klemmarit auki ja kääntää ja kiristää klemmarit,tarvii ruuvimeisseliä tai 7mm avainta jos on huonot klemmarit.
            Älä sitten kuumana sitä termaria availe voi näpit palaa!
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • juustomummo
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 548
              • suomi

              #21
              Ok testaan huomenna kiitos ohjeista. pitäneen käydä ostaa nestettä, mitä nestettä ostan pitääkö olla samaa merkkia ku mita aijemmin laitettu?

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                #22
                Originally posted by juustomummo View Post
                Tässä tullut nyt niin monta ohjetta että ihan heikottaa . Elikkäs mootorin lämpötila nous hetkellisesti melkee punaselle asti! mutta tippui siita sitten normaalin ja taas nous kun ajelin vähä hiljempaa. Sitten että lämmintä alko tulemaan puhalitimista 10km jälkeen, sitä kesti jonkun parikilsaa ja sit viileni vaikka säädöt oli samassa koko ajan.

                Elikäs mistä alotan ratkomaan vai kannattaako viedä suoraan samaa paikkaan ja kertoa tämä niille?
                Viittaa nestevajaukseen. Lisää nestettä ja tarkista hukkaako. Omasta e30 kun neste meni vähäiseksi niin tunki kylmää kabiiniin vaikka lämppäri täysillä.

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by juustomummo View Post
                  Ok testaan huomenna kiitos ohjeista. pitäneen käydä ostaa nestettä, mitä nestettä ostan pitääkö olla samaa merkkia ku mita aijemmin laitettu?
                  Samaa mitä ennenki. jos et tiedä mitä siihen on laitettu, niin ainaki samanväristä. eri värejä ei saa sekoittaa keskenään!

                  Comment

                  • WhiteRussian
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 47

                    #24
                    Originally posted by zeneg View Post
                    Samaa mitä ennenki. jos et tiedä mitä siihen on laitettu, niin ainaki samanväristä. eri värejä ei saa sekoittaa keskenään!
                    Onko varma ? mielestäni ainaki vihreää ja sinistä saisi käyttää sekaisin, kunhan ei ainakaan punaista (longlife) sekoita minkään muun kanssa ? saatan tietysti erehtyä
                    Nyk. e34 520i "Hartge"

                    ex. e30 325i Touring
                    ex.Ford sierra 2.0 teinituning
                    ex. e34 525i -92
                    ex. e30 320i -89
                    ex. e21 316 -82

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by WhiteRussian View Post
                      Onko varma ? mielestäni ainaki vihreää ja sinistä saisi käyttää sekaisin, kunhan ei ainakaan punaista (longlife) sekoita minkään muun kanssa ? saatan tietysti erehtyä
                      Ei saa. Koulussa joskus aikoinaan testattiin, että mixataan keskenään eri nesteitä..eivät tykänneet hyvää.


                      EDIT: voi tietysti olla että muistan väärin, mutta vahvasti tuntuu että noin se oli.

                      Comment

                      • juustomummo
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 548
                        • suomi

                        #26
                        kavin äske löysää klemmarit mutta eihän tuo voi olla väärin päin asennettu ku alkaa miettimään, noiha torottäs ihan väärää suntaan ja letukuja sais mitenkään enää kiinni? ja oli vitun jämptisti letkut kiinni termaris että huheijakkaa.

                        Ja mistä nyt saan tietää mitä väriä sielä on? just sormella ainaki ylsin jaahytysnesteeseen siitä korkilta.
                        Last edited by juustomummo; 29-10-2008, 17:25.

                        Comment

                        • Panu.K
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 824
                          • Salo

                          #27

                          Tuossa on hyvät ohjeet ilmaukseen. Niitä kun soveltaa tarvittavilta osin.

                          Ja jäähdytys nestettä mitä sinne laittaa, niin väliaiakaisesti voi laittaa vaikka pelkkää vettä, mutta sitä ei saa jättää pidemmäksi aikaa. Pelkkä vesi jäätyy talvella ja hajoittaa helposti moottorin.
                          Kulkuvälineet:
                          Etsintä käynnissä
                          ex BMW:t
                          e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                          ex muun merkkiset:
                          Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                          Comment

                          • juustomummo
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 548
                            • suomi

                            #28
                            Ok hyvä hittoku tietas sen varin mita tuola on nii vois kayda hakee huomen jostai litran pönikän ja sit lisää. Ja nyt alkaa pakkasetki nii ei uskalla vettä laittaa?

                            Tarviiko mun tehdä tuota alivesiletkun puristelua? vai taytankö vaan ja laitan koneen päälle ja puhallin täysille ja lämpimälle?
                            Last edited by juustomummo; 29-10-2008, 17:38.

                            Comment

                            • zeneg
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 1238
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by juustomummo View Post
                              Ok hyvä hittoku tietas sen varin mita tuola on nii vois kayda hakee huomen jostai litran pönikän ja sit lisää. Ja nyt alkaa pakkasetki nii ei uskalla vettä laittaa?

                              Tarviiko mun tehdä tuota alivesiletkun puristelua? vai taytankö vaan ja laitan koneen päälle ja puhallin täysille ja lämpimälle?
                              Ota jollain tikulla/ime letkulla johonki pulloon(ja kaada takas tietenki) tai raota hieman jotain letkua niin näet minkä väristä sieltä tulee...

                              Korkki auki,nestettä koneeseen ja puristelua. välillä voit käyttää käynnissä ja puristella niin perkeleesti. Vaikka kaikkia letkuja jos sille tuntuu,tuleepahan ainaki ilmattua kunnolla.

                              Comment

                              • Panu.K
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2004
                                • 824
                                • Salo

                                #30
                                Originally posted by juustomummo View Post
                                Ok hyvä hittoku tietas sen varin mita tuola on nii vois kayda hakee huomen jostai litran pönikän ja sit lisää. Ja nyt alkaa pakkasetki nii ei uskalla vettä laittaa?

                                Tarviiko mun tehdä tuota alivesiletkun puristelua? vai taytankö vaan ja laitan koneen päälle ja puhallin täysille ja lämpimälle?
                                Ota suoraan vähintään 3litran pönikkä raakaa ainetta. Tollanen litran pullo riitä mihinkään Ja kannattaa puristella niitä kaikkia letkuja. Tulee ilmat paljon nopeammin pois. Ja ajat keulan ylämäkeen.
                                Last edited by Panu.K; 29-10-2008, 18:01.
                                Kulkuvälineet:
                                Etsintä käynnissä
                                ex BMW:t
                                e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                                ex muun merkkiset:
                                Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎