Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 -97 lömmöt nousee tyhjäkäynnillä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NOBO
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 37

    528 -97 lömmöt nousee tyhjäkäynnillä.

    Päivä.

    alkoi lämmöt nousemaan tyhjäkäynnillä ja tuloshan oli se että kannentiiviste paloi lopulta. niin mikä mahtoi tuota lämpöä nostaa tyhjäkäynnillä?

    Ajossa lämmöt eivät nousseet koskaan. välillä kun auto kävi tyhjäkäyntiä vähän kauemman aikaa niin lämmöt nousivat todella nopeasti punaiselle ja laskivat myös aika nopeasti kun kävi ajamaan.

    niin mikä mahtoi alunperin hajota kun tuota lämpöä alkoi nostamaan?

    termostaati jumissa? onko näissä mitään sähköistä puhallinta mikä voisi lopettaa toiminnan? vai mikä?

    kokonaan en ole vielä saanut autoa purettua niin en tiedä löytyykö muuta kun kannentiiviste mennyt, esim kansi haljennut..
    Last edited by NOBO; 30-10-2008, 16:27.
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #2
    mikäli autossasi on ilmastointi,niin kyllä siellä on sähköflekti.Sen sähköflektin pitäisi kyllä alkaa pyörimään,jos lämmöt nousee liian korkeaksi.
    Se sähköflekti on todennäköisesti paskana,mikä on näissä e39:eissä tyyppivika..
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • Shadow-line
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 245
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by NOBO View Post
      Päivä.

      alkoi lämmöt nousemaan tyhjäkäynnillä ja tuloshan oli se että kannentiiviste paloi lopulta. niin mikä mahtoi tuota lämpöä nostaa tyhjäkäynnillä?

      Ajossa lämmöt eivät nousseet koskaan. välillä kun auto kävi tyhjäkäyntiä vähän kauemman aikaa niin lämmöt nousivat todella nopeasti punaiselle ja laskivat myös aika nopeasti kun kävi ajamaan.

      niin mikä mahtoi alunperin hajota kun tuota lämpöä alkoi nostamaan?

      termostaati jumissa? onko näissä mitään sähköistä puhallinta mikä voisi lopettaa toiminnan? vai mikä?

      kokonaan en ole vielä saanut autoa purettua niin en tiedä löytyykö muuta kun kannentiiviste mennyt, esim kansi haljennut..
      Visko paskana..

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        #4
        Nyt kun on kaikkea veikattu jo niin mietitäänpäs että mikä siellä sitä nestettä oikein kierrättää....Bingo! Oisko se vesipumppu mikä on pettänyt ja se ei oo tyhjäkäynnillä kierrättänyt nestettä ja sit se kiehautti...normaali ajossa se vielä on joten kuten toiminut...
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • NOBO
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 37

          #5
          näkeekös tuosta vesipumpusta että se on rikki kun sen ottaa irti?

          entäs viskosta?

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1244
            • Pori

            #6
            Originally posted by NOBO View Post
            näkeekös tuosta vesipumpusta että se on rikki kun sen ottaa irti?

            entäs viskosta?

            Kyllä ne näkee, pumpusta on joko siivet lähteny kävelemään tai se siipiratas pääsee pyörimään siinä akselissa. Viskoa ei pitäis pystyä lämpimänä pyörittämään, tai ainakin se on jähmeä pyörittää.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • Ville86
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 397
              • Lapua

              #7
              joo tuttu on vika..oli ennen e39 ja se rupesi kans yhtäkkiä paikalla käydessä nostamaan lämpöjä.ensin vaihdettiin termari,vesipumppu,visko eikä mikään auttanut ja sama juttuhan se oli että kannen tiiviste siitä palio mutta onneksi ei kansi mennyt..kansi oli pikkuisen kierossa ja kansi oikaistiin hiomolla.---> kansi lyötiin paikallensa ja kasattiin...eipä vaan vika korjaantunut..söi nestettä ja nosti lämpöjä ainavaan samaan malliin...eipä sitä vikaa sitten ikinä enempää etsitty vaan auto lähti maatakiertävälle radalle hiomolla jopa peliäteltiin että lohkossa voi olla halkeama.sellaisiakin tapauksia kuulemma tullut vastaan...
              -LapuaConnection-

              E30 320 cabriolet -91
              E46 320d touring -05
              E36 316 sedan -92
              ex:
              E36 325 cabriolet -94
              E39 520 touring -98
              E39 528 sedan -97
              E36 325 coupe -94


              Comment

              • Yltti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2792
                • Kuopio suamen texas

                #8
                Originally posted by Ville86 View Post
                lohkossa voi olla halkeama.sellaisiakin tapauksia kuulemma tullut vastaan...
                Äärimmäisen harvoin! Lohkohan ei halkea kuin omasta munauksesta!

                1.Kannentiiviisteen vaihdossa joko liian pitkät pultit

                2.Kannenpultit vedetty väärään momenttiin joka halkasee kannen

                3.Nesteet jäätyy ja halkasee lohkon. Vesihän tunnetusti laajenee jäätyessään!
                1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                F10 525d Xdrive comfort sitte
                Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                www.rotator.fi

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Originally posted by Vehkis View Post
                  Se sähköflekti on todennäköisesti paskana,mikä on näissä e39:eissä tyyppivika..
                  Originally posted by Shadow-line View Post
                  Visko paskana..
                  Vaikka juttu onkin jo vanha, niin kerrataan vielä, että moottorin keittäminen ei voi johtua rikkinäisestä viskosta tai sähköflektistä. Kyseiset kapistukset vaikuttavat jäähdytykseen vasta silloin, kun lämmöt ovat jo nouseet.
                  Kuten kaikkia muitakin laitteita, myös autoa korjataan siten, että poistetaan vika - ei oiretta.
                  Last edited by kaol; 09-11-2008, 10:42. Reason: typo
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2098
                    • *

                    #10
                    Originally posted by NOBO View Post
                    Päivä.

                    alkoi lämmöt nousemaan tyhjäkäynnillä ja tuloshan oli se että kannentiiviste paloi lopulta. niin mikä mahtoi tuota lämpöä nostaa tyhjäkäynnillä?

                    Ajossa lämmöt eivät nousseet koskaan. välillä kun auto kävi tyhjäkäyntiä vähän kauemman aikaa niin lämmöt nousivat todella nopeasti punaiselle ja laskivat myös aika nopeasti kun kävi ajamaan.

                    niin mikä mahtoi alunperin hajota kun tuota lämpöä alkoi nostamaan?

                    termostaati jumissa? onko näissä mitään sähköistä puhallinta mikä voisi lopettaa toiminnan? vai mikä?

                    kokonaan en ole vielä saanut autoa purettua niin en tiedä löytyykö muuta kun kannentiiviste mennyt, esim kansi haljennut..
                    Mistä tiedät että kannentiiviste on mennyt? Ei se nyt välttämättä heti kärähdä jos lämmöt nousee kerran punaiselle.
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎