Kone on M51, auto E34 touring 525td, kilometrejä n. 300k ja oireet yhdistettynä tämän foorumin tarkkaan lukemiseen saavat epäilemään jakoketjun venymistä.
Ensiapuna olen ajastanut ruiskutuspumpun uudelleen vuosi sitten. Käynnistyvyys parani, nyt ajan kanssa uusina oireina tullut tärinä tyhjäkäynnillä ja auton yleinen laiskistuminen. Kulutuskin on pikku hiljaa kasvamassa.
Jakoketjun venymistä on käsitelty tällä foorumilla, mutta aiheesta ei saa keskustelujen perusteella selkeää kokonaiskuvaa. Vaikuttaisi, että jonkinlainen paljon ajetun M51:n tyypillinen vika se on. Toisaalta esimerkiksi Hartikaisen huolto Kajaanissa vakuutti, ettei heille ole ollut eteen yhtään venynyttä jakoketjua näissä moottoreissa.
Joka aiheesta jotakin tietää, voisi vastata ainakin seuraaviin kysymyksiin:
1) oireet
2) jakoketjuremontin hinta
3) helpottiko vai pitikö tehdä muutakin
Ensiapuna olen ajastanut ruiskutuspumpun uudelleen vuosi sitten. Käynnistyvyys parani, nyt ajan kanssa uusina oireina tullut tärinä tyhjäkäynnillä ja auton yleinen laiskistuminen. Kulutuskin on pikku hiljaa kasvamassa.
Jakoketjun venymistä on käsitelty tällä foorumilla, mutta aiheesta ei saa keskustelujen perusteella selkeää kokonaiskuvaa. Vaikuttaisi, että jonkinlainen paljon ajetun M51:n tyypillinen vika se on. Toisaalta esimerkiksi Hartikaisen huolto Kajaanissa vakuutti, ettei heille ole ollut eteen yhtään venynyttä jakoketjua näissä moottoreissa.
Joka aiheesta jotakin tietää, voisi vastata ainakin seuraaviin kysymyksiin:
1) oireet
2) jakoketjuremontin hinta
3) helpottiko vai pitikö tehdä muutakin
Comment