Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 Tekniikanvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agisma
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 104
    • Oulu

    316 Tekniikanvaihto

    Autona: Bmw e30 316i vm.-91 vähäpäästöinen. Johon on hommattu 325 alustan osat ilman Abs jarruja.

    Minkälaista tekniikka suosittelisitte tämän keulille? (6 syl.)

    Olen yrittäny etsiä sopivaa vaihtoehtoa mutta ei tunnu löytyvän niin ajattelin kysyä neuvoa .
    *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
    M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
    - Bmw E92 335D -07
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    #2
    -M20B25
    -M51D25
    -Nissan RB20 (ihan tosi.)
    -Toyota 1JZ
    -Kaikki mikä sopii.
    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      m40b16
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • os951
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 447
        • Kerava

        #4
        m40b16



        Käytännössä ainoa vaihtoehto ilman ABS jarruja m40b18 ja m20b20 koneiden lisäksi.

        Comment

        • agisma
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 104
          • Oulu

          #5
          Kaveri meinas että jos hommaa m20b20 tekniikan ja vaihtaa siihen b25 sisus kalut. Niin voi muutoskatsastaa b20:piseksi.
          *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
          M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
          - Bmw E92 335D -07

          Comment

          • pmtk
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1560
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by agisma View Post
            Kaveri meinas että jos hommaa m20b20 tekniikan ja vaihtaa siihen b25 sisus kalut. Niin voi muutoskatsastaa b20:piseksi.
            Ei taida onnistua tuo sisuskalujen vaihto. Poraus on eri kokoinen (80 mm vs 84 mm).
            E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

            Comment

            • agisma
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 104
              • Oulu

              #7
              Olis siinä sit vielä b20:pisen turbotus mahdollisuus. Mut siihen vaan palaa rahaa aika reilusti
              *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
              M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
              - Bmw E92 335D -07

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by os951 View Post



                Käytännössä ainoa vaihtoehto ilman ABS jarruja m40b18 ja m20b20 koneiden lisäksi.
                Entäpäs M42b18? Tai voittajan valinta M10.
                Olli.

                Comment

                • Samee
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 888
                  • Valkeakoski

                  #9
                  Originally posted by agisma View Post
                  Olis siinä sit vielä b20:pisen turbotus mahdollisuus. Mut siihen vaan palaa rahaa aika reilusti
                  ..järjetöntä jo pelkästään tuon vähäpäästöisyyden takia ja siihen tarvitsee ne absit.
                  E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                  E30 316 4d '89
                  E36 M3 Coupe '93
                  F30 318d '13

                  Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                  Comment

                  • micke_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1154
                    • Lojo

                    #10
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Entäpäs M42b18? Tai voittajan valinta M10.
                    Suosittelen is konetta..
                    E24 ///M635CSI
                    E61 520d LCI
                    Ex: E30 1006hv/1161nm
                    ig: m1ckee_

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by micke_ View Post
                      Suosittelen is konetta..
                      Hmmm... perumpa sittenkin, vähäpäästöistä m10 konetta ei taida ollakkaan.
                      Olli.

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Kyllä jos nyt välttämättä haluaa koneen vaihtaa niin tonton onkin jo sanonut että mikä kannattaa laittaa...
                        M550d

                        Comment

                        • agisma
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 104
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Samee View Post
                          ..järjetöntä jo pelkästään tuon vähäpäästöisyyden takia ja siihen tarvitsee ne absit.
                          Ei tarvitse jos tehot ovat verrattavissa 2.0 tehoihin. Ja vähäpäästöisyydestä pääsee katalysäättorilla mut ei senkään tarvi olla paikallaan ku konttorilla.

                          Näin minä ainakin olen käsittänyt asian.
                          *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                          M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                          - Bmw E92 335D -07

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Originally posted by agisma View Post
                            Ei tarvitse jos tehot ovat verrattavissa 2.0 tehoihin. Ja vähäpäästöisyydestä pääsee katalysäättorilla mut ei senkään tarvi olla paikallaan ku konttorilla.

                            Näin minä ainakin olen käsittänyt asian.
                            Miten 2 litrasen ja 2 litrasen ahdetun tehot voi olla samat kun autoa muutoskatsastaa ja meinaatko että kun katin laittaa niin ahtimella varustettu vähäpäästöinen auto menee leimasta läpi
                            M550d

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by jumbo View Post
                              Miten 2 litrasen ja 2 litrasen ahdetun tehot voi olla samat kun autoa muutoskatsastaa ja meinaatko että kun katin laittaa niin ahtimella varustettu vähäpäästöinen auto menee leimasta läpi
                              Tässä varmaan tarkoitettiin sitä että jos käyttää vertailumoottorina tuota b20:stä ja siinä tehot pysyy ahdettuna 20% nousun (vai oliko 25%?) sisällä niin ei tartte abseja. Mutta ei onnistu ilman pussitestiä turbottaa kuitenkaan tuota jos on vähäpäästöinen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎