Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vm.-98 528i ei pysy käynnissä starttauksen jälkeen, missä vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Vm.-98 528i ei pysy käynnissä starttauksen jälkeen, missä vika?

    Isäukolla on moinen kulkine, ja nyt ilmaantunut sellainen vika, että auto sammuu heti käynnistyksen jälkeen. Edes kaasun polkaisu ja kierrosten pitäminen yli 2000rpm ei auta joka kerta. Viimeksi kun ajoin kyseisellä autolla, pysyi se käynnissä vasta neljännen starttauksen jälkeen... Tulpat ainakin vasta vaihdettu, mutta ei vaikuttanut mitenkään. Tyhjäkäyntimoottoria itse epäilin, mutta kun ei edes kaasun polkeminen auta, niin sen voinee poissulkea?

    Kenelläkään hajua mikä mättää?:think
    Last edited by O-Peksi; 11-11-2008, 13:14. Reason: otsikon pidennystä
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #2
    Loppuuko sieltä pensa startin jälkeen? Jos pensapumppu ei pyöri muutakun startatessa niin nostaisi paineet muttei jaksa pysyä käynnissä muutakun senaikaa kun pensaa riittää. Vikakoodit kannattaisi kanssa heti testerillä kattoa jos se vaan on jotenkin mahdollista. Kampiakselin asentotunnistinkin vois oireilla tollain.

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #3
      Vikakoodien kattomisella olis kyllä tosiaan fiksuinta aloittaa. Se vielä unohtui ekaan viestiin laittaa, että lämpimällä moottorilla tuota vikaa ei ole, vaan pelkästään kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6935
        • N/A

        #4
        Anturi mikä mittaa jäähdytinnesteen lämpötilaa (moottorin lämpötila-anturi) voisi myös tulla kyseeseen. Jos ruisku ei osaa rikastaa seosta kylmänä tarpeeksi ei auto lähde välttämättä käyntiin. Oletko kokeillut vaikuttaako vallitseva lämpötila kuin radikaalisti? Lämpimästä tallista voisi kokeilla. Tuon anturin pystyy kyllä mittaamaan ihan yleismittarilla (resistanssi) ja siihen on varmasti lämpötilakartat olemassa.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Uudempi vai vanhempi kuin 9/98? Jos vanhempi, niin mahdollisesti kammenkulma-anturi?

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #6
            Nyt on lisätietoja autosta, ku sain ukon viimeinkin kiinni. Eli auto on valmistunu 06/1998 ja vikakoodien lukuun on menossa ihan lähipäivinä.

            Sitten muuta vikalistaa: sadetunnistin ei toimi, polttoainemittari näyttää kokoajan nollaa oli tankki tyhjä tai täysi, ja Range on myös 0km kokoajan, ja ulkolämpömittari näyttää välillä -38 astetta pakkasta, säästä riippumatta. Kenelläkään ideaa mistä etsiä vikoihin syitä?
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by O-Peksi View Post
              Sitten muuta vikalistaa: sadetunnistin ei toimi,
              Sadetunnistimen "resetointi" ensi alkuun? FAQissa taitaa olla ohjeet, haulla ainakin löytyy hyvät.

              ja ulkolämpömittari näyttää välillä -38 astetta pakkasta, säästä riippumatta.
              Ulkolämpötila-anturi irti tai kaput, uusi ei maksa kuin parikymppiä.
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Jeh, pitääpäs noita kokeilla ensialkuun..
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Aja mittaristo testi läpi niin näet toimiiko bensamittari yleensäkään
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎