Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i ei oikein toimi + 3000 rpm (-97)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jamoc8
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 277
    • Oulu

    523i ei oikein toimi + 3000 rpm (-97)

    Hei,
    Mihinkäs viittaisi kun kaasua ei kannata kiihdyttäessä painaa pohjaan?
    Tuntuu tökkivän jotenkin (ajoittain kone murisee vaan vastaan eikä oikein mitään tapahdu) ja paremmin lähtevän kun nostaa poljinta pohjasta. (Hyvin ei koskaan.. ) Asentotunnistinvika-arvauksia ei oteta vastaan.
    BTW, onko näissä bensavehkeissä EGRää?
    ---- Bee äm dapl juu ----
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Miksi ei asentotunnistimia saa ehdottaa? :think Kuulostaa meinaan juuri siltä..

    Edit: Onko vikakoodit luettu?
    Last edited by peltone; 12-11-2008, 09:29.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      Miksi ei asentotunnistimia saa ehdottaa? :think Kuulostaa meinaan juuri siltä..
      Samaa kysyn minäkin?
      Luetutapa vaan vikakoodit jossain, niin eiköhän siellä joku asentotunnistimista kummittele.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • jamoc8
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 277
        • Oulu

        #4
        Kokemusta tunnistimista on ja ongelmat ollu alaväännöissä(nokka) ja sammuilu ja voimattomuus alakierroksilla(kampi).. :think


        Originally posted by siksta View Post
        Samaa kysyn minäkin?
        Luetutapa vaan vikakoodit jossain, niin eiköhän siellä joku asentotunnistimista kummittele.
        ---- Bee äm dapl juu ----

        Comment

        • Meikä
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 408
          • Kajaani

          #5
          ilman saanti ei ole tasaista jos tietyllä kierrosalueella pätkii ja varsinkin kaasun pohjaan runtatessa että ilmamäärämittari/ ilmansuodattimet yms kannattaa kans tarkistaa
          -Official member of BTCF-Sauna Team-
          -Official Member of BTCF-Jusauksen allasteam-

          nyk alla: e39 525 tds -99
          ex kulkineet:
          e34 530 iA -94, e36 325 -92, chevrolet camaro -97, e38 735 iA -97, e39 523 iA -98,
          e34 535 -92, porche 928 -74, e32 750 -91, Mb w124 300 CE -90, e32 730 -88, e32 730 -89
          e32 735 -88,
          yms mitä ei nyt tarkemmin muista

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by jamoc8 View Post
            Hei,
            Mihinkäs viittaisi kun kaasua ei kannata kiihdyttäessä painaa pohjaan?
            Tuntuu tökkivän jotenkin (ajoittain kone murisee vaan vastaan eikä oikein mitään tapahdu) ja paremmin lähtevän kun nostaa poljinta pohjasta. (Hyvin ei koskaan.. ) Asentotunnistinvika-arvauksia ei oteta vastaan.
            BTW, onko näissä bensavehkeissä EGRää?
            Onko se haitariletku ilmanpuhdistinkotelon ja kaasuläppäkotelon välillä ehyt? Kannattaa toki tarkistaa muutkin imupuolen letkut, ettei ole ilmavuotoja.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • jamoc8
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 277
              • Oulu

              #7
              Juu, ei oo ihan just tsekattu. Pitääpäs tarkistaa.

              Miten jälkimmäinen lamnda oireilee, se on joskus heittänyt vikakoodia? Ensimmäinen kait kuitenkin se main eli kriittisempi..



              Originally posted by Havis View Post
              Onko se haitariletku ilmanpuhdistinkotelon ja kaasuläppäkotelon välillä ehyt? Kannattaa toki tarkistaa muutkin imupuolen letkut, ettei ole ilmavuotoja.
              ---- Bee äm dapl juu ----

              Comment

              • Ileee
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1025
                • Espoo

                #8
                Tässä voi olla lisäksi hajonnut katalysaattori. Näissä TU -koneita edeltävissä moottoreissa oli sitä vikaa. Kattien sisältö murtui ja tukki putken.

                Minulla oli samanaikaisesti nokka-akselin anturi rikki ja katti murtuneena. En päässyt lievää ylämäkeä ylös yli 60 km/h tuntinopeudella.
                __________
                E92 BMW 335i M-Sport -12

                "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                Comment

                • Polarman
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 83
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Ääni asento tunnistimelle.
                  Itselleni vaihdoin kampiakselin tunnistimen ja nykiminen loppui kokonaan.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎