320i outo vika.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    320i outo vika.

    Eli auto on 320i -92 ajelin tuossa tampereelta seinäjokea kohti kun puolessa välillä pysähdyin tankkaamaan ja laitoin tankkiin ehkä ensimmäistä kertaa auton historiassa 98 bensaa, sitten n.10km pysähdyksen jälkeen 90 vauhdissa autosta hävisi tehot, kaasua pumppaamalla auto välillä otti kiekkaa välillä ei, sitten ajoin sivuun ja sammutin auton, kirosin siinä n. 10min ja käynnistin auton, lähdin ajamaan ja auto toimi koko loppumatkan ihan normaalisti. Eli mikä tälläsen voisi aiheuttaa, ilmamäärämittari on kuulemma vaihdettu ja lambda anturi :think
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1355
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by A^A View Post
    Eli auto on 320i -92 ajelin tuossa tampereelta seinäjokea kohti kun puolessa välillä pysähdyin tankkaamaan ja laitoin tankkiin ehkä ensimmäistä kertaa auton historiassa 98 bensaa, sitten n.10km pysähdyksen jälkeen 90 vauhdissa autosta hävisi tehot, kaasua pumppaamalla auto välillä otti kiekkaa välillä ei, sitten ajoin sivuun ja sammutin auton, kirosin siinä n. 10min ja käynnistin auton, lähdin ajamaan ja auto toimi koko loppumatkan ihan normaalisti. Eli mikä tälläsen voisi aiheuttaa, ilmamäärämittari on kuulemma vaihdettu ja lambda anturi :think
    vahva epäily kammen tai nokan asentotunnistimelle Miks 700-sarja vaihtui takas E36:seen?
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • A^A
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2168
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by arska84 View Post
      vahva epäily kammen tai nokan asentotunnistimelle Miks 700-sarja vaihtui takas E36:seen?
      Joo pitää varmaan käydä jossain johdonpäässä kattomassa jos näkyis jotain..
      Seiska oli vähä mahoton näille mun pienille ajoille ja ohan tuolla paljo kivempi vetää talvi vähä huolimattomammin
      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        #4
        Voisko imuvuoto aiheuttaa tuollasta? Oli nimittäin ilmamäärämittarin ja putsarin välinen letku vain yhdellä metalliklipsulla kiinni ja oli aika avoimen olonen toiselta puolelta. Huomenna vaihdan tulpat ja putsaan puolat ja käyn katsomassa jos vika-analyysillä jotain selviäis..
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • A^A
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2168
          • Seinäjoki

          #5
          Eli koodit luettu eikä sieltä mitään näkynyt, tulpat vaihdoin joista muutama ui öljyssä -> venttiilinkopan tiiviste vaihtoon, imuvuodot tarkastettu eikä löytynyt, nyt kun ajoin huollosta poispäin teki auto taas sitä ettei kiihtynyt oikeen mitenkään, välillä taas toimi moitteetta välillä oli vedot hukassa, olisko perhana puolissa jotain vikaa kuitenkin?
          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1355
            • Seinäjoki

            #6
            Mittaappa yleismittarilla kammen ja nokan asentotunnistimien vastus napojen väliltä..

            Kammen asentotunnistimen arvo: 400-800 ohm
            Nokka-akselin asentotunnistimen arvo: 800-2000 ohm

            Tiedot autodatasta..
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by arska84 View Post
              Mittaappa yleismittarilla kammen ja nokan asentotunnistimien vastus napojen väliltä..

              Kammen asentotunnistimen arvo: 400-800 ohm
              Nokka-akselin asentotunnistimen arvo: 800-2000 ohm

              Tiedot autodatasta..
              Mistähän nämä tunnistimet löytyy? Paljokin purkamista?
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • arska84
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1355
                • Seinäjoki

                #8
                Kammen anturista ei tietoa,mutta toi nokan asentotunnistin on itsellä ainakin ihan näkyvillä. Kannen päädyssä sellanen anturi mihin menee johto/liitin.. Eli mun omassa M43B19 koneessa osa numero 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=11&fg=10
                BMW PREMIUM

                BMW E46 318

                Comment

                • A^A
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2168
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by arska84 View Post
                  Kammen anturista ei tietoa,mutta toi nokan asentotunnistin on itsellä ainakin ihan näkyvillä. Kannen päädyssä sellanen anturi mihin menee johto/liitin.. Eli mun omassa M43B19 koneessa osa numero 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=11&fg=10
                  Kiitän! Pitääpä mennä vähän tutkimaan.
                  EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                  Comment

                  • A^A
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2168
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Merkkihuollossa epäili vahvasti että joku puolista on paskana ja kun vika ei ole jatkuvaa on sitä vaikea saada selville mittaamalla, kysyin noista akseleiden asentotunnistimista eikä oikein siihen uskonut, joten seuraavaksi pitäisi ostaa kaikki uudet puolat jotka n.85e/kpl, vittu että vituttaa, ei millään viittisi laittaa yli 500e tuollaseen vanhaan muutaman tonnin riepuun.

                    EDIT: Haluaisko joku ostaa pois muutamalla tonnilla koko komeuden?
                    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Noh tuli ostettua nyt 1 puola, koitan sillä vuorotellen mikä on paskana jos on paskana, oli kuulemma vika-analyysissä herjannut moottorinohjain yksikkö jotain ja sanoin että jos ei ole puolassa niin sitten koko ohjanboksi uusiksi, ja hinta 950e No tuon onneksi saattaa purkuautosta löytää vähän edullisemmin.
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1355
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by A^A View Post
                        Merkkihuollossa epäili vahvasti että joku puolista on paskana ja kun vika ei ole jatkuvaa on sitä vaikea saada selville mittaamalla, kysyin noista akseleiden asentotunnistimista eikä oikein siihen uskonut, joten seuraavaksi pitäisi ostaa kaikki uudet puolat jotka n.85e/kpl, vittu että vituttaa, ei millään viittisi laittaa yli 500e tuollaseen vanhaan muutaman tonnin riepuun.

                        EDIT: Haluaisko joku ostaa pois muutamalla tonnilla koko komeuden?
                        Eipä olisi ensimmäinen jossa ei vikakoodit näytä asentotunnistinta vialliseksi vaikka olis.. Mutta arpapelillä mennään
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • A^A
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2168
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by arska84 View Post
                          Eipä olisi ensimmäinen jossa ei vikakoodit näytä asentotunnistinta vialliseksi vaikka olis.. Mutta arpapelillä mennään
                          Joo eipä näissä vanhoissa oikeen vielä mitään näy testerillä, koitetaan nyt sitä puolaa ja katotaan sitte mitä tehään jos ei korjaannu, laitan vaikka paaliin koko paskan, aivan sama
                          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1355
                            • Seinäjoki

                            #14
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • A^A
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2168
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Onhan noita kaikenlaisia vaihtoehtoja mutta se tässä eniten ihmetyttää kun auto välillä toimii aivan moitteetta ja vedot tuntuu olevan hyvin tallella, sitte katoaa vedot tyystin, tänään kävi näin: Ajoin töihin n.10km toimi hyvin, parkkeerasin ja sammutin, jouduin samantien siirtämään autoa mutta eipä toiminut, tyhjäkäynti seilasi eikä kaasunpainalluksesta tapahtunut juuri mitään. Annoin olla n.15 min starttasin ja jälleen auto toimii
                              Tiedä sitten kun entisellä omistajalla ollut tässä lastu kiinni joka sekoitti seokset ja nyt kuulemma vakio kiinni.
                              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                              Comment

                              Working...
                              X