Eli auto on 320i -92 ajelin tuossa tampereelta seinäjokea kohti kun puolessa välillä pysähdyin tankkaamaan ja laitoin tankkiin ehkä ensimmäistä kertaa auton historiassa 98 bensaa, sitten n.10km pysähdyksen jälkeen 90 vauhdissa autosta hävisi tehot, kaasua pumppaamalla auto välillä otti kiekkaa välillä ei, sitten ajoin sivuun ja sammutin auton, kirosin siinä n. 10min ja käynnistin auton, lähdin ajamaan ja auto toimi koko loppumatkan ihan normaalisti. Eli mikä tälläsen voisi aiheuttaa, ilmamäärämittari on kuulemma vaihdettu ja lambda anturi :think
320i outo vika.
Collapse
X
-
vahva epäily kammen tai nokan asentotunnistimelleOriginally posted by A^A View PostEli auto on 320i -92 ajelin tuossa tampereelta seinäjokea kohti kun puolessa välillä pysähdyin tankkaamaan ja laitoin tankkiin ehkä ensimmäistä kertaa auton historiassa 98 bensaa, sitten n.10km pysähdyksen jälkeen 90 vauhdissa autosta hävisi tehot, kaasua pumppaamalla auto välillä otti kiekkaa välillä ei, sitten ajoin sivuun ja sammutin auton, kirosin siinä n. 10min ja käynnistin auton, lähdin ajamaan ja auto toimi koko loppumatkan ihan normaalisti. Eli mikä tälläsen voisi aiheuttaa, ilmamäärämittari on kuulemma vaihdettu ja lambda anturi :think
Miks 700-sarja vaihtui takas E36:seen?
BMW PREMIUM
BMW E46 318
-
Joo pitää varmaan käydä jossain johdonpäässä kattomassa jos näkyis jotain..Originally posted by arska84 View Postvahva epäily kammen tai nokan asentotunnistimelle
Miks 700-sarja vaihtui takas E36:seen?
Seiska oli vähä mahoton näille mun pienille ajoille ja ohan tuolla paljo kivempi vetää talvi vähä huolimattomammin
EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Voisko imuvuoto aiheuttaa tuollasta? Oli nimittäin ilmamäärämittarin ja putsarin välinen letku vain yhdellä metalliklipsulla kiinni ja oli aika avoimen olonen toiselta puolelta. Huomenna vaihdan tulpat ja putsaan puolat ja käyn katsomassa jos vika-analyysillä jotain selviäis..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Eli koodit luettu eikä sieltä mitään näkynyt, tulpat vaihdoin joista muutama ui öljyssä -> venttiilinkopan tiiviste vaihtoon, imuvuodot tarkastettu eikä löytynyt, nyt kun ajoin huollosta poispäin teki auto taas sitä ettei kiihtynyt oikeen mitenkään, välillä taas toimi moitteetta välillä oli vedot hukassa, olisko perhana puolissa jotain vikaa kuitenkin?EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Mistähän nämä tunnistimet löytyy? Paljokin purkamista?Originally posted by arska84 View PostMittaappa yleismittarilla kammen ja nokan asentotunnistimien vastus napojen väliltä..
Kammen asentotunnistimen arvo: 400-800 ohm
Nokka-akselin asentotunnistimen arvo: 800-2000 ohm
Tiedot autodatasta..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Kammen anturista ei tietoa,mutta toi nokan asentotunnistin on itsellä ainakin ihan näkyvillä. Kannen päädyssä sellanen anturi mihin menee johto/liitin.. Eli mun omassa M43B19 koneessa osa numero 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=11&fg=10BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
Kiitän! Pitääpä mennä vähän tutkimaan.Originally posted by arska84 View PostKammen anturista ei tietoa,mutta toi nokan asentotunnistin on itsellä ainakin ihan näkyvillä. Kannen päädyssä sellanen anturi mihin menee johto/liitin.. Eli mun omassa M43B19 koneessa osa numero 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=11&fg=10EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Merkkihuollossa epäili vahvasti että joku puolista on paskana ja kun vika ei ole jatkuvaa on sitä vaikea saada selville mittaamalla, kysyin noista akseleiden asentotunnistimista eikä oikein siihen uskonut, joten seuraavaksi pitäisi ostaa kaikki uudet puolat jotka n.85e/kpl, vittu että vituttaa, ei millään viittisi laittaa yli 500e tuollaseen vanhaan muutaman tonnin riepuun.
EDIT: Haluaisko joku ostaa pois muutamalla tonnilla koko komeuden?
EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Noh tuli ostettua nyt 1 puola, koitan sillä vuorotellen mikä on paskana jos on paskana, oli kuulemma vika-analyysissä herjannut moottorinohjain yksikkö jotain ja sanoin että jos ei ole puolassa niin sitten koko ohjanboksi uusiksi, ja hinta 950e
No tuon onneksi saattaa purkuautosta löytää vähän edullisemmin.
EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Eipä olisi ensimmäinen jossa ei vikakoodit näytä asentotunnistinta vialliseksi vaikka olis.. Mutta arpapelillä mennäänOriginally posted by A^A View PostMerkkihuollossa epäili vahvasti että joku puolista on paskana ja kun vika ei ole jatkuvaa on sitä vaikea saada selville mittaamalla, kysyin noista akseleiden asentotunnistimista eikä oikein siihen uskonut, joten seuraavaksi pitäisi ostaa kaikki uudet puolat jotka n.85e/kpl, vittu että vituttaa, ei millään viittisi laittaa yli 500e tuollaseen vanhaan muutaman tonnin riepuun.
EDIT: Haluaisko joku ostaa pois muutamalla tonnilla koko komeuden?
BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
Joo eipä näissä vanhoissa oikeen vielä mitään näy testerillä, koitetaan nyt sitä puolaa ja katotaan sitte mitä tehään jos ei korjaannu, laitan vaikka paaliin koko paskan, aivan samaOriginally posted by arska84 View PostEipä olisi ensimmäinen jossa ei vikakoodit näytä asentotunnistinta vialliseksi vaikka olis.. Mutta arpapelillä mennään
EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Comment
-
Onhan noita kaikenlaisia vaihtoehtoja mutta se tässä eniten ihmetyttää kun auto välillä toimii aivan moitteetta ja vedot tuntuu olevan hyvin tallella, sitte katoaa vedot tyystin, tänään kävi näin: Ajoin töihin n.10km toimi hyvin, parkkeerasin ja sammutin, jouduin samantien siirtämään autoa mutta eipä toiminut, tyhjäkäynti seilasi eikä kaasunpainalluksesta tapahtunut juuri mitään. Annoin olla n.15 min starttasin ja jälleen auto toimiiOriginally posted by arska84 View Post
Tiedä sitten kun entisellä omistajalla ollut tässä lastu kiinni joka sekoitti seokset ja nyt kuulemma vakio kiinni.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
Comment