Announcement

Collapse
No announcement yet.

tuplat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arttu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 73

    tuplat

    oisko missään ohjeita tupla kaasarien säätöön? "Uus" kone ja "uudet" kaasarit niin pitäis saada toimimaan keskenään...
  • LoudPipe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1434

    #2
    Ohjeita? Meinaatko seosputkia, suuttimia, sisäkurkkuja ja hajottajia?

    Comment

    • dunkelblau
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1151
      • Uusimaa

      #3
      Ja vielä ruuvitkin kun saapi ojennukseen... Ok, en itsekään saisi niitä toimimaan kunnolla. Tarvitset jarrupenkin ja päästömittarin...

      Katso aluksi että olet synkronoinut kaasarien läpät aukeamaan suurinpiirtein tasatahtia. Sitten tyhjäkäyntiseosruuvit niin isolle ettei enää ammu niitä ilmanputsaria pensasaidan yli naapurin puolelle.

      Sitten nilkuttaen tonne ekassa kappaleessa mainittuun osoitteeseen hoitoon.
      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

      Comment

      • Arttu
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 73

        #4
        säätö

        Löytyy seos mittari ja syncronointi systeemit.
        Kaasarit saan kyllä keskenään synkkaan ja varmaankin tyhjä käynti seokset kohdalleen.....mutta mitäs sitten jos ei kierroksilla ole seokset kohdallaan? Kun sieltä löytyy kaiken maailman suutinta ja putkee.... Kun tietäis mikä suutin vaikuttaa milläkin kaasu määrällä, niin homma lähtis siitä eteenpäin. Mistä muuten sais edullisimmin 45 solexeihin suuttimia ja muita osia??

        Comment

        • dunkelblau
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1151
          • Uusimaa

          #5
          Sielä on kiihdytys ja tasakaasupiirit. Eli mikäli ahistaa kiihdyttäessä, suutinkokoa isommaksi. Mikäli taas röpöttää kiihdyttäessä, ovat suuttimet luultavasti liian suuret. Tasakaasulla sama juttu. Täyden tehon piiriä en enää muista, mikäli siihen pystyttiin edes vaikuttamaan. Ite ajelin aikoinaan webereillä, kun olivat kuulemma laadukkaammat.

          Edit: asiavirheet
          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

          Comment

          • ykä
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 478
            • Alaviirre

            #6
            no jos ne sun kaasarit on solexit niin heittäsin ne niin kauvas kun vaan mahollista koska ne kaasarit ei pysy säädöissä vaikka kuinka hyvin saa aluksi ne säädettyä niin vähän ajan päästä taas on perseellään säädöt pieni neuvo vaan
            Bmw 525 Td e61
            Bmw e34 535 Turbo



            EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

            -FatBoyRacing-

            Comment

            • joekopo
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 124
              • Jaala

              #7
              muistaakseni freetechnicsin (joku vanha) luettelossa oli aika tarkasti määritelty kierros alueet ja suutin taulukot.
              siellä oli jopa valmiit suuttimet monelle eri moottorille/kaasarille josta on helppo lähteä muokkaan tarkemmin kohdalleen
              0400 852119/janne

              Comment

              • LoudPipe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1434

                #8
                Originally posted by ykä
                no jos ne sun kaasarit on solexit niin heittäsin ne niin kauvas kun vaan mahollista koska ne kaasarit ei pysy säädöissä vaikka kuinka hyvin saa aluksi ne säädettyä niin vähän ajan päästä taas on perseellään säädöt pieni neuvo vaan
                Aamen.

                Nimim. Solexien kanssa muutaman vuoden pelleillyt

                Comment

                • mortimer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1079
                  • Satulinna kaukomaan

                  #9
                  virittäjän käsikirja osa "polttoainelaitteet" kirjastosta lainaksi. noilla ohjeilla pääsee alkuun.

                  i3S -20
                  E30M3 slotcar 1:32
                  XKE FHC 1971
                  Mgb Gt -66
                  T6 -19
                  E91 -08

                  Comment

                  • Rubberduck
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2003
                    • 48

                    #10
                    Viimeksi kun tuplia säätelin, soitin Free Technicsin poijjille. Kerroin koneen ja kaasarin speksit ja he lähettivät postissa mielestään sopivia suuttimia ja seosputkia. Ruuvasin ne paikalleen ja kone toimi kuin kello.

                    Comment

                    • Vilikki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 6309
                      • Raahe

                      #11
                      Tuplat kannattaa säädättää jollain joka ne osaa säätää että saa hyvän lopputuloksen aikaan. Itsellä olis 40 delortojen säätö edessä ja meinasin kysyä kaveriksi säätämään jonkun asiantuntevamman henkilön kuten esimerkiksi jonkun jokkis kuskin jolla on enemmän tietoa kyseisistä kapineista kun itselläni.
                      BMW e36 316i Turbo Compact

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎