Remmiahdettu 530i

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by 530TIC View Post
    Nonniii ! kiitos vastauksista! eli joku tuossa kyseli budjetista .. eli mahdollisimman halvalla (max 2000 euroa) ja hakusessa olis 300-350 hv
    ja päsrjääko vakio moottorin ohjauksella vai onko megasqurt tai vastaava tarpeellinen ? Olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi listata minulle suunnilleen kaikki osat mitkä tarvirsisin tuolle kokoonpanolle
    T: Marcus
    Intternetti on täynnä erilaisia projekteja, ei muuta kuin etsimään.

    Näistä on hyvä lähteä liikkeelle:


    UKs Largest E30 Community



    Ja kuten aiemmin mainittu, löytyy tältäkin foorumilta muutamia remmiahdinprojekteja
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7035
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by 530TIC View Post
      Olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi listata minulle suunnilleen kaikki osat mitkä tarvirsisin tuolle kokoonpanolle
      T: Marcus
      No ihan ekana tarvitsisit jotain tietoa asiasta, tuolla tietomäärällä on ihan turha tehdä mitään. Ei näitä tehdä millään nettifoorumin ohjeilla. Etsi.

      Saiskohan tänne btcf:lle jonkun toiminnon joka estäisi viikottain tulevat useat topicit joiden aiheena on "tahdon turbon miten se tehdään, ainiin ei oo rahaa enkä tiedä mitään".
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • os951
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 447
        • Kerava

        #18
        No ihan ekana tarvitsisit jotain tietoa asiasta, tuolla tietomäärällä on ihan turha tehdä mitään. Ei näitä tehdä millään nettifoorumin ohjeilla. Etsi.

        Saiskohan tänne btcf:lle jonkun toiminnon joka estäisi viikottain tulevat useat topicit joiden aiheena on "tahdon turbon miten se tehdään, ainiin ei oo rahaa enkä tiedä mitään".

        +1,
        juuri näin

        ja hakusessa olis 300-350 hv
        ja päsrjääko vakio moottorin ohjauksella vai onko megasqurt tai vastaava tarpeellinen
        Kannattaisi ehkä lukea mitä sinulle on vastattu....
        Last edited by os951; 28-11-2008, 13:29.

        Comment

        • 530TIC
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 41
          • Espoo

          #19
          noilla kellä ei ole muuta järkevää vastattavaa tai ketä muuten vaan vituttaa , voivat suksia helvettiin . Tänne on tullut erittäin hyviä vastauksia ja vähemmän hyviä niille kiitos jotka ymmärsivät vastata kysymyksiini !
          raha on pieni ongelma vaan kun on köyhä opiskelija, mutta niinkun sanoin niin en ole tavoittelemassa mitää tuhansia heppoja. Ja kavereita on, jotka tietävät asioista vähän enemmänkin (auttavat asennuksissa jne) ja vaikka en ole perehtynyt remmeihin niin eikö ole näin että tekemällä oppii ?

          Comment

          • jyrbba69
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2394
            • Kouvola

            #20
            Paljon enemmän vituttaa kun nämä jakoavaimet suussa syntyneet expertit jotka käskevät suksimaan vittuun josset tiedä mitään turboista. Kokeilemalla oppii ja forumilta luulisi saavan vastauksia.

            Jos ette halua että näitä topiceita tehdään niin tehkää itse joku FAQ remmittämisestä ja turbottamisesta. Välillä tuntuu että nämä turbogurut tahtovat ettei kukaan muu saisi moisia vekottimia, kun "forumviha" nousee aina kuudenteen potenssiin kun turbo+halpa mainitaan jossain threadissa.

            Itse jos lähtisin jompaan kumpaan projektiin kysyisin varmasti heti googlettamisen jälkeen forumilta apuja osien valitsemiseen. Ja vaikka ei näistä mitään tiedä niin varmasti onnistuu asentaminen vähän kokemattomaltakin. Eri asia miten se saadaan toimimaan oikeasti.

            -Jyri
            2015 AMG GTS
            -----------------------------

            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
            [email protected]

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #21
              Sen verran täytyy laittaa omaa lusikkaa tähän keitokseen, että etsimällä löytää tältäkin foorumilta varmasti kaikki mahdolliset osat ja variaatiot mitä tuollaiseen vanhempaan autoon voi tunkea. Jos tämä foorumi ei riitä, niin lähes jokaiselle merkille on omansa ja perusasiat on kuitenkin lähes samat merkistä riippumatta, niin tietoa löytyy kyllä.

              Tämän on huomannut omassakin prokkiksessa tuollaisen 70-lukulaisen kimpussa, haulla löytyy kyllä ratkaisut lähes mihin tahansa vikaan ja ongelmaan, sekä erilaisia ratkaisuja osista ym. Se on sitten omaa laiskuutta jos ei viitsi hakea sitä tietoa...

              Eli avaajalle, ei ongelma ole sinussa, vaan niissä kymmenissä uusissa ketjuissa viikoittain, joissa kysellään näitä samoja asioita, uudestaan..uudestaan..uudestaan ja vielä kerran uudestaan.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • Vehkis
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1441
                • Turku

                #22
                Originally posted by jyrbba69 View Post
                Paljon enemmän vituttaa kun nämä jakoavaimet suussa syntyneet expertit jotka käskevät suksimaan vittuun josset tiedä mitään turboista. Kokeilemalla oppii ja forumilta luulisi saavan vastauksia.

                Jos ette halua että näitä topiceita tehdään niin tehkää itse joku FAQ remmittämisestä ja turbottamisesta. Välillä tuntuu että nämä turbogurut tahtovat ettei kukaan muu saisi moisia vekottimia, kun "forumviha" nousee aina kuudenteen potenssiin kun turbo+halpa mainitaan jossain threadissa.

                Itse jos lähtisin jompaan kumpaan projektiin kysyisin varmasti heti googlettamisen jälkeen forumilta apuja osien valitsemiseen. Ja vaikka ei näistä mitään tiedä niin varmasti onnistuu asentaminen vähän kokemattomaltakin. Eri asia miten se saadaan toimimaan oikeasti.

                -Jyri
                Juuri näin!
                Nämä turbo"gurut" eivät tietenkään itse ole koskaan joutuneet kysymään neuvoa, vaan ovat aina tienneet vastauksen kaikkiin vikohin,mitä heidän omissa turbovessoissa on ollut.
                Joten mitä nyt turhia alkaa jakamaan tietoa/taitoa täällä foorumilla, koska on paljon mukavampi käskeä painua vittuun turbo kysymysten kans, kuin että voisi neuvoa kokenemattomampaa..
                Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                ex E39 535iA -97
                sekä x määrä riisikippoja


                Kesäautona toimii vw kupla -65

                Comment

                • 530TIC
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 41
                  • Espoo

                  #23
                  jyrbba69 kommentti oli minun mielestäni paras ! kiitos sinulle !Ihmettelin vaan että riittäköhän Eaton m45 remmi tuon 3 litraiseen vai onko liian pieni (minimi 300 hv, max 370.
                  Mutta kysytään vielä että riittäisikö tämmöinen setti siihen 300 hv?
                  -Eaton m45/m62 remmiahdin. (kumpi parempi tuohon koneeseen ?)
                  -välijäähdytin. (kuinka suuri?)
                  -Isommat suuttimet. (minkä kokoiset?)
                  -dumppi
                  -pikku nippelit kuten ahtoputket jne.
                  ps. en tarkoita kenellekkään pahaa , haluan vaan apua enemmän osaavilta ihmisilta
                  T: Marcus

                  Comment

                  • 530TIC
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 41
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Vehkis View Post
                    Juuri näin!
                    Nämä turbo"gurut" eivät tietenkään itse ole koskaan joutuneet kysymään neuvoa, vaan ovat aina tienneet vastauksen kaikkiin vikohin,mitä heidän omissa turbovessoissa on ollut.
                    Joten mitä nyt turhia alkaa jakamaan tietoa/taitoa täällä foorumilla, koska on paljon mukavampi käskeä painua vittuun turbo kysymysten kans, kuin että voisi neuvoa kokenemattomampaa..
                    on mukava nähdä että täällä on myös ymmärtäväisiä ihmisiä

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by jyrbba69 View Post
                      Paljon enemmän vituttaa kun nämä jakoavaimet suussa syntyneet expertit jotka käskevät suksimaan vittuun josset tiedä mitään turboista. Kokeilemalla oppii ja forumilta luulisi saavan vastauksia.

                      Jos ette halua että näitä topiceita tehdään niin tehkää itse joku FAQ remmittämisestä ja turbottamisesta. Välillä tuntuu että nämä turbogurut tahtovat ettei kukaan muu saisi moisia vekottimia, kun "forumviha" nousee aina kuudenteen potenssiin kun turbo+halpa mainitaan jossain threadissa.
                      Originally posted by Vehkis View Post
                      Juuri näin!
                      Nämä turbo"gurut" eivät tietenkään itse ole koskaan joutuneet kysymään neuvoa, vaan ovat aina tienneet vastauksen kaikkiin vikohin,mitä heidän omissa turbovessoissa on ollut.
                      Joten mitä nyt turhia alkaa jakamaan tietoa/taitoa täällä foorumilla, koska on paljon mukavampi käskeä painua vittuun turbo kysymysten kans, kuin että voisi neuvoa kokenemattomampaa..
                      Originally posted by 530TIC View Post
                      on mukava nähdä että täällä on myös ymmärtäväisiä ihmisiä

                      On se nyt kumma, kun asiallisesti yritetään neuvoa että sitä tietoa on foorumi täynnä ja etsimällä löytyy, niin heti onkin "turboguru kaiken tietävä vittupää"

                      Oletteko te todella niin laiskoja taivaanrannanmaalareita, että ette viitsi muutamaa tuntia käyttää tiedon etsimiseen? Tarvitseeko se täydellinen osalista (hintoineen, 1€ tarkkuudella) sekä asennusohjeineen tuoda nokan eteen ennenkuin herrat ovat tyytyväisiä?


                      Kuten tässä (ja miljoonassa muussa) ketjussa on mainittu; TIETOA LÖYTYY KUN JAKSAA HIEMAN NÄHDÄ VAIVAA SEN ETEEN. Tämä(kään) ahdinprojekti ei todellakaan ole niin erityinen että jotain spesiaalitietoa siihen tarvitsisi.

                      Ugh, olen puhunut. Ottakaa ne herneet nenukista pois ja keskittykää asiaan.
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • jyrbba69
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2394
                        • Kouvola

                        #26
                        Enkös mä josku just tossa mun postissa maininnut että googlettamisen jälkeen kysellään sitten täältä jos ei tullu selväksi.

                        Ja vaikka useimmille meistä englanti on 110% itsestäänselvyys niin ei kaikki sitä osaa, joka rajaa kuitenkin melko monta nettisivua pois. Ja vaikka "vieraskieli" (terveisiä BB:see) taittuisikin niin aika moni opiskelija varmaan hakee forumilta vähän kannustusta projektiin. Jos upottaa 2000€ siihen pommiinsa ja kukaan ei kannusta projektia tai auta eteenpäin niin tuskin siintä mitään edes ikinä tulee. Vaikka netti onkin täynnä triviaa, niin paljon kivempi on kuulla jonkun kohtalotoverin suusta vähän faktaa osista ja projektista, mieluiten vielä suomeksi.
                        2015 AMG GTS
                        -----------------------------

                        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                        [email protected]

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4321
                          • Kannus/Kokkola

                          #27
                          Originally posted by 530TIC View Post
                          Mutta kysytään vielä että riittäisikö tämmöinen setti siihen 300 hv?
                          Ei riitä.

                          -Eaton m45/m62 remmiahdin. (kumpi parempi tuohon koneeseen ?)
                          Ei kumpikaan. Eaton m45 lienee max. 200hv ahdin.. m62 ehkäpä 250hv?? Minimissään laittaisin eaton m90:n.

                          -välijäähdytin. (kuinka suuri?)
                          Riittävän iso. Nykyään saatavissa olevat kiinan ihmeet on käytännössä todettu erittäin hyvin toimiviksi ja hinnat ei päätä huimaa.. Kokoluokka 450x300x76 sopinee e34:n keulalle kohtuullisella muokkauksella.

                          -Isommat suuttimet. (minkä kokoiset?)
                          300hv -> min. 300cc/min, 350hv -> min. 350cc/min.

                          -pikku nippelit kuten ahtoputket jne.
                          Ahtoputket, ahtimen kiinnitysraudat, laipat ahtoputkien lähtöihin, muutokset imusarjaan?, hihnapyörät (kampiakselille tarvii tehdä moniurahihnalle sopiva pyörä), itse moniurahihna, hihnan kiristin, ahtimen ympäri ilmankierrätys (bypass, alipaineohjattu kaasuläppä tms).

                          Ja ennenkaikkea ahdetussa moottorissa suositeltava moottorinohjauksen päivittäminen. Orkkiksella pelaa huonosti tai välttävästi useimmissa olosuhteissa. Toki miedon kokoonpanon saa pelaamaan pelkillä isommilla suuttimillakin jopa kohtuullisesti. Jonkinlainen ylipainetta ymmärtävä moottorinohjaus on kuitenkin aina parempi.

                          Kannattaa muistaa, että ei se remmiahtimen asennus turbon asennukseen verrattuna mitenkään ylivoimaisen helppo ole missään nimessä. Melkein väittäisin, että turboahtimen kanssa selviää vähemmällä.

                          Comment

                          • Soiled
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3216
                            • Mystinen Kuopio

                            #28
                            Originally posted by Maza View Post
                            Kannattaa muistaa, että ei se remmiahtimen asennus turbon asennukseen verrattuna mitenkään ylivoimaisen helppo ole missään nimessä. Melkein väittäisin, että turboahtimen kanssa selviää vähemmällä.
                            Koneistamista ainakin paljon vähemmän ja valmista palikkaa löytyy kyllä niin ei tartte keksiä pyörää uudelleen saati yrittää tehdä itse paremmin. Hintaan en ota kantaa, kun kumpikin maksaa hyvin tehtynä.
                            Mystinen.Fi @ FB
                            IG @tarmohanninen
                            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                            Comment

                            • 928 GTS
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1561
                              • Helsinki

                              #29
                              Parin tonnin budjetilla kannattaa unohtaa ainakin Rotrex koska pienikin sellainen taitaa yksinään maksaa jo pitkälle toista tonnia vaikka se taitaa olla hyötysuhteeltaan paras remmi markkinoilla. Lisäksi kuluja tulee tosiaan kunnollisen kannatinraudan ja hihnapyörän teettämisestä jne. Tupla sijoituksella alkaisi jo olla mahdollisuuksia. Siis joku käytetty remmi eBaysta tai halpis turbo ties mistä on käytännössä ainoa riittävän halpa vaihtoehto.

                              Remmi on ainakin oman käsityksen mukaan Motronicille helpompi pala kun turbo koska sen tuotto on käytännössä suoraan sidottu kierroksiin eikä moottorin kuorma vaikuta siihen. Näin ollen sille on helpompi saada kartat kohdalleen kun turbossa. Tai no asia riippuu tietenkin myös ilmamäärämittarin tyypistä ja mihin väliin imupuolta se asennetaan. Bensan paineen nostolla ei vielä yksinään pääse pitkälle vaan suutinten kokoa tarvitsee myös kasvattaa ja kun ne on riittävän suuret alkaa varmasti tulla ongelmia tyhjäkäynnin kanssa kun seosten kannalta sopiva aukioloaika menee tarpeeksi pieneksi. Samaten sytkäkarttaa pitäisi puukottaa jotta ei mentäisi heti nakutuksen puolelle.

                              Harva kotitekoinen ei täysvalmiiseen pakettiin perustuva vaparin ahtaminen onnistuu niin nopeasti ja kivuttomasti, että autoa voisi pitää jatkuvasti ainkaan normaalina käyttöautona. Kaikkien säätöjen kohdalleen saamisessa palaa yllättävän paljon aikaa ja tupakkia. Lisäksi jos alkaa puhtaasti rahaa ajattelemaan niin todennäköisesti koko auton vaihto tehtaalta tehokkaampana lähteneeseen malliin on oikeasti halvin vaihtoehto saada lisää tehoa. Samalla saa kaupan päälle tehdastekoisen auton luotettavuuden ja huollon helppouden.
                              -92 928 GTS
                              -98 550 Maranello

                              Comment

                              • zJark
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 740
                                • Ylöjärvi

                                #30
                                Kyllähän näitä pystyy toteuttaan sopuhintaan... kuitenkin tuossa sinullakin yksittäinen kallein osa on se ahistin. Toinen mahdollinen ecu päivitys. Loput riippuu täysin siitä mitä pystyt itse/kaverisi tekemään pienillä kätösillään. Mitä enempi on tekniikkaa omassa käytössä tai hyviä tuttuja pystyy kustannuksia pitää mukavasti kurissa.
                                Suosittelen tutustumaan nimimerkki tounelan projekteihin, siinä on esimerkki kuinka pienellä budjetilla saa paljon näkyvää aikaan.
                                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                                Comment

                                Working...
                                X