Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin säätämisestä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Teevee-
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 54
    • Rauma

    Moottorin säätämisestä..

    Asensin omaan e30 325:een lastun ja Marteliuksen peltisarjan. Vaatiiko nämä toimenpiteet minkäänlaista säätämistä(ilmamäärä). Ainakin Martelius kehoittaa säätämään asennuksen jälkeen, mutta pitääkö se paikkaansa, onko se tarpeellista? Nyt ekan käynnistyksen jälkeen kierrokset vaelteli, mutta luulen et mulla on lambda-anturissa(kin) jotain häikkää... Ja onko satakunnassa tämmöstä mestaa joka noita säätäis?
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Originally posted by -Teevee- View Post
    Asensin omaan e30 325:een lastun ja Marteliuksen peltisarjan. Vaatiiko nämä toimenpiteet minkäänlaista säätämistä(ilmamäärä). Ainakin Martelius kehoittaa säätämään asennuksen jälkeen, mutta pitääkö se paikkaansa, onko se tarpeellista? Nyt ekan käynnistyksen jälkeen kierrokset vaelteli, mutta luulen et mulla on lambda-anturissa(kin) jotain häikkää... Ja onko satakunnassa tämmöstä mestaa joka noita säätäis?
    "teho"lastun asentamisen jälkeen on normaalia että tyhjäkäynti hieman seilaa ensimmäisellä käynnistyskerralla. Toisella käynnistyskerralla tilanteen pitäisi olla jo normaali.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by antti79 View Post
      "teho"lastun asentamisen jälkeen on normaalia että tyhjäkäynti hieman seilaa ensimmäisellä käynnistyskerralla. Toisella käynnistyskerralla tilanteen pitäisi olla jo normaali.
      Kyllä. Itselläkin sama kone ja akun piuhat oli pari tuntia irti, jonka jälkeen humppaili parilla ajokerralla. Lastu "kalibroi" itsensä

      EDIT: tietenkin niin. motronikki kalibroi itsensä
      Last edited by Harri G; 28-11-2008, 13:21.
      E39 ja E91

      Comment

      • os951
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 447
        • Kerava

        #4
        Niin tai paremminkin Motronic kalibroi itsensä, eli hakee optimikierrokset säätämällä esim. tyhjäkäyntimoottorin/luistin toimintaa. Lastussa itsessään ei tapahdu yhtään mitään, eprom kun on kyseessä.
        Mitä tulee alkupeäiseen kysymykseen, niin periaatteessa näillä virilastuilla mennään pers edellä puuhun. Jotta lastusta saataisiin todella täysi hyöty, tulisi se koodata mm. ottaen huomioon olemassa oleva peltisarja. Käytännössä sinun ei tarvitse tehdä mitään säätöjä.
        Last edited by os951; 28-11-2008, 12:51.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎