Asensin omaan e30 325:een lastun ja Marteliuksen peltisarjan. Vaatiiko nämä toimenpiteet minkäänlaista säätämistä(ilmamäärä). Ainakin Martelius kehoittaa säätämään asennuksen jälkeen, mutta pitääkö se paikkaansa, onko se tarpeellista? Nyt ekan käynnistyksen jälkeen kierrokset vaelteli, mutta luulen et mulla on lambda-anturissa(kin) jotain häikkää... Ja onko satakunnassa tämmöstä mestaa joka noita säätäis?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottorin säätämisestä..
Collapse
X
-
Originally posted by -Teevee- View PostAsensin omaan e30 325:een lastun ja Marteliuksen peltisarjan. Vaatiiko nämä toimenpiteet minkäänlaista säätämistä(ilmamäärä). Ainakin Martelius kehoittaa säätämään asennuksen jälkeen, mutta pitääkö se paikkaansa, onko se tarpeellista? Nyt ekan käynnistyksen jälkeen kierrokset vaelteli, mutta luulen et mulla on lambda-anturissa(kin) jotain häikkää... Ja onko satakunnassa tämmöstä mestaa joka noita säätäis?
-
-
Originally posted by antti79 View Post"teho"lastun asentamisen jälkeen on normaalia että tyhjäkäynti hieman seilaa ensimmäisellä käynnistyskerralla. Toisella käynnistyskerralla tilanteen pitäisi olla jo normaali.
EDIT: tietenkin niin. motronikki kalibroi itsensäLast edited by Harri G; 28-11-2008, 13:21.E39 ja E91
Comment
-
-
Niin tai paremminkin Motronic kalibroi itsensä, eli hakee optimikierrokset säätämällä esim. tyhjäkäyntimoottorin/luistin toimintaa. Lastussa itsessään ei tapahdu yhtään mitään, eprom kun on kyseessä.
Mitä tulee alkupeäiseen kysymykseen, niin periaatteessa näillä virilastuilla mennään pers edellä puuhun. Jotta lastusta saataisiin todella täysi hyöty, tulisi se koodata mm. ottaen huomioon olemassa oleva peltisarja. Käytännössä sinun ei tarvitse tehdä mitään säätöjä.Last edited by os951; 28-11-2008, 12:51.
Comment
-
Comment