Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleisimmät hylkäyssyyt katsastuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wanna
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1393
    • Lohja

    Yleisimmät hylkäyssyyt katsastuksessa

    MALLI- JA MERKKIKOHTAISET HYLKÄÄMISEEN JOHTANEET SYYT
    Lähde: A-Katsastus Oy:ssä 1.1. - 30.9.2008 suoritetut henkilöautojen määräaikaiskatsastukset

    Vuonna 1999 käyttöönotetut BMW't

    3-srj
    hylkäysprosentti 25,6.
    keskim. mittarilukema 163tkm
    1. yleisin vika: etuakselisto
    2. yleisin vika: käyttöjarru
    3. yleisin vika: seisontajarru

    5-srj
    Hylkäysprosentti 19.5
    keskim. mittarilukema 209tkm
    1. yleisin vika: käyttöjarru
    2. yleisin vika: seisontajarru
    3. yleisin vika: jousitus/iskunvaimennus

    Vuonna 2001 käyttöönotetut BMW't

    3-srj
    hylkäysprosentti 28,5.
    keskim. mittarilukema 133tkm
    1. yleisin vika: OBD
    2. yleisin vika: etuakselisto
    3. yleisin vika: seisontajarru

    5-srj
    Hylkäysprosentti 23,0.
    keskim. mittarilukema 128tkm
    1. yleisin vika: OBD
    2. yleisin vika: etuakselisto
    3. yleisin vika: jousitus/iskunvaimennus

    Vuonna 2003 käyttöönotetut BMW't

    3-srj
    hylkäysprosentti 16,6.
    keskim. mittarilukema 103tkm
    1. yleisin vika: OBD
    2. yleisin vika: jousitus/iskunvaimennus
    3. yleisin vika: etuakselisto

    5-srj
    Hylkäysprosentti 15,3.
    keskim. mittarilukema 148tkm
    1. yleisin vika: OBD
    2. yleisin vika: seisontajarru
    3. yleisin vika: käyttöjarru

    Vuonna 2005 käyttöönotetut BMW't

    3-srj
    hylkäysprosentti 5,6.
    keskim. mittarilukema 61tkm

    5-srj
    Hylkäysprosentti 9,7
    keskim. mittarilukema 78tkm
    1. yleisin vika: OBD
    2. yleisin vika: ohjauslaitteet

    Tilastossa on huomioitu vain viat, joita on ollut vähintään kymmenessä ko. mallisessa autossa.
    Otannassa on mukana vain ne automallit joita on katsastettu vähintään 200kpl kyseisenä aikana.

    Lisää aiheesta: http://www.iltalehti.fi/autot/200812038698394_au.shtml
    Koko lista: TÄSTÄ
    Last edited by Wanna; 03-12-2008, 16:18.
    ¨
    ~* Tin Can Tuners *~

    Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87
  • Ileee
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1025
    • Espoo

    #2
    Kilpailijoihin nähden:

    -Audilla menee melko kivasti Bemariin nähden
    -Mersulla melko surullista luettavaa

    Koko tilanteeseen nähden, näyttäisi Saksalaisilla olevan paljon tekemistä.
    __________
    E92 BMW 335i M-Sport -12

    "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

    Comment

    • pablo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 732
      • Pirkanmaa

      #3
      On kans haistavitun tutkimuksia.. Yhtä hyviä/luotettavia kun joskus muinoin ainakin pystyi tilaamaan tekstiviestillä auton yleiset tyyppiviat.. Ruostetta, pallonivelet väljät jne..

      Ja noita sit jotkut ihmiset tuijottaa kun raamattua ja työpaikan kahvihuoneissa on väittelyt valmiita

      Comment

      • Wanna
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1393
        • Lohja

        #4
        Originally posted by pablo View Post
        On kans haistavitun tutkimuksia.. Yhtä hyviä/luotettavia kun joskus muinoin ainakin pystyi tilaamaan tekstiviestillä auton yleiset tyyppiviat.. Ruostetta, pallonivelet väljät jne..
        Tuohan ei oo tutkimus, vaan tilasto :nusnus:
        Toki tuo ei oo täydellinen, tuohan on vaan A-Katsastuksen tekemistä katsastuksista, siitä puuttuu kaikkien yksityisten ja K1 ketjun katsastamien vikatilastot.
        ¨
        ~* Tin Can Tuners *~

        Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

        Comment

        • LowFlyer
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 95
          • Lappeenranta

          #5
          Tuon perusteella E46:a menee enemmän hylkyyn kuin E39:ä, mikä tosi ei tullut yllätyksenä kuitenkaan. Ja yleensäkkin 500-sarjaa hylätään vähempi kuin 300-sarjaa paitsi noiden 2005 osalta...

          Comment

          • Camo
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1662
            • Lahti

            #6
            Aika ylläri et BMW:n yleisimpiä vikoja on käsijarru. Ikinä ole tavannut muissa merkeissä yhtä paskaa kässäriä ku bemarissa. No, samapa tuo, helppohan se on kiristää ja tuleekin tsekattua aina ennen katsastusta
            Current:
            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


            Previous:
            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1637

              #7
              Eihän BMW ole koskaan ollut mikään luotettavuuden huippu ja omat kokemukset puhuu sen puolesta.

              Comment

              • LowFlyer
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 95
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by Camo View Post
                Aika ylläri et BMW:n yleisimpiä vikoja on käsijarru. Ikinä ole tavannut muissa merkeissä yhtä paskaa kässäriä ku bemarissa.
                Minä olen ja vielä paskemman meinaan 90-luvun ooppeleissa. Helvetin vittumainen kiristää ja vaihtaa ja uuttakaan ei kärsi vetää kunnolla ettei jostain petä. Lisäksi talvella aina jäässä.

                Comment

                • Polarman
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 83
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Originally posted by Camo View Post
                  Aika ylläri et BMW:n yleisimpiä vikoja on käsijarru. Ikinä ole tavannut muissa merkeissä yhtä paskaa kässäriä ku bemarissa. No, samapa tuo, helppohan se on kiristää ja tuleekin tsekattua aina ennen katsastusta
                  Ford mondeoissa oli kans yleinen vika.

                  Mut huoltoa autot aina vaatii

                  Comment

                  • L7R
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 30

                    #10
                    Kannattaa huomioida kilometrimäärä kun tuota tilastoa lukee. Vaikuttaa lähes suoraan verrannollisesti saman automerkin eri malleissa:

                    VW Polo hylkäämis% 17,8 ajokilometrimäärä 139tkm
                    VW Bora hylkäämis% 26,6 ajokilometrimäärä 166tkm
                    VW Passat hylkäämis% 34,8 ajokilometrimäärä 219tkm

                    Comment

                    • intfreak
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 2966
                      • Uusikaupunni

                      #11
                      Originally posted by L7R View Post
                      Kannattaa huomioida kilometrimäärä kun tuota tilastoa lukee. Vaikuttaa lähes suoraan verrannollisesti saman automerkin eri malleissa:

                      VW Polo hylkäämis% 17,8 ajokilometrimäärä 139tkm
                      VW Bora hylkäämis% 26,6 ajokilometrimäärä 166tkm
                      VW Passat hylkäämis% 34,8 ajokilometrimäärä 219tkm
                      Sinänsä Passatin kilometreillä ei ole väliä, etujarruletkut ja ylä- ja alapallonivelet menee järjestään. Huonoimmillaan niveliä joutuu vaihtamaan muutaman kymmenen tuhannen välein, riippuen onko "säästänyt" ja ostanut tarvikkeena vai alkuperäiset. Sama pätee vanhempiin isoihin audeihin.
                      Laguna II on kyllä ihan omana itsenään listalla
                      N62 Money Spender Club

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Ei yllätyksiä.. Eikös jousitus/jarru/akselistovika ole miltei joka merkillä ja mallilla yleisin syy hylkyyn.
                        Jännä kuitenkin sinänsä. Ajaako ihmiset keskimäärin niin hiljaa/varoen että viat jää huomaamatta?
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17511
                          • Turku

                          #13
                          Ja katsokaapa tilaston 05 MB E-sarjan kilometrejä verrattuna Yariksen kilometreihin! Lähes nelinkertaiset... Eli vähän huono verrata :think.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #14
                            Originally posted by Laku View Post
                            Ja katsokaapa tilaston 05 MB E-sarjan kilometrejä verrattuna Yariksen kilometreihin! Lähes nelinkertaiset... Eli vähän huono verrata :think.
                            Jees, ja se mikä me Bimmerimiehet tilastoissa hävitään....ajonautinnossa voitetaan.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Alfredson
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 463
                              • Uusimaa

                              #15
                              Joo. Mua äärimmäisen paljon ärsyttää nämä iltapäivälehtien jne jatkuvat kommentit katsastus tms vastaavista tilastoista ja "SELVISTÄ LAATUEROISTA" ... "TOYOTA LAADUKKAIN" .... jnejne.

                              Perkele hyvin vähän laadun kanssa tekemistä. Se että joku 4 liikkuvaa osaa sisältävä yaris menee laakista läpi katsastuksesta kun bemarista tai mersusta pitää säätää käsijarru ei tee jariksesta laadukkaampaa autoa :-D

                              No olihan tuossa jossain tehty tutkimus ihan OIKEASTA laadusta. Siinä oli otettu huomioon myös mekaaninen kestävyys, mutta sen lisäks myös sisustan materiaalien vaikutelma ja kestävyys, sovitukset, nitinät ja natinat, ruostuminen jne.

                              Tässä testissä eräs 3 kirjaiminen saksalaismerkki pärjäsin sitten paremmin. Oli muuten ensimmäinen, kaikki keskiarvoa parempaa paitsi tekninen luotettavuus oli keskitasoa.

                              Enkä avaudu tästä sen takia BMW ei ole ykkössijoilla. Ihan hyvinhän ne noissa pärjäsi.
                              Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎