Tuolta Boschin sivuilta voi auton tiedoilla etsiä mm lambdoja. Klikkasin tuotteen ensin watch list:lle ja sen jälkeen taas comparison list:lle. Mene kohtaan comparison list ja klikkaa comparisons, sieltä löytyy vastaavat BMW-varaosanumerot. Luulisi noihin voivan jo luottaa.
Realoemista tai bmwfans:lta taas löydät bmw-numerot.
Sieltä löytyy myös muut autoon sopivat Bosch-varaosat.
lambdan johtojen värit...
Collapse
X
-
Vähän OT, mut mistä saisin suht halvalla E46 316i:hin lambda-anturin ? Auto on vuosimallia -02 ja moottorina on N42. Motonetistä yritin jo katsoa, mutta löytyy vain -01 vuosimalleihin. Eikä kiinnostais maksaa miljoonia marmoritiskin kautta.
Leave a comment:
-
On se varmaan kun niin kerta lukee. Ja boschin yleislamda missä ei ole valmista liitintä taitaa olla pikkusen halvempi. Mutta parempi laittaa se valmis liitin kun ei tahdo ne omat liitinviritykset pysyä kunnolla kiinni.Originally posted by alspe View Post
Motonetin 115€ maksava Boschiko on varmasti oikea ja plug and pray-mallinen?
Leave a comment:
-
M50b20 (6/90 tehty) koneeseen ilmeisesti zirkonia?
Motonetilta :
520/535 Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . . . . . 28-3422 49.90 ???
520/525 Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa 92--. . . . . . 28-3420 109.90 ???
520/525 Bosch-Lambda (valmis liitin). . . . . . . . . . . . 28-3479 115.00 ???
KL-varaosat tarjoaa -9/92 125€ happitunnistin
Justlambda tarjoaa http://www.lambdasensor.com/main/bmw3.htm
73,6 puntaa.
Motonetin 115€ maksava Boschiko on varmasti oikea ja plug and pray-mallinen?
Leave a comment:
-
Joo yleismittarin miinus auton runkoon.Originally posted by marko84 View PostKiitosta
tarvii huomenna kokeilla , oliko sulla autokäynnissä ku mittasit ja sait tuota tulosta? yleismittarin miinus oli ilmeisesti autonrungossa vai siinä lambdan mustassa johdossa? millane vaikutus sulla käyntiin on ku otat lambdan johdon irti?
Auto oli käynnissä ja tyhjäkäynnillä mittasin.
Lambdan johto irti tyhjäkäynti oli hieman vaivalloista ja jotenki raskaasti kävi tyhjäkäyntiä.
Leave a comment:
-
KiitostaOriginally posted by Tupelex View PostKokeileppe mitata lambdan johto paikallaan, minä mittasin keltaisesta johdosta niin koko ajan vaihteli 0,1v-0,9v elikkä kunnossa on ja oikea zirconi lambda.
tarvii huomenna kokeilla , oliko sulla autokäynnissä ku mittasit ja sait tuota tulosta? yleismittarin miinus oli ilmeisesti autonrungossa vai siinä lambdan mustassa johdossa? millane vaikutus sulla käyntiin on ku otat lambdan johdon irti?
Leave a comment:
-
Kokeileppe mitata lambdan johto paikallaan, minä mittasin keltaisesta johdosta niin koko ajan vaihteli 0,1v-0,9v elikkä kunnossa on ja oikea zirconi lambda.Originally posted by marko84 View Postjaloselta ostin koneen
kone oli irrotettu Ruotsissa perään kolaroidusta e34:sta , suomeen oli lähetetty sit se auton nokka josta kone jalosen toimesta oli irroitettu ja siinä koneessa oli johtosarjan johdot suurimmaks osaks vielä kiinni , et pitäis kyllä olla kyseisen koneen oma johtosarja, myös boxi PITÄIS olla samasta koneesta , mut yritettii siel muutenki nii paljo kusettaa et ei tied sit,esim joku työntekijä kävi irrottamassa mulle e36:n koneenkorvat ja väitti ihan pokkana päi naamaa et on varmasti e36:n korvat , mut kotona sit selvis et oliki e34:n
ilmamassamittaria en sieltä koskaan saanu yli kuukaude odoteltuani osti se foorumilaiselta ja jalone hyvitti siit vaa puolet... mut siit olen aikavarma et johtosarja on alkuperäinen...
Leave a comment:
-
jaloselta ostin koneen
kone oli irrotettu Ruotsissa perään kolaroidusta e34:sta , suomeen oli lähetetty sit se auton nokka josta kone jalosen toimesta oli irroitettu ja siinä koneessa oli johtosarjan johdot suurimmaks osaks vielä kiinni , et pitäis kyllä olla kyseisen koneen oma johtosarja, myös boxi PITÄIS olla samasta koneesta , mut yritettii siel muutenki nii paljo kusettaa et ei tied sit,esim joku työntekijä kävi irrottamassa mulle e36:n koneenkorvat ja väitti ihan pokkana päi naamaa et on varmasti e36:n korvat , mut kotona sit selvis et oliki e34:n
ilmamassamittaria en sieltä koskaan saanu yli kuukaude odoteltuani osti se foorumilaiselta ja jalone hyvitti siit vaa puolet... mut siit olen aikavarma et johtosarja on alkuperäinen...
Last edited by marko84; 08-01-2009, 21:30.
Leave a comment:
-
Joo vanoksella tuo 525ix on. Voishan tuota titaania kokeilla mutta jos joku häiskä tietäis että pystyykö tuosta lambdan johdotuksesta mittaamaan kumpi lambda siihen kuuluis? Luulis että erillaisia arvoja antas jos autoon kuuluu titaani tai zirconi??Originally posted by marko.m View PostEikö -93 ole jo vanos? ja vanoksessa tais olla titania lamda. Voiko tuossa marko84:n autossa olla vanoskoneen johtosarja? Ei se taitaisi aivan käydä päinsä. Onko sulla marko84 tarkempaa selvitystä mitä romppeita tuossa sinun autossa on? tai siis tarkempaa selvitystä tekniikasta. Mikä boxi ym.
Leave a comment:
-
Pistäkää ne liittimet kiinni ennen kuin kokeilette! Ei sieltä mitään muuten tule kun lambdan lämmitys ei toimi ja parhaassa tapauksessa saa sen rikki. Liittimestä kun ottaa suojakumin pois pääsee mittaamaan vaikka se olisi paikallaankin. Samalla mittaa kätevästi että lämmitys toimii.
En tiedä mistä motonet keksii mitäkin, ainakin ETM:n mukaan on ihan samalla tavalla zirkoni tuossa B25TU:ssa, mutta voi siinäkin virhe olla, ei se sanottu ole. Vanoksettomassa ainakin on zirkoni, se on varma.
Ja olen varma väristä, moottorinohjauksen pinni 40 on lambdan signaalimaa ja musta kaapeli.Last edited by Cell; 08-01-2009, 19:14.
Leave a comment:
-
Eikö -93 ole jo vanos? ja vanoksessa tais olla titania lamda. Voiko tuossa marko84:n autossa olla vanoskoneen johtosarja? Ei se taitaisi aivan käydä päinsä. Onko sulla marko84 tarkempaa selvitystä mitä romppeita tuossa sinun autossa on? tai siis tarkempaa selvitystä tekniikasta. Mikä boxi ym.Originally posted by Tupelex View PostTätä minäkin ihmettelen koska tuo mun auto 525ix vm-93 ja johdot alkupeäiset: keltainen, vihreä, ruskea ja musta.
Yksi tyyppi kerto että sillä e36:ssa 2 valkeaa, musta ja harmaa alkuperäiset johdot kun oli vahingossa ostanut titania lambdan ja joutui ostamaan sitte zirconia lambdan, oli sillä vasta alkanut pelittään.Last edited by marko.m; 08-01-2009, 19:09.
Leave a comment:
-
Tätä minäkin ihmettelen koska tuo mun auto 525ix vm-93 ja johdot alkupeäiset: keltainen, vihreä, ruskea ja musta.Originally posted by marko.m View Posttuskin nuo jännitteet kertoo mitään kummin päin johdot pitäis olla. Onko nämä mitattu lamdan liitin irti vain kiinni?
Ja miten siinä johtosarjassa yleensäkin on tuon väriset johdot? Mulla tulee M50b25 -90 koneen lamdan liittimeen normaalit musta, harmaa ja kaksi valkoista. Lamda on käsittääkseni zirkonia mutta voin huomenna tarkistaakin sen.
Yksi tyyppi kerto että sillä e36:ssa 2 valkeaa, musta ja harmaa alkuperäiset johdot kun oli vahingossa ostanut titania lambdan ja joutui ostamaan sitte zirconia lambdan, oli sillä vasta alkanut pelittään.
Leave a comment:
Leave a comment: