Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335/535 PROcede asennuskokemusta kenelläkään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #16
    Vaikuttaa hieman sellaiselta viritykseltä että ei tule pelaamaan koskaan kunnolla, verrattuna kunnon ohjelmointiin. Toden näköisesti tuo vain ongelmia.

    Sekä tuolla tuhannen taalan hinnalla olisit jo saanut autoosi teetettyä softan.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by herja View Post
      Eikö siellä ole välijäähdytin kuitenkin mukana niin onko tuolla nyt mitään merkitystä? Turbot sen kylmän ilman kuumentaa joka tapauksessa.
      Eli koneeseen menevän ilman lämpö on pakkasella tai kesähelteellä aina vakio?
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • FlyingFinn
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 651

        #18
        Originally posted by ongelmalapsi View Post
        Vaikuttaa hieman sellaiselta viritykseltä että ei tule pelaamaan koskaan kunnolla, verrattuna kunnon ohjelmointiin. Toden näköisesti tuo vain ongelmia.

        Sekä tuolla tuhannen taalan hinnalla olisit jo saanut autoosi teetettyä softan.
        Hyvinhän nuo vaikuttavat toimivan kun keskustelupalstoja vähän lueskelee. Näkyvätkö nuo softaviritykset kun auton vie huoltoon? Minä en ainakaan halua polttaa takuita.

        En tiedä mistä tuo rahasta puhuminen on lähtenyt. Siitä ei ainakaan omalla kohdallani ole kysymys. Tämä ei todellakaan ole tonnista tai parista kiinni. Lähinnä noissa piggy back virityksissä kiinnostaa asentamisen ja poistamisen helppous sekä mahdollisuus vaihdella erilaisten viritysten välillä lennossa jolloin viritettyä versiota voi käyttää tarpeen mukaan ja jos vaikka antaa auton vaimolle niin voi valita kesymmän ohjelman.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5419
          • S:t Karins

          #19
          Originally posted by FlyingFinn View Post
          Näkyvätkö nuo softaviritykset kun auton vie huoltoon? Minä en ainakaan halua polttaa takuita.
          Okei, nyt ymmärrän tilanteen ...
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #20
            eivätpä ne huollonpojat saa siitä mitään tietoa onko autoa softattu vai ei, kun tunnisteet pysyvät samoina kuin originaali tiedostossakin. Ja hinnan otin esimerkkinä vaihtoehdoille.
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5419
              • S:t Karins

              #21
              Originally posted by ongelmalapsi View Post
              eivätpä ne huollonpojat saa siitä mitään tietoa onko autoa softattu vai ei, kun tunnisteet pysyvät samoina kuin originaali tiedostossakin. Ja hinnan otin esimerkkinä vaihtoehdoille.
              Entä jos tekevät takuunalaisena tai retrofitin yhteydessä softapäivityksen, meneekö virisoftan "päälle"?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by kt0510 View Post
                Entä jos tekevät takuunalaisena tai retrofitin yhteydessä softapäivityksen, meneekö virisoftan "päälle"?
                Menee päälle, mutta ainakin karalan softan saa "parin kahvipaketin" hinnalla takaisin.

                Comment

                • rakentamo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 258
                  • espoo

                  #23
                  Mun mielestä ton koneen parhaat virit on nimenomaan katittomat dp:t ja softa, jotka saa yhteensä 1000€. Niillä auto liikkuu jo kohtuullisesti. Ilmanottomuutoksista ja isommasta coolerista en eroa oikeastaan enää huomannut.
                  Sai ohjelmoidunkin vikatilaan kun tarpeeksi rääkkääs esim kuminpoltossa-hienosti jakso automaatti vielä nelosellakin
                  991 S + talviauto hakusessa

                  Comment

                  • FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 651

                    #24
                    Jep, nyt kun on ehtinyt vaihtoehtoja vertailemaan niin täytyy laittaa Procede tilaukseen. Yksi merkittävä etu noihin softavirityksiin verrattuna on että voi vaihdella itse ohjaamon puolelta napista vakio ja viriversion välillä. Tällä on ainakin minulle käyttöä. Lisäksi ei mene softapäivityksien yhteydessä homma uusiksi. Käyttäjien tekemien dynotulosten perusteella potkua irtoaa ihan riittävästi enkä tiedä ovatko nuo Karalan ja Harisen softaviritykset yhtään tehokkaampia. Näistä kun en ole onnistunut löytämään dynotuloksia.

                    Comment

                    • FlyingFinn
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 651

                      #25
                      On muuten loistava laite. Käytössä on "perusversio" missä on yksi kartta eikä ahtoja tule tolkuttoman paljon. Tälläkin tehot nousee 400:n pintaan ja vääntöjä kai noin 500 Nm. Ihan kohtalaisesti laitteet liikkuu. Huono puoli tietysti ettei voi käyttää kadulla kun ei saa lailliseksi millään.

                      Asennus on todella helppoa. Aikaa menee n. 20 minuuttia. Eli on helppo laittaa paikoilleen ja ottaa tarpeen mukaan pois.

                      Tehot ei ole ainut asia mitä mukana tulee. Kaikkea en ole ehtinyt kokeilemaan mutta ahtopainemittari, launch control, vikakoodien luku mittaritaulusta ja mahdollisuus vaihtaa ohjelmaa ajossa ovat hienoja ominaisuuksia. Lisäksi laite "oppii" kyseisen moottorin ominaisuudet ja bensan oktaanit jne. Tämän huomasi selvästi kun uuden boksin asennuksen jälkeen teki muutaman vedon kolmosella 4000 kierroksesta punarajalle. Tehoja alkoi löytymään selvästi paremmin. Vaihtovalokin välähtää mittaritaulussa jos on kytketty päälle sikäli kun tälle nyt mitään käyttöä on.

                      Läppäriin kiinni laitettuna pääseekin sitten seuraamaan kaikenlaista mitä moottorissa tapahtuu ja muuttamaan asetuksia. Samoin firmiksen ja karttojen päivitys onnistuu helposti omalla softalla.

                      Takapään puslat ovat jo vakiotehoille liian löysät mutta Proceden kanssa tämän tietysti huomaa vielä selvemmin. Täytyisi tehdä tuo M3 konversio. Lukkoperä on ehdottomasti myös saatava, melko käsittämätöntä ettei saa tehtaalta.

                      Comment

                      • Jannuhuoleton
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 72
                        • Tre

                        #26
                        Originally posted by FlyingFinn View Post
                        On muuten loistava laite. Käytössä on "perusversio" missä on yksi kartta eikä ahtoja tule tolkuttoman paljon. Tälläkin tehot nousee 400:n pintaan ja vääntöjä kai noin 500 Nm. Ihan kohtalaisesti laitteet liikkuu. Huono puoli tietysti ettei voi käyttää kadulla kun ei saa lailliseksi millään.

                        Asennus on todella helppoa. Aikaa menee n. 20 minuuttia. Eli on helppo laittaa paikoilleen ja ottaa tarpeen mukaan pois.

                        Tehot ei ole ainut asia mitä mukana tulee. Kaikkea en ole ehtinyt kokeilemaan mutta ahtopainemittari, launch control, vikakoodien luku mittaritaulusta ja mahdollisuus vaihtaa ohjelmaa ajossa ovat hienoja ominaisuuksia. Lisäksi laite "oppii" kyseisen moottorin ominaisuudet ja bensan oktaanit jne. Tämän huomasi selvästi kun uuden boksin asennuksen jälkeen teki muutaman vedon kolmosella 4000 kierroksesta punarajalle. Tehoja alkoi löytymään selvästi paremmin. Vaihtovalokin välähtää mittaritaulussa jos on kytketty päälle sikäli kun tälle nyt mitään käyttöä on.

                        Läppäriin kiinni laitettuna pääseekin sitten seuraamaan kaikenlaista mitä moottorissa tapahtuu ja muuttamaan asetuksia. Samoin firmiksen ja karttojen päivitys onnistuu helposti omalla softalla.

                        Takapään puslat ovat jo vakiotehoille liian löysät mutta Proceden kanssa tämän tietysti huomaa vielä selvemmin. Täytyisi tehdä tuo M3 konversio. Lukkoperä on ehdottomasti myös saatava, melko käsittämätöntä ettei saa tehtaalta.

                        Vieläkö olet boxiin tyytyväinen? Eli voitko suositella? Itseä kiinnostaisi tuo procede tai jb4, mutta suomest näyttää löytyvän vähän laisesti kokemuksia noista. Eli kaikki kokemukset noista kiinnostaa...

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1827
                          • N/A

                          #27
                          Mites muuten tuosta vikatilasta toipuminen tapahtuu? esim. yliahtamistapauksissa? Tartteeko käydä nollaamassa merkkihuollossa vai riittääkö virtojen pois käyttäminen tms?
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            #28
                            Originally posted by Jannuhuoleton View Post
                            Vieläkö olet boxiin tyytyväinen? Eli voitko suositella? Itseä kiinnostaisi tuo procede tai jb4, mutta suomest näyttää löytyvän vähän laisesti kokemuksia noista. Eli kaikki kokemukset noista kiinnostaa...
                            Originally posted by FlyingFinn View Post
                            On muuten loistava laite. Käytössä on "perusversio" missä on yksi kartta eikä ahtoja tule tolkuttoman paljon. Tälläkin tehot nousee 400:n pintaan ja vääntöjä kai noin 500 Nm.
                            Noi Juice boxit ja Proceden lupaamat 400 hp tuntumaan lupailevat tehot ovat mainospuhetta.Sitten se todellisuus paljastuu kun lähtee 400 hp:n omaavaa autoa vastaan kiihdyttelemään.Jos tuonne 400 hp tietämille haluaa,niin täytyy ahtopainetta nostaa reilusti >1 bar:n Nämä .6-.8 bar paineet riittävät 340-360 hp:n konetehoihin
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • Jannuhuoleton
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2011
                              • 72
                              • Tre

                              #29
                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Noi Juice boxit ja Proceden lupaamat 400 hp tuntumaan lupailevat tehot ovat mainospuhetta.Sitten se todellisuus paljastuu kun lähtee 400 hp:n omaavaa autoa vastaan kiihdyttelemään.Jos tuonne 400 hp tietämille haluaa,niin täytyy ahtopainetta nostaa reilusti >1 bar:n Nämä .6-.8 bar paineet riittävät 340-360 hp:n konetehoihin
                              Itse tuollaisen JB4 laittaneen sen ainakin voi sanoa, että eron kyllä huomaa. 0-100 kun ei tiesti voi näillä keleillä ja renkailla testata, mutta tuolla yli 100 nopeuksissa (suljetulla alueella tietenkin) tuntuu puskevan mukavasti vaikka sielläkin pito on ongelma kun luistonesto räpsyy 160 joka vaihteella. Mutta silloin kun kuivaa uraa löytyy niin tuntuu vetoa olevan.

                              Tuossa ohjelmassa perusasetuksella on painetta burgerin mukaan noin .9 ja modeista, bensasta, mapista riippuen päästään noin 1.14 asti.
                              Tuotahan saa itse säätää.
                              Tuohon 400 tuskin päästään pelkällä boxilla, sen nyt tietää kaikki, mutta pikku muutoksilla helpostikkin ainakin jenkkien mukaan.

                              Comment

                              • b mutteri kasa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1462
                                • Area 03

                                #30
                                Originally posted by Jannuhuoleton View Post
                                Itse tuollaisen JB4 laittaneen sen ainakin voi sanoa, että eron kyllä huomaa. 0-100 kun ei tiesti voi näillä keleillä ja renkailla testata, mutta tuolla yli 100 nopeuksissa (suljetulla alueella tietenkin) tuntuu puskevan mukavasti vaikka sielläkin pito on ongelma kun luistonesto räpsyy 160 joka vaihteella. Mutta silloin kun kuivaa uraa löytyy niin tuntuu vetoa olevan.

                                Tuossa ohjelmassa perusasetuksella on painetta burgerin mukaan noin .9 ja modeista, bensasta, mapista riippuen päästään noin 1.14 asti.
                                Tuotahan saa itse säätää.
                                Tuohon 400 tuskin päästään pelkällä boxilla, sen nyt tietää kaikki, mutta pikku muutoksilla helpostikkin ainakin jenkkien mukaan.
                                Itse mitannut sigun tehoilla (säätö tehty Harisella) ja Perfomance Box:lla:

                                0-100 kmh 5 sec.
                                100-200 kmh 11,5 sec
                                1/4 mile 13,1 sec

                                Ei tuonne 400 hp:n lukemiin mitenkään helposti päästä...
                                BMW F11 530 dA VOLL
                                Carbon-schwarz Metallic

                                BMW E30 325i Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎