memebuy23buy

BMW 335/535 PROcede asennuskokemusta kenelläkään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1311
    • Kainuu

    #31
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Itse mitannut sigun tehoilla (säätö tehty Harisella) ja Perfomance Box:lla:

    0-100 kmh 5 sec.
    100-200 kmh 11,5 sec
    1/4 mile 13,1 sec

    Ei tuonne 400 hp:n lukemiin mitenkään helposti päästä...
    Meillä taitaa olla sama ohjelma autossa. Harinenkin käyttää Karalan ohjelmaa. Tuossa omassa puskee 1,2 bar ahdoilla.
    Tuli juuri hommattua cooleri tuohon jos sillä saisi pitemmässä vedossa nousevia lämpöjä leikattua.
    BMW i5 M60, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

    Comment

    • jyrbba69
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2394
      • Kouvola

      #32
      JB3/4:sta voi suositella puhtaasti! Olen ajanut kahdella karalan tms. softan omaavalla 335:lla ja omalla JB3:lla eikä niissä ole kyllä mitään tuntuvia eroja. JB3:sta voi kuitenkin säätää oman mielen mukaan ja ottaa softan pois käytöstä esim talvella. Ja updatet saa ilmaiseksi netistä jos haluaa.

      Mulla oli kiinni

      Dual Conet
      Isompi IC
      Omatehdyt katittomat DP:t
      ja JB3

      Hyvin se ainakin kulki, veikkaisin ettei kauas jäänyt 400 hevosesta kun pelkillä JB3 ja DP:llä tuli 372 ja menohaluja tuli ainakin IC:n jälkeen lisää.
      2015 AMG GTS
      -----------------------------

      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
      [email protected]

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #33
        Itse on nyt ymmärrä tätä muutaman kerran esiin tullutta lausetta,että Harinen käyttää Karalan softaa?

        Kyllä omiin aitoihin mitä käyttänyt harisella,on säädön yhteydessä saanut olla mukana ja saa esittää omat mielipiteet/toiveet.Itsellä ainakin nykyisenkin kulkineen kohdalla homma meni niin,että itse esitin mitä haluan ja Ossi teki säätötyön.Eli omassakin tapauksessa keskityttiin vääntökäyrän muotoon,jotta mahdollisimman laajalla kierrosalueella olisi mahdollisimman paljon Nm käytössä.

        kai jotkut pajat harrastavat kyseistä kaavaa:

        -1 veto,lukemat ylös
        -Softa sisään
        -2. ja 3. veto
        -Ole hyvä rahat tänne
        -Dynolapussa piikkiteho (esim.400 hp) mutta vääntökäyrä kuin vuori...if you know what i mean.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1311
          • Kainuu

          #34
          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          Itse on nyt ymmärrä tätä muutaman kerran esiin tullutta lausetta,että Harinen käyttää Karalan softaa?

          Kyllä omiin aitoihin mitä käyttänyt harisella,on säädön yhteydessä saanut olla mukana ja saa esittää omat mielipiteet/toiveet.Itsellä ainakin nykyisenkin kulkineen kohdalla homma meni niin,että itse esitin mitä haluan ja Ossi teki säätötyön.Eli omassakin tapauksessa keskityttiin vääntökäyrän muotoon,jotta mahdollisimman laajalla kierrosalueella olisi mahdollisimman paljon Nm käytössä.

          kai jotkut pajat harrastavat kyseistä kaavaa:

          -1 veto,lukemat ylös
          -Softa sisään
          -2. ja 3. veto
          -Ole hyvä rahat tänne
          -Dynolapussa piikkiteho (esim.400 hp) mutta vääntökäyrä kuin vuori...if you know what i mean.
          Karalalla käsittääkseni useita jällenmyyjiä ympäri suomea Harinen mukaan luettuna. Ainakin yhden paikan tiedän missä auto penkitetään ja säädetään asiakkaan toiveiden mukaan. Tosin ohjelma ja data penkityksetä siirtyvä sähköisesti asiakkaan odottaessa Karalan miuokattavaksi.
          BMW i5 M60, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

          Comment

          • tira-1
            Newbiemmer
            • Jan 2009
            • 20

            #35
            Originally posted by Jannuhuoleton View Post
            Vieläkö olet boxiin tyytyväinen? Eli voitko suositella? Itseä kiinnostaisi tuo procede tai jb4, mutta suomest näyttää löytyvän vähän laisesti kokemuksia noista. Eli kaikki kokemukset noista kiinnostaa...
            Suomesta kokemuksia..

            Kohta! vuosi/40000km ollut JB4 E92 335xi:ssä

            Huono huono, kannattaa hakkia karalan ymv softia - dynota se on se oikea tapa ja nämä jää niille kuin tikku ****n..

            Ihan surkea ei kannata kenenkään hommata.. jenkit väärentää dynopaperit ja kaikki varttimailiajat on fuskua..

            JB4:n jälkeen ajaminen on ollut ihan hirrweetä, herppeen luoman sanoin..

            Comment

            • FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 657

              #36
              Originally posted by b mutteri kasa View Post
              Noi Juice boxit ja Proceden lupaamat 400 hp tuntumaan lupailevat tehot ovat mainospuhetta.Sitten se todellisuus paljastuu kun lähtee 400 hp:n omaavaa autoa vastaan kiihdyttelemään.Jos tuonne 400 hp tietämille haluaa,niin täytyy ahtopainetta nostaa reilusti >1 bar:n Nämä .6-.8 bar paineet riittävät 340-360 hp:n konetehoihin
              Jep, viimeisellä Proceden softalla dynolapussa lukee 396. Eli ei lähelläkään... Toki dynoissakin on eroja. Huonolla pidolla nollasta sataseen saatiin 4,8 aikoja eikä kaverin M3:lla saatu yhtään sen parempia. Samat olosuhteet ja sama G-tech mittari.

              Aivan loistava laite tehojen, tehon tuoton luonteen ja kaiken laitteen mukana tuoman "insinööripornon" ansiosta. Yksi hieno ominaisuus on lähtötilanteessa väännön säätömahdollisuus. Eihän se mikään launch control ole mutta onpahan jotain sinne päin. Tämänkin voi tarvittaessa laittaa päälle tai pois ja säätää kaikkea siltä väliltä.

              Tärkeimpinä ominaisuuksina nyt pidemmän käytön jälkeen pidän kuitenkin sitä että auton saa nappia painamalla lennosta vakioksi esim. äkkinäisempiä kuskeja varten ja sitä että laitteen voi helposti poistaa ja asentaa takaisin. Aikaa muutaman kerran harjoittelun jälkeen kuluu n. 15 minuuttia.

              Itse en keksi yhtään hyvää syytä miksi flash tuunaukset olisivat tätä parempia. Sillähän niitä on perusteltu että tehdään juuri kyseiseen autoon mutta mitä hyötyä siitä on jos piggybackilla saa paremmat tulokset ja se on muutenkin käyttäjäystävällisempi. Juu, pahoittelen, ei tätä olisi saanut ääneen sanoa.

              Nyt AR Design katilliset downpipet tilaukseen.
              Last edited by FlyingFinn; 31-03-2012, 19:00.

              Comment

              • Johto
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 378
                • Finnland

                #37
                Pistetään lisää vettä myllyyn, että saadaan lisää keskustelua aikaan aiheesta

                Itse väitän, että syy piggybackien tekemiseen on se, että ei ole resursseja (raha, aika, osaaminen ) tehdä flash-ohjelmakehitystä näihin uusiin "virityssuojattuihin" ohjainlaitteisiin. Yksinkertaistettuna piggyback kaappaa moottorin sensoreilta tulevan datan ja muuttaa sitä ja sen jälkeen jatkolähettää datan auton alkuperäiselle ohjainlaitteelle. Piggyback niin sanotusti huijaa alkuperäistä ohjainlaitetta ja eikä sillä ole täyttä kontrollia siitä. Kuin taas muutettaessa suoraan alkuperäisen ohjainlaitteen ohjelmaa.

                Aiheeseen liittyen:



                Linkin takaa lainattua: "Since piggyback modules alter the sensor voltage outputs going to the DME by use of resistors, complete 3D map recalibration/reshaping impossible. Things like air/fuel ratio and boost can only be rescaled, they cannot be re-curved."

                Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä asiassa
                Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                EX:F80 M3 Mineral Weiss
                EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                Comment

                • FlyingFinn
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 657

                  #38
                  Originally posted by Johto View Post
                  Pistetään lisää vettä myllyyn, että saadaan lisää keskustelua aikaan aiheesta

                  Itse väitän, että syy piggybackien tekemiseen on se, että ei ole resursseja (raha, aika, osaaminen ) tehdä flash-ohjelmakehitystä näihin uusiin "virityssuojattuihin" ohjainlaitteisiin. Yksinkertaistettuna piggyback kaappaa moottorin sensoreilta tulevan datan ja muuttaa sitä ja sen jälkeen jatkolähettää datan auton alkuperäiselle ohjainlaitteelle. Piggyback niin sanotusti huijaa alkuperäistä ohjainlaitetta ja eikä sillä ole täyttä kontrollia siitä. Kuin taas muutettaessa suoraan alkuperäisen ohjainlaitteen ohjelmaa.

                  Aiheeseen liittyen:



                  Linkin takaa lainattua: "Since piggyback modules alter the sensor voltage outputs going to the DME by use of resistors, complete 3D map recalibration/reshaping impossible. Things like air/fuel ratio and boost can only be rescaled, they cannot be re-curved."

                  Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä asiassa
                  Enpä tiedä tuosta resurssien puutteesta. Tuskinpa sen piggybackin tekeminenkään täysin vaivatonta on. Siinä joutuu suunnittelemaan softan lisäksi myös raudan. Toisaalta väliäkö tuollakaan, pääasia että toimii. Procede ainakin toimii ja käyttäjäkokemuksia on valtava määrä mistä lähes kaikki kai positiivisia. Omaan autooni en ainakaan haluaisi softaa mitä en voi itse asentaa ja poistaa ja mikä voi kadota kun auton käyttää huollossa.

                  Comment

                  • Johto
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 378
                    • Finnland

                    #39
                    Piggybackit taisivat olla näihin moottoreihin markkinoilla paljon ennen ensimmäisiä flash-ohjelmia. Sekin perustelee osaltaan tuota resurssiasiaa.

                    Kyseessä olevat Siemensin MSD80/85 tricoreprosessoriset ohjainlaitteet ovat todella pitkälle suojattuja ulkopuolisten tahojen muokkaustarkoituksien varalta. Vei pitkään, että löydettiin keinot murtaa suojaukset ja päästä ohjainlaitteisiin sisälle, saati sitten saada aikaiseksi toimivaa halutun mukaista muutettua ohjelmaa. Laitteisto näiden ohjelmointiin itsessään on kuulemma huomattava investointi. Edelleen väitän, että piggyback on asioiden tekemistä ( tai ongelman kiertämistä ) helpommalla ja halvemmalla, ennen kaikkea nopeammin ( alkuperäisen kehityksen kannalta ) Nyt vasta vuoden parin aikana on alkanut tulemaan flash-ohjelmointeja useammilta tahoilta.

                    Tässä aika hyvin kiteytettynä mielenkiintoista asiaa kyseisestä ohjainlaitteesta: http://www.e90post.com/forums/showpo...&postcount=173

                    Omaan autooni en ainakaan haluaisi softaa mitä en voi itse asentaa ja poistaa ja mikä voi kadota kun auton käyttää huollossa.
                    Nykyään löytyy useammalta valmistajalta flash loader -laitteita, joilla softa toimitetaan ja joilla pystyy itse lataamaan "virisoftat" tai palauttamaan alkuperäiselle softalle. Kuuleman mukaan kotimaiset softaajat palauttavat myös virisoftan takaisin nimelliseen hintaan, mikäli huollon yhteydessä laitteeseen on päivitetty sen tilalle uusi bmw:n alkuperäinen softa ( joka siis luonnollisesti ylikirjoittaa kaiken aiemman ). Mutta tavallisen huollon yhteydessä softapäivityksiä ei tehdä.
                    Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                    EX:F80 M3 Mineral Weiss
                    EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                    Comment

                    • FlyingFinn
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 657

                      #40
                      Originally posted by Johto View Post
                      Nykyään löytyy useammalta valmistajalta flash loader -laitteita, joilla softa toimitetaan ja joilla pystyy itse lataamaan "virisoftat" tai palauttamaan alkuperäiselle softalle. Kuuleman mukaan kotimaiset softaajat palauttavat myös virisoftan takaisin nimelliseen hintaan, mikäli huollon yhteydessä laitteeseen on päivitetty sen tilalle uusi bmw:n alkuperäinen softa ( joka siis luonnollisesti ylikirjoittaa kaiken aiemman ). Mutta tavallisen huollon yhteydessä softapäivityksiä ei tehdä.
                      Juu, nythän tuollaisiakin on saatavana ja taitaa pelittää ihan hienosti. Virisoftan päivittäjälle kuskaaminen aina kun ohjelma katoaa ei juurikaan ainakaan itseäni kiinnosta. Menee melko hankalaksi.

                      Onkohan joku tietoinen huonoista kokemuksista Procedesta tai Burger Tuningin bokseista? Itse en pikaisella haulla löytynyt mitään sellaista että olisi laitteet levinneet tms.

                      Noh, minulle riittää että oma lintta käy ja kukkuu. Proceden hyvä puoli on että esim. ahtoja voi itse rajoittaa. Tämäkin on minulle hyvä ominaisuus koska en välttämättä tarvitse niitä viimeisiä tehoja ja voin pelata "varman päälle" moottorin yms. kestävyyden kanssa.

                      Comment

                      • rakentamo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 258
                        • espoo

                        #41
                        Edellisessä 335:ssä oli custom-softa ja nyt uuteen samanlaiseen laitettiin just jb3 boksi. Samanlaista rrraivoa havaittavissa ja vaikea sanoa onko kulkupuolessa eroja autojen välillä.
                        Oli oikeen unohtunut miten nopeaksi tämän auton saa näin pienellä muutoksella - esim. s4 v8:lla on aivan sairaan laiska Bimmeriin verrattuna.
                        991 S + talviauto hakusessa

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15303
                          • Ajamisen Iloa

                          #42
                          Nimimerkin th 335 cabriossa on toi Procede ainakin käytössä.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • ämkolme
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 147
                            • JKL

                            #43
                            Omassa 135:ssa on nyt jb4 ja kyllähän tolla perseraiskaa edellisen e46 m3:n. Kirjaimellisesti. Toki nykyisessä muutakin palikkaa. Voin suositella! Luonne hieman muuttuu
                            BMW 135i performance

                            ex: BMW e46 M3

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1860
                              • N/A

                              #44
                              Originally posted by ämkolme View Post
                              Omassa 135:ssa on nyt jb4 ja kyllähän tolla perseraiskaa edellisen e46 m3:n. Kirjaimellisesti. Toki nykyisessä muutakin palikkaa. Voin suositella! Luonne hieman muuttuu
                              Taitaa vakiokin 135i laittaa e46 M3:n häpeäpaaluun.
                              Nyt:
                              BMW X3 xDrive30e (g01)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              BMW 320i (e30)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • b mutteri kasa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1462
                                • Area 03

                                #45
                                Vakio 335 menee ihan rinta rinnan E46 M3:sen kanssa...aikoinaan testattu rullaavasta lähdöstä 50,60,80kmh - 200 kmh
                                BMW F11 530 dA VOLL
                                Carbon-schwarz Metallic

                                BMW E30 325i Sport

                                Comment

                                Working...
                                X