BMW 316 e30 (88") laturi antaa akulle virtaa epätasaisesti, kun yleismittarin maajohdon pistää kuskin puolelle virtaa tulee tasaisesti, mutta kun maadoitus on vänkärin puolella virrantulo heittelee.
Missähän voisi olla vikaa? Maadoitusjohtoa on yritetty useasta paikkaa, mutta vain kuskin puolen paikoista mittari näyttää tasaista virrantuloa. Kysykää lisätietoa jos ei ongelma auennut, tuntuu toivottomalta!
Ihmeellinen ongelma
Collapse
X
-
eli mikä oli ongelma?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
on kyllä ihmeellinen ongelma ku eihän sitä tajua et onko sulla joku ongelma autos vai mitä se tekee niinku ilman yleismittaria...ei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
Siis oletko mitannut virtaa vai jännitettä? Tuskin pystyt virtamittari miinuskaapelin välissä autoa ainakaan käynnistämään. Kehoittaisin myös ensimmäiseksi irroittamaan maadoitusjohdot ja putsaamaan kontaktipinnat. Ja laita samalla tuloksia mitä se tekee, esim heittelee 13,5V-14,5V välillä tai heittelee kun nostaa kierroksia? Mutta voisin enempiä lisätietoja saamatta veikata laturin jännitteentasaajaa syylliseksi, maksaa noin 15e tarvikkeena.- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
Jotenkin tuosta ihmeellisestä ongelmastasi paistaa läpi se että itse autossa ei ongelmaa ole vaan aivan jossain muualla...
No joo, asiaan:
1. Onko yleismittarin käyttö hanskassa?
2. Perus asioiden hallinta? eli tiedät mikä on jännite,virta jne ja miten ne mitataan...
3. Kytkennät? eli tiedät mistä minnekkin pitää johtojen mennä
4. Selvempi "vikaseloste" mittaustulosten kanssa ja mistä mitattu...
Ja tuo kohta neljä... Aika tärkee osa ongelman ratkaisemiseksi.
Mahdolliset viat mitä aikasemminkin jo mainittu:
- maadoitus akulta auton runkoon?
- laturin jännitetasaaja?
- plus ja miinusjohtojen yleiskunto?
- johtojen kontaktipinnat?
- laturin maadoitus?
Huoh!
Comment
-
-
Todennäköisesti yleismittarisi mittajohto ei saa kontaktia kunnolla kuin siitä yhdestä paikasta (hapettumien vuoksi lähinnä), raaputa vähän pintaa mittapäällä että kontakti on ok. Latauksen todellisiin ongelmiin voi taas vaikuttaa moottorin ja korin välisen maadoituksen kiinnitys.
Comment
Comment