Announcement

Collapse
No announcement yet.

hihnapyörän kiinnike ei kestä ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tornado
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 64
    • Uusimaa

    hihnapyörän kiinnike ei kestä ?

    Moi, onko jollain käynyt samoin kun yks aamu käynnistin auton kuului pamaus ja laturin valo alkoi palaa ja ohjaustehostin ei toiminut, no vilkasin konepellin alle siellä hihnapyörä oli pohjapanssarin päällä, no auto tallille ja huomasin että kiinnike poikki,linkissä osa numero 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts...18&hg=11&fg=18
    no hitsasin sen kiinnikkeen ja auto kasaan, nyt tänä aamu noin kuukaus myöhemmin samajuttu paitsi että tällä kertaa kiinnike oli vain vääntynyt ja remmi menny poikki, mikä tämän vois aiheuttaa ? auto e39 530d
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4630
    • Tampere

    #2
    Originally posted by tornado View Post
    Moi, onko jollain käynyt samoin kun yks aamu käynnistin auton kuului pamaus ja laturin valo alkoi palaa ja ohjaustehostin ei toiminut, no vilkasin konepellin alle siellä hihnapyörä oli pohjapanssarin päällä, no auto tallille ja huomasin että kiinnike poikki,linkissä osa numero 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts...18&hg=11&fg=18
    no hitsasin sen kiinnikkeen ja auto kasaan, nyt tänä aamu noin kuukaus myöhemmin samajuttu paitsi että tällä kertaa kiinnike oli vain vääntynyt ja remmi menny poikki, mikä tämän vois aiheuttaa ? auto e39 530d
    Kiinnileiponut laakeri jossain kiristin-/apupyörässä ? laturissa? Kampiakselin värinänvaimentimen kunto?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #3
      Originally posted by tornado View Post
      Moi, onko jollain käynyt samoin kun yks aamu käynnistin auton kuului pamaus ja laturin valo alkoi palaa ja ohjaustehostin ei toiminut, no vilkasin konepellin alle siellä hihnapyörä oli pohjapanssarin päällä, no auto tallille ja huomasin että kiinnike poikki,linkissä osa numero 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts...18&hg=11&fg=18
      no hitsasin sen kiinnikkeen ja auto kasaan, nyt tänä aamu noin kuukaus myöhemmin samajuttu paitsi että tällä kertaa kiinnike oli vain vääntynyt ja remmi menny poikki, mikä tämän vois aiheuttaa ? auto e39 530d

      Hei, minulla oli kanssa ongelmaa ja raudat paukkui. Syy on mitä ilmeisemmin. SEN MONIURAHIHNAN PYSTYY LAITTAMAAN 2 eri tavalla oikealla tavalla ja sitten sillä väärällä. !!!!

      Kun remmi on OIKEIN remmin pitää kiertää laturinhihna pyörä "kokonaan" eli ei saa vaan sivuuttaa kevyesti... ja kun hihna on oikein moniurahihna ohjainrullat hihna kiertää sillä tavalla, että vain hihnan "selkäosa" eli sileä osa vastaan hihnan ohjainrulliin. Vaikea selittää mutta laita se niin kiertämään, että laturinhihna kiertää hihnapyörän "kokonaan" niin silloin pitäisi mennä oikein.

      -ja jos joku tarvitsee tuota katkennutta osaa niin minulla on sellainen original osa joka käy -99 malliin heti kotona ja ei ole kallis. Tuli nimittäin kun tuota osaa ei saanut kun itseltä katkesi tehtyä sellaista aineesta, ettei enää varmasti koskaa tuolta hajoa....

      Vaihdoin nimittäin moniurahihnan varmuudeksi uuteen saksantuontiini, piirsin hihnareitin paperille ja vielä Autodata -ohjelmassa tarkastin.... joku oli saksassakin laittanut remmin väärin. Auto toimii kummallakin tavalla, mutta väärin kun laittaa joskus kuuluu Poksista ja rauta on poikki!

      -omani kesti ajaa väärin laitettuna 10500 km ja sitten poksista.!
      Last edited by casino; 29-12-2008, 20:23. Reason: Tarkennusta
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • tornado
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 64
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by casino View Post
        Hei, minulla oli kanssa ongelmaa ja raudat paukkui. Syy on mitä ilmeisemmin. SEN MONIURAHIHNAN PYSTYY LAITTAMAAN 2 eri tavalla oikealla tavalla ja sitten sillä väärällä. !!!!

        Kun remmi on OIKEIN remmin pitää kiertää laturinhihna pyörä "kokonaan" eli ei saa vaan sivuuttaa kevyesti... ja kun hihna on oikein moniurahihna ohjainrullat hihna kiertää sillä tavalla, että vain hihnan "selkäosa" eli sileä osa vastaan hihnan ohjainrulliin. Vaikea selittää mutta laita se niin kiertämään, että laturinhihna kiertää hihnapyörän "kokonaan" niin silloin pitäisi mennä oikein.

        -ja jos joku tarvitsee tuota katkennutta osaa niin minulla on sellainen original osa joka käy -99 malliin heti kotona ja ei ole kallis. Tuli nimittäin kun tuota osaa ei saanut kun itseltä katkesi tehtyä sellaista aineesta, ettei enää varmasti koskaa tuolta hajoa....

        Vaihdoin nimittäin moniurahihnan varmuudeksi uuteen saksantuontiini, piirsin hihnareitin paperille ja vielä Autodata -ohjelmassa tarkastin.... joku oli saksassakin laittanut remmin väärin. Auto toimii kummallakin tavalla, mutta väärin kun laittaa joskus kuuluu Poksista ja rauta on poikki!

        -omani kesti ajaa väärin laitettuna 10500 km ja sitten poksista.!
        juu tais tulla laitettua juuri noin väärin että ura osa rullaan, mitä pidät hintaa tuolle osalle ?

        Comment

        • Pessi
          Newbiemmer
          • Apr 2009
          • 2
          • Helsinki

          #5
          Kaverilla on -99 e39 3.0d man. Siinä katkesi moniurahihna.
          Kysymys kuuluu: Miten tuon moniurahihnan voi laittaa " kahdella tapaa" väärin?
          Jossain autovikin kuvassa oli tuo remmin "kierto", mutta se ei käy tähän kyseessä olevaan moottoriin, sillä siinä kiristys rullia oli kaksi, tässä on kolme.
          Kuva selventäisi asiaa, mutta siinä laturin alla on kaksi erillistä rullaa sen ns. kiristysrullan lisäksi joista toiselle ei keksitä mitään käyttöä?!?

          Comment

          • Pekuz
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 687
            • Pirkanmaa

            #6
            En tiedä auttaako mutta tommosen kuvan nyt repäsin koneen uumenista.
            Attached Files
            ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

            Comment

            • Pessi
              Newbiemmer
              • Apr 2009
              • 2
              • Helsinki

              #7
              Juurikin tuo laturin alla oleva rulla ilmetyttää?
              Edit. Siis ohjaustehostimen alla on laturi ja sen alla tuo "ylimääräinen" rulla.
              Mitä se ylimääräinen rulla tekee?
              Last edited by Pessi; 18-04-2009, 22:47.

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by Pessi View Post
                Juurikin tuo laturin alla oleva rulla ilmetyttää?
                Edit. Siis ohjaustehostimen alla on laturi ja sen alla tuo "ylimääräinen" rulla.
                Mitä se ylimääräinen rulla tekee?

                Se ohjaa hihnaa "pysty" suunnassa. Ja hihnan voi tosiaankin laittaa väärin....

                Kuvassa näkyvällä tavalla kun laittaa niin auto pysyy kasassa tältä osin
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎