Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digituning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by kasinafta View Post
    juu kyllä hemin tieto/taito ja päätösvalta näyttää kattavan kaikki alat.
    oli sitten kyseessä antiikki huonekalut tai teholastut :think
    Saisinko nyt taas tähän pikkuihmisten kiukutteluun hieman tarkennusta, mikä päätösvalta ja mihin?
    Vai eikö joku vielä tiedä sitä että parasta aikaa ollaan siirymässä hiilidioksidipohjaiseen auto/käyttövoimaveroon?
    Tämä kun tulee, niin ei kai kukaan myöskään kuvittele että verokarhu katsoo läpi sormien suurempia hiilidioksidipäästöjä kuin mistä maksetaan/verotetaan?
    Eli sama kuin verottaja katsoisi läpi sormien pö:llä ajelevia dieselautoilijoita?

    Comment

    • Motorbit
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 50
      • Tuusula, Finland

      #32
      BMW 530d E60/E61 160kW
      Tehtaan ilmoittama teho: 160kW (218hv) ja 500Nm
      Mitattu teho: 160,9 (219hv) ja 540Nm
      Ohjelmoitu teho: 189,7 (258hv) ja 620Nm

      Päästötodistusta ei saatavilla, mutta vääntöä kyllä.
      Attached Files

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Motorbit View Post
        BMW 530d E60/E61 160kW
        Tehtaan ilmoittama teho: 160kW (218hv) ja 500Nm
        Mitattu teho: 160,9 (219hv) ja 540Nm
        Ohjelmoitu teho: 189,7 (258hv) ja 620Nm

        Päästötodistusta ei saatavilla, mutta vääntöä kyllä.
        Epäilemättä tarjolla olisi kymmeniä muitakin vaihtoehtoja millä nuo Digituning:in suoritusarvot saavutettaisiin, mutta tässä nyt yhtenä pointtina oli tuo mahdollisuus saada ko.teholukemat rekisteriotteeseen pelkällä muutoskatsastuksella. Se miksi tämä tuntuu niin monesta kummalliselta, jää ainakin minulta hieman hämärän peittoon?

        Comment

        • Motorbit
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 50
          • Tuusula, Finland

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Epäilemättä tarjolla olisi kymmeniä muitakin vaihtoehtoja millä nuo Digituning:in suoritusarvot saavutettaisiin, mutta tässä nyt yhtenä pointtina oli tuo mahdollisuus saada ko.teholukemat rekisteriotteeseen pelkällä muutoskatsastuksella. Se miksi tämä tuntuu niin monesta kummalliselta, jää ainakin minulta hieman hämärän peittoon?
          Ehkä siksi että 99,99% diesel lastututtajista ei näe kyseistä rekisteriotteen merkintää sen kaiken vaivan arvoiseksi mitä siihen vaadittaisiin. On tiedossa tapauksia joissa esim. TuV laput eivät ole kelvanneet, vaan katsastamiseksi olisi vaadittu ns. pussitestit.

          Sinällään "pussitesti" on ainoa tapa oikeasti todistaa päästöt ja niiden muutos. Esim. E60 530d moottoriin löytyy lukemattomia eri BMW s/w versioita joissa lähes kaikissa on mm. erovaisuuksia lambda konfiguratiossa. On vaikea kuvitella että kaikki nämä ecu/moottori vaihtoehdot antavat saman päästö määrän edes vakiona, saati sitten ohjelmoituna.

          Mutta jos jonkin asian tietää 2 ihmistä maailmassa (auton omistaja ja auton ohjelmoija) niin miksi siitä pitää tehdä ongelma ?
          Lainkuuliaisuus on aina plussaa mutta järkeäkin saa käyttää

          Comment

          • kasinafta
            Newbiemmer
            • Dec 2007
            • 26
            • fin

            #35
            Originally posted by motorbit View Post
            ehkä Siksi Että 99,99% Diesel Lastututtajista Ei Näe Kyseistä Rekisteriotteen Merkintää Sen Kaiken Vaivan Arvoiseksi Mitä Siihen Vaadittaisiin. On Tiedossa Tapauksia Joissa Esim. Tuv Laput Eivät Ole Kelvanneet, Vaan Katsastamiseksi Olisi Vaadittu Ns. Pussitestit.

            Sinällään "pussitesti" On Ainoa Tapa Oikeasti Todistaa Päästöt Ja Niiden Muutos. Esim. E60 530d Moottoriin Löytyy Lukemattomia Eri Bmw S/w Versioita Joissa Lähes Kaikissa On Mm. Erovaisuuksia Lambda Konfiguratiossa. On Vaikea Kuvitella Että Kaikki Nämä Ecu/moottori Vaihtoehdot Antavat Saman Päästö Määrän Edes Vakiona, Saati Sitten Ohjelmoituna.

            Mutta Jos Jonkin Asian Tietää 2 Ihmistä Maailmassa (auton Omistaja Ja Auton Ohjelmoija) Niin Miksi Siitä Pitää Tehdä Ongelma ?
            Lainkuuliaisuus On Aina Plussaa Mutta Järkeäkin Saa Käyttää
            Ja Piste, Aamen!!

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by Motorbit View Post
              Ehkä siksi että 99,99% diesel lastututtajista ei näe kyseistä rekisteriotteen merkintää sen kaiken vaivan arvoiseksi mitä siihen vaadittaisiin. On tiedossa tapauksia joissa esim. TuV laput eivät ole kelvanneet, vaan katsastamiseksi olisi vaadittu ns. pussitestit.

              Sinällään "pussitesti" on ainoa tapa oikeasti todistaa päästöt ja niiden muutos. Esim. E60 530d moottoriin löytyy lukemattomia eri BMW s/w versioita joissa lähes kaikissa on mm. erovaisuuksia lambda konfiguratiossa. On vaikea kuvitella että kaikki nämä ecu/moottori vaihtoehdot antavat saman päästö määrän edes vakiona, saati sitten ohjelmoituna.

              Mutta jos jonkin asian tietää 2 ihmistä maailmassa (auton omistaja ja auton ohjelmoija) niin miksi siitä pitää tehdä ongelma ?
              Lainkuuliaisuus on aina plussaa mutta järkeäkin saa käyttää
              Se vaivahan on muutaman kympin muutoskatsastus, mikäli AKE vain hyväksyy spesifikoidun TUV todistuksen päästöjen muuttumattomuudesta.
              Eli tätähän tässä kyselenkin onko joku jo saanut omansa leimattua tai että ei ole? Eli tässä kohtaahan tuo TUV todistus ei ole mikään yleiskopio vaan ymmärtääkseni ko.alustanumeroon spesifikoitu todistus.
              Itse Digituning:han asian ilmaisee mm.näin:
              ....."Moottoritehon muutoksesta alkuperäiseen verrattuna toimitamme pyydettäessä todistuksen, jonka voi tarvittaessa esittää katsastusviranomaisille ja vakuutusyhtiölle. Erillisen Saksan katsastusviranomaisten tyyppihyväksyntätodistuksen uusille moottorin tehoarvoille muutoskatsastusta varten saa erillistilauksena
              hintaan EUR 185".......
              Eli näissä edellisissä todistuksellinen pointti olisi päästöjen muuttumattomuus. Muussa tapauksessahan kutsuu AINA pussitesti, jotta uusi päästötaso voidaan määritellä.

              Comment

              • rakentamo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 258
                • espoo

                #37
                uudelleen ohjelmointi

                Ottaako Karala tuon 400€, jos auton joutuu ohjelmoimaan uudestaan esim. sen takia, että huollossa autoon on ajettu uusi softa jonka seurauksena "viritysohjelma" häviää.

                Itsellehän siis kävi näin kuin autoon vaihdetiiin osa, joka vaati ohjelmoinnin.
                991 S + talviauto hakusessa

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4624
                  • Lahti.

                  #38
                  Originally posted by rakentamo View Post
                  Ottaako Karala tuon 400€, jos auton joutuu ohjelmoimaan uudestaan esim. sen takia, että huollossa autoon on ajettu uusi softa jonka seurauksena "viritysohjelma" häviää.

                  Itsellehän siis kävi näin kuin autoon vaihdetiiin osa, joka vaati ohjelmoinnin.
                  Niin siksi on olemassa sellainen kätevä laite millä voi pitää esim kolme ohjelmia tallessa, esim. vakio, teho ja eko. Laitteen voi lataa itse siis haluama ohjelma autoon muutamassa minuutissa... http://www.vtech.fi/products.html
                  Last edited by EPDM; 26-01-2009, 08:29.
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎